آماده شدن برای امتحان‌های کلاسی و آزمون

توضیح مختصر: امتحانات می توانند ترسناک باشند و بسیاری از دانش آموزان دقیقا نمی دانند چگونه برای امتحانات کلاسی یا آزمون آماده شوند. ما در این درس رهنمودهای پژوهش‌محور جهت آمادگی برای آزمون از جمله نحوه مطالعه و کارهایی که باید در روز آزمون انجام داد را بررسی خواهیم کرد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

سطح: 5.44835414301929614.5967741935483882.882165605095541331410.25582696631650510.555826966316506

فایل ویدئویی

فایل ویدئویی:

ویدئوی آموزشی « آماده شدن برای امتحان‌های کلاسی و آزمون »

ترجمه‌ی درس

آمادگی برای آزمون

جولیسا عصبی است. او دارد خودش را آماده می کند تا آزمونی بدهد که به او اجازه می دهد تا یکی از کلاسهای کالج را پاس کند تا بتواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند. اما جولیسا نگران است. از کجا می تواند مطمئن شود که در امتحان قبول می شود؟ چطور باید برای امتحان درس بخواند؟

آمادگی برای آزمون ترکیبی از تمام کارهایی است که برای آمادگی آزمون انجام می دهید. چه این آزمون یک امتحان کلاسی باشد و چه آزمون بزرگی شبیه آنچه جولیسا قرار است بدهد، می توانید کارهای خاصی انجام دهید تا از موفقیت خود اطمینان یابید.

بیایید به آنچه جولیسا باید در روز آزمون قبل از شروع آن انجام دهد تا درسش را پاس کند، نگاهی دقیق تر بیاندازیم.

قبل از آزمون

جولیسا می داند که باید برای امتحانش درس بخواند. به هر حال اگر درس نخواند، احتمالا وضع خوبی نخواهد داشت. اما او دقیقا نمی داند چطور درس بخواند. آیا او باید تا چند روز قبل از امتحان صبر کند و درسها را روی هم انباشته کند؟ آیا جای خاصی هست که او در آن مطالعه کند؟ از چه ابزارهایی باید استفاده کند؟

همه این ها پرسش های خوبی هستند و تحقیقات نشان داده است که نحوه درس خواندن بر کیفیت به خاطر داشتن اطلاعات تاثیر دارد. به عبارت دیگر، پاسخ به این سوالات می تواند به جولیسا کمک کند که بهتر درس بخواند.

آیا او باید درسهایش را روی هم انباشته کند (و همه را یکباره بخواند)؟ مطالعات نشان داده اند که انباشته کردن درسها (و مطالعه یکباره آنها) به اندازه ی مطالعه در طول زمان موثر نیست. مطالعه انبوه زمانی است که شما در مدت زمان کوتاهی چیزهای زیادی را مطالعه می کنید و این روش اساسا انباشته کردن درس تا شب امتحان نامیده می شود. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به مطالعه انبوه روی می آورند، نسبت به افرادی که مطالعه ی طبقه بندی شده داشته اند یا در مدتی طولانی هر روز مقدار کمی مطالعه کرده اند، اطلاعات را با کیفیت پائینتر و مدت زمان کوتاهتری به یاد می آورند. بنابراین، جولیسا اساسا باید هر روز کمی مطالعه کند تا در آزمونش بهتر عمل کند.

اما او باید در کجا مطالعه کند؟ در رختخواب؟ در کتابخانه؟ این بار هم تحقیقات نشان داده است که مکان های خاصی وجود دارند که بیشترین اثر را بر آمادگی برای آزمون دارند. به طور کلی، جولیسا می خواهد در محیطی شبیه محل آزمون مطالعه کند. یعنی اگر قرار است در یک کلاس امتحان بدهد، باید سعی کند در یک کلاس مطالعه کند. اگر قرار است آزمون در یک آزمایشگاه کامپیوتر برگزار شود، بهتر است مطالعه در یک آزمایشگاه کامپیوتری انجام شود.

با این حال جولیسا نباید خود را در یک محل مطالعه حبس کند. تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزان باید در مکان های مختلف درس بخوانند. هر بار که جولیسا برای مطالعه به محل جدیدی می رود، مغزش دوباره درگیر شده و از نو تمرکز می کند و این باعث می شود مطالب را بهتر به خاطر داشته باشد. بنابراین، او می تواند در سه یا چهار مکان مختلف مانند کتابخانه، آزمایشگاه کامپیوتر و غیره مطالعه کند و در هر جلسه از مطالعه محل خود را عوض کند.

جولیسا باید از چه ابزارهایی استفاده کند؟ مطالعات نشان داده اند که فلش کارت ها و آزمونهای آزمایشی بهترین ابزارهای آمادگی برای آزمون هستند. به عبارت دیگر هر چه جولیسا بتواند بیشتر خودش را بیازماید بهتر برای امتحان آماده می شود. اگر درباره این مسئله فکر کنید به نظرتان معقول و منطقی خواهد آمد. او سرگرم آماده شدن برای امتحان است پس باید امتحان دادن را تمرین کند.

روز امتحان

بسیار خوب، جولیسا مدت زمانی طولانی را صرف آمادگی برای امتحانش کرده است و روز بزرگ سرانجام فرا رسیده است! او هیجان زده اما عصبی است و هنوز هم از خود می پرسد که چه کارهایی باید انجام می داده است.

اولین چیزی که جولیسا در روز آزمون انجام می دهد، خوردن یک صبحانه سالم است. مغز ما سوخت زیادی مصرف می کند. یعنی مغز کالری زیادی می سوزاند و خوردن غذای مناسب می تواند به آن کمک کند تا بهتر کار کند. تحقیقات نشان داده است که غذاهای دارای کربوهیدرات و فیبر فراوان بهترین صبحانه برای دادن امتحان هستند. برای مثال، اوتمیل (جو دوسر پرک شده همراه با شیر و خشکبار یا حبوبات) صبحانه ای فوق العاده برای روز آزمون است.

جولیسا می خواهد قبل از رفتن به آزمون، یادداشت ها و فلش کارتهایش را مرور کند، اما سعی می کند از بروز اضطراب در خود جلوگیری کند. اگر نگاه کردن به فلش کارتها باعث تنش و استرس بیشتری شود، باید از آن اجتناب کرده و به جای آن کاری انجام دهد که او را آرامتر کند. داشتن نظم فکری مناسب (یعنی نداشتن اضطراب بیش از حد) می تواند در عملکرد جولیسا در آزمون تغییر فراوانی ایجاد کند.

و اما درباره اضطراب باید بگوئیم که وقتی افراد تحت فشار و یا عصبی هستند، تمایل دارند کوتاه و تند تند نفس بکشند. اما مغز به اکسیژن نیاز دارد تا خوب کار کند، بنابراین جولیسا باید قبل و در طول امتحان عمیق نفس بکشد. هنگام دادن امتحان وقتی جولیسا متوجه می شود که واقعا دچار اضطراب شده است، باید چند لحظه نفس عمیق و شکمی بکشد. این به او کمک می کند تا تمرکز کرده و خود را آرام کند.

سرانجام، اگر جولیسا در امتحان با سوال بسیار سختی مواجه شد، نباید دچار اضطراب شود. در عوض، اگر چیزی به فکرش نرسید، باید سراغ سوال بعدی برود و بعدا دوباره به آن سوال برگردد. این به او امکان می دهد تا از زمانش درست استفاده کند. نه تنها این، بلکه شاید در سوالات بعدی چیزی ببیند که به او کمک کند تا جواب آن سوال سخت را به یاد بیاورد.

خلاصه درس

آمادگی برای آزمون ترکیبی از کارهایی است که باید جهت آمادگی برای آزمون انجام داد. دانش‌آموزان هنگام مطالعه برای یک امتحان باید مطالعه طبقه بندی شده یا مطالعه کمی در روز در طول مدتی طولانی را در پیش گیرند و نه مطالعه انبوه یا انباشته کردن درسها برای شب امتحان. علاوه بر این، دانش آموزان باید در مکان هایی شبیه به محل آزمون درس بخوانند و در مکانهای متعددی مطالعه کنند. فلش کارت ها و آزمونهای آزمایشی بهترین ابزارهای مطالعه هستند.

دانش آموزان باید در روز آزمون صبحانه ای سالم بخورند، یادداشت ها و فلش کارتهایشان را مرور کنند، نفس عمیق بکشند و اگر جواب سوالی خاص را نمی دانستند به سوال بعدی بروند.

متن انگلیسی درس

Test Preparation

Julissa is nervous. She’s getting ready to take a test that will allow her to test out of a college class, so that she can save time and money. But Julissa is worried. How can she make sure that she passes the test? How should she study for the test?

Test preparation is the combination of all the things you do to prepare to take a test. Whether that test is a small quiz in a class, or a big test, like the one Julissa is taking, there are certain things that you can do to make sure that you succeed.

Let’s look closer at what Julissa should do before the test and on the day of the test to help her pass.

Before the Test

Julissa knows that she needs to study for her test. After all, if she doesn’t study, it’s likely that she won’t do well. But she’s not sure exactly how to study. Should she wait until a couple of days before and cram? Is there a specific place that she should study? What tools should she use?

All of these are good questions, and research has shown that how you study impacts how well you will retain the information. In other words, the answers to those questions could help Julissa study better.

So, should she cram for her exam? Studies have shown that cramming is not as effective as studying over time. Massed study is when you study a lot of things in a short amount of time; essentially, it is cramming for a test. Research shows that people who engage in massed study do not remember information as well or for as long as people who engage in distributed study , or studying a little bit at a time over a long period of time. So, basically, Julissa should study a little every day to help her do better on her test.

But where should she study? In her bed? In the library? Again, research has shown that there are certain locations that help make test preparation most effective. In general, Julissa will want to study in a place similar to that of the test-taking environment. That is, if she is going to take the test in a classroom, she should try to study in a classroom. If she will take the test in a computer lab, then studying in a computer lab is best.

At the same time, though, Julissa shouldn’t lock herself into just one study location. Research suggests that students should study in different locations. Each time Julissa moves to a new location to study, her brain re-engages and re-focuses, which causes her to remember better. So, she can study at three or four different places, like the library, computer lab, and so on, changing her location up each study session.

What tools should Julissa use? Studies have shown that the best test preparation tools are flashcards and practice tests. In other words, the more Julissa can test herself, the better prepared she will be. This makes sense if you think about it: she’s preparing to take a test, so she should be practicing taking tests.

Day of the Test

Okay, Julissa has been spending a lot of time getting ready for her test, and now the big day is finally here! She’s excited, but nervous, and still wondering what she should do.

The first thing Julissa will want to do on the day of the test is to eat a healthy breakfast. Our brains use a lot of fuel. That is, they burn a lot of calories, and having the right food in our body can help them run better. Research has shown that the best breakfast for test taking is high carb, high fiber foods. Oatmeal, for example, is a great test day breakfast.

Julissa will want to review notes and flashcards before going into the test, but try to avoid becoming too stressed out. If looking through her flashcards makes Julissa more tense and stressed, she should avoid it and do something that calms her down instead. Having the right mindset (that is, not stressing out too much) can make a world of difference in how Julissa performs on the test.

Speaking of stress, when people get stressed out or nervous, they tend to breathe shallowly. But your brain needs oxygen to function well, so Julissa should make sure to breathe deeply before and during the test. When she finds herself getting really stressed during the test, she should take a moment to take a deep, belly breath. That will help her focus and calm her down.

Finally, if Julissa is taking the test and comes to a very hard question, she shouldn’t stress out. Instead, if she gets stuck, she should move on and come back to the question later. This will allow her to use her time wisely. Not only that, she might see something in a later question that helps her remember the answer to the question she’s stuck on.

Lesson Summary

Test preparation is the combination of things done to prepare for a test. When studying for a test, students should aim for distributed study , or studying a little bit at a time over a long period of time, over massed study , or cramming for a test. In addition, students should study in a location similar to the test-taking environment, and study in many different locations. The best studying tools are flashcards and practice tests.

On the day of the test, students should eat a healthy breakfast, review their notes and flashcards, breathe deeply, and move on if they get stuck on a specific question.

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.

📍 شما در حال مشاهده درس 3 در فصل 2 از دوره زیر هستید: