جا دادن مطالعه در یک برنامه کاری پرمشغله

دوره: موفقیت تحصیلی / فصل: مدیریت زمان / درس 1

جا دادن مطالعه در یک برنامه کاری پرمشغله

توضیح مختصر

امروزه اکثر دانش آموزان زندگی بسیار پرمشغله ای دارند و در تلاش هستند تا بین کار، رفتن به مدرسه و تعهدات اجتماعی تعادل برقرار کنند. پس هر فرد چه موقع وقت دارد که درس بخواند؟ این درس به شما نشان می دهد چگونه درس خواندن را در برنامه کاری پرمشغله‌ی خود جای دهید.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

ونسا احساس درماندگی می کند.

او به مدرسه می رود، به یک کار تمام وقت مشغول است و مادری تنها است.

کار خیلی سختی است!

او می خواهد در مدرسه خوب عمل کند، اما با یافتن وقت برای انجام تکالیف مدرسه اش دست و پنجه می کند.

او چه کاری می تواند بکند؟

ونسا با مسئله ای روبرو است که امروزه در میان دانش آموزان بسیار رایج است.

چطور بین تحصیل و زندگی تعادل برقرار می‌کنید؟

چه شما مانند ونسا، علاوه بر تحصیل، شغل و خانواده داشته باشید یا در حال برقراری تعادل بین تحصیل و زندگی اجتماعی یا چیزی دیگر باشید، پیدا کردن راهی مناسب برای جادادن همه چیز در یک برنامه پرمشغله دشوار است.

برای کمک به ونسا، بیایید به چگونگی ایجاد یک برنامه عملیاتی برای مطالعه و رهنمودهایی برای استفاده بهینه از زمان محدود مطالعه نگاهی بیاندازیم.

همانطورکه دیدیم، سرِ ونسا بسیار شلوغ است.

او می خواهد بیشتر درس بخواند تا بتواند درمدرسه نمرات بهتری بگیرد، اما نمی داندچطور این کار را انجام دهد.

یکی از چیزهایی که شاید به ونسا کمک کند، یک برنامه عملیاتی یا طرحی برای انجام کارها است.

ونسا در برنامه عملیاتی خود اطلاعاتی مانند زمان، مکان و چیزی را که قرار است مطالعه کند، قرار خواهد داد.

ایجاد یک برنامه عملیاتی کار ساده ای است و تنها چند مرحله دارد.

نکات مهم را در نظر بگیرید.

اولین چیزی که ونسا میخواهد انجام دهد این است که چیزهایی را که باید مطالعه کند شناسایی کرده و فهرستی از همه موضوعاتی که باید بخواند، تهیه کند.

بیایید فرض کنیم که او در این ترم درسهای انگلیسی، ریاضی و علوم را برداشته است.

او سپس به سرفصل درسها یا کتاب های درسی نگاه می کند تا موضوعاتی را که باید مطالعه کند، تعیین نماید.

او می بیند که کلاس ریاضی او بیشتر بر آمار تمرکز دارد و فقط کمی به جبر پرداخته است، بنابراین باید بداند که بیشترِ زمان مطالعه ریاضی او در این ترم صرف آمار خواهد شد.

او می بیند که برای کلاس انگلیسی باید هفت کتاب بخواند و سه مقاله بنویسد و او عاشق کتاب خواندن است، پس تنها کارِ واقعی، نوشتن آن سه مقاله خواهد بود.

از سوی دیگر، قرار است کلاس علوم او شامل چندین بار آزمایشگاه رفتن باشد که او باید برای آن ها وقت تعیین کند و تجربه زیادی در این زمینه ندارد پس می داند که باید زیاد مطالعه کند.

اینها ذهنیتی کلی درباره کارهای مربوط به مدرسه به او می دهد.

موضوعات مطالعه را اولویت بندی کنید.

اگر ونسا هفته ی آینده امتحان ریاضی داشته باشد، شاید لازم باشد حداقل تا قبل از دادن آن امتحان، مطالعه ی ریاضی را بر انگلیسی یا علوم مقدم بداند.

او فهرست موضوعاتی را که در مرحله اول تهیه کرده است برداشته و آنها را از مهمترین تا کم اهمیت‌ترین موضوع مرتب می کند.

برای اوقات مطالعه برنامه ریزی کنید.

اینکه بگوئید «قصد دارم این هفته درس بخوانم» خوب به نظر می رسد، اما زمانی که زندگی پر مشغله ای داشته باشید، خیلی راحت مطالعه را به تعویق انداخته و آن را به آینده موکول می کنید.

ونسا به جای اینکار میخواهد به برنامه خود نگاه کند و اوقاتی را برای درس خواندن اختصاص دهد.

او باید به خاطر داشته باشد که لازم نیست ساعت های متمادی درس بخواند.

چند دقیقه درس خواندن بین کارهای دیگر نیز تفاوت زیادی ایجاد می کند (یعنی منجر به موفقیت می شود).

موضوع مطالعه، زمان و مکان آن را یادداشت کنید.

همانطور که ونسا نکات مهم را در نظر می گیرد، موضوعات مطالعه را اولویت بندی می کند و اوقات مطالعه اش را برنامه ریزی می کند، تصویری کلی از موضوع و زمان مطالعه به دست می آورد.

ونسا می خواهد موضوع، مکان و زمان دقیق مطالعه را تعیین کند.

حالا وقت آن است که همه چیز را بنویسد.

این که او طرح خود را روی چه چیزی بنویسد مهمترین چیز نیست، مهمترین چیز این است که آن را مکتوب کند.

او می تواند این کار را در تقویم خود یا روی یک ورق کاغذ که برنامه عملیاتی او خواهد شد، انجام دهد، اما باید آن را مکتوب نماید.

به عنوان مثال، شاید او یک طرح عملیاتی بنویسد که حاوی چیزهایی مانند اینها باشد: «بعد از اینکه دخترم ساعت 7 شب به رختخواب رفت، سر میز ناهارخوری یک ساعت فصل مربوط به قضیه فیثاغورث را مطالعه خواهم کرد».

یا اگر در تقویم خود در روز چهارشنبه وقت ویزیت دکتر دارد، ممکن است زیر آن بنویسد: مرور لغات نوشته شده روی فلش کارتها در سالن انتظار.

هر چه ونسا زمان مطالعه را دقیقتر تعیین کند در جادادن مطالعه در برنامه روزانه‌اش موفقتر خواهد بود.

اکنون که ونسا یک برنامه عملیاتی دارد، موضوع، زمان و محل مطالعه اش را می داند.

اما یادتان باشد که او زمان زیادی برای مطالعه ندارد، بنابراین لازم است از وقتی که دارد به بهترین شکل بهره بگیرد.

برای انجام این کار ، در اینجا نکاتی وجود دارد که ونسا می تواند برای موثر بودن مطالعه خود استفاده کند.

1) اوقات خود را بشناسید

منظور من جداول ضرب نیست: منظورم بهترین و بدترین زمان برای شماست.

هر کس در زمانهای خاصی از روز هوشیارتر است و در زمانهای دیگری انرژی خود را از دست می دهد.

به عنوان مثال، ونسا صبح-بیدار و صبحها بسیار هوشیار است.

با این حال، عصرها تمرکز برایش دشوار است چون خواب آلود است.

ونسا می خواهد صبح چیزهای سخت تری مطالعه کند و عصرها مطالب آسان تری را مرور کند.

به این ترتیب ، او با ریتم های بدن خود کار می کند تا از زمان مطالعه اش بیشترین بهره را ببرد.

2) سبک خود را بشناسید.

افراد به شیوه های مختلفی می‌آموزند.

بعضی از افراد وقتی که می توانند تصاویر یا نمودار ها را ببینند، بهتر می‌آموزند.

برخی دیگر در خواندن کلمات در یک صفحه خوب هستند.

گروهی دیگر هم باید اطلاعات را بشنوند تا آن را درک کنند.

اگر ونسا سبک یادگیری خود را بشناسد، می تواند فعالیت های تحصیلی خود را برای استفاده از آن برنامه ریزی کند.

به عنوان مثال، اگر او زمانی که می تواند اطلاعات را بشنود، بهتر می آموزد، شاید بخواهد وقت خود را به خواندن یادداشت های کلاس خود با صدای بلند صرف کند تا به او در درک و یادآوری کمک کند.

3) محدودیتهای خود را بشناسید.

افراد تنها در محدوده ای خاص موفق می شوند و لازم است محدودیت های خود را شناخته و هنگام مطالعه آنها را در نظر بگیرند.

به عنوان مثال، ونسا می داند که می تواند حدود یک ساعت مطالعه کند و بعد از آن شروع به از دست دادن تمرکز خود می‌کنند.

شاید او بخواهد پس از هر یک ساعت مطالعه استراحتی کوتاه داشته باشد و سری به اطراف بزند، کمی راه برود یا مدت کوتاهی برقصد.

این به او کمک خواهد کرد تا حواسش را جمع کند و ذهنش را شاداب نگه دارد.

چیز دیگری که شاید در نظر بگیرد، این است که او در حالت واقع گرایانه می تواند در هر ترم از پس چند واحد بربیاید.

او می خواهد هر چه زودتر درسش را تمام کند، اما او باید دقیقا توجه داشته باشد که با وجود کار و مراقبت از دخترش می تواند درهر ترم چند کلاس داشته باشد.

شاید او به امید زودتر تمام کردن درسش بخواهد پنج کلاس بردارد، اما اگر به دلیل برداشتن کلاسهای زیاد نتواند در آنها قبول شود، ضرر بیشتری به برنامه، بودجه و عزت نفس خود خواهد زد.

در عوض، اگر احساس کند که می تواند یک یا دو کلاس را اداره کند شاید تصمیم بگیرد این کار را بکند.

اگر زندگی پر مشغله ای دارید، شاید پیدا کردن زمان برای مطالعه دشوار باشد.

یک برنامه عملیاتی یا طرحی برای نحوه ی انجام کارها راه خوبی برای کمک به برنامه ریزی زمان مطالعه است.

شما برای تهیه‌ی یک برنامه عملیاتی باید نکات مهم را در نظر بگیرید، موضوعات مطالعه را اولویت بندی کنید، زمان مطالعه را برنامه ریزی کنید و زمان، مکان و موضوع مطالعه را یادداشت کنید.

برای بهینه سازی زمان مطالعه، باید اوقاتی را که در بهترین وضعیت هستید، سبک یادگیری و محدودیتهای خود را بشناسید.

متن انگلیسی درس

Vanessa is feeling overwhelmed.

She’s in school, has a full-time job, and is a single mother.

That’s a lot!

She wants to do well in school, but is struggling to find time to study and get her schoolwork done.

What can she do?

Vanessa is facing a very common issue amongst students today.

How do you balance school and life?

Whether, like Vanessa, you have a job and family in addition to school, or whether you’re balancing school and a social life or something else, finding a way to fit everything into a busy schedule is difficult.

To help Vanessa, let’s look at how to craft an action plan for studying and tips for making the most of limited study time.

As we’ve seen, Vanessa has a lot on her plate.

She wants to study more, so that she can get better grades in school, but she’s not sure how to do it.

One thing that might help Vanessa is an action plan , or a blueprint for how to get things done.

On her action plan, Vanessa will include information like when, where, and what she will study.

Creating an action plan is simple and only takes a few steps.

1) Look at the big picture .

The first thing that Vanessa will want to do is to identify what she needs to study and compile a list of all the topics she’ll have to cover.

Let’s say that she’s taking English, math, and science this semester.

She then looks at the syllabi or textbooks to figure out what topics she needs to study.

She sees that her math class is focusing mostly on statistics and only a little bit in algebra, so she would need to know that most of her study time in math this semester will be in statistics.

She sees that for her English class, she has to read seven books and write three papers, and she enjoys reading, so the only real work will be the papers.

Her science class, on the other hand, is going to involve several labs that she’ll have to make time for, and she doesn’t have a lot of experience in this area, so she knows she’ll have to study a lot.

That gives her an idea of what she’s in for with her school work.

2) Prioritize study topics .

If Vanessa has a test in her math class next week, she might need to prioritize studying math over studying for English or science, at least until after the test.

She’ll want to take the list of topics that she created in step one and put them in order from most urgent to least urgent.

3) Schedule study time .

Saying, ‘I’m going to study this week,’ sounds good, but when you have a busy life, it’s too easy to keep putting it off.

Instead, Vanessa will want to look at her schedule and find time to block off as study time.

She should remember that she doesn’t need hours and hours in a row to study.

A few minutes here and there can also make a big difference.

4) Write down what, when, and where .

As Vanessa looks at the big picture, prioritizes her study topics, and schedules her study time, she’s getting a vague idea of what she will study, and when.

Vanessa will want to be very specific about what, where, and when she will study.

Now’s the time to put all of that down in writing.

The most important thing is not where she writes her plan down, but that she writes it down.

She can do this in her calendar, or on a sheet of paper that serves as her action plan, but she needs to have it in writing.

For example, she might write an action plan that says things like ‘After my daughter goes to bed at 7 pm, I will spend one hour studying the chapter on the Pythagorean theorem at my dining room table.

’ Or, if she has a doctor’s appointment scheduled on her calendar for Wednesday, she might write under it, ‘Review vocab words on flashcards in the waiting room.

’ The more specific Vanessa can be, the more likely she will succeed at fitting studying into her schedule.

Now that Vanessa has an action plan, she knows what, when, and where she’ll be studying.

But remember, she doesn’t have a lot of time to study, so she needs to make the most of the time she does have.

To do that, here are some tips that Vanessa can use to make sure her studying is effective.

1) Know your times .

I don’t mean multiplication tables: I mean the best and worst times for you.

Everyone has certain times of day when they are more alert and other times when their energy dips.

For example, Vanessa is a morning person and is very alert in the mornings.

In the evenings, though, she finds it harder to concentrate because she’s sleepy.

Vanessa will want to study harder things in the morning and review easier material in the evenings.

This way, she’s working with her body’s own rhythms to get the most out of her study time.

2) Know your style .

Everyone learns in different ways.

Some people learn best when they can see images or graphs.

Others are good with reading words on a page.

Still others need to hear the information to make sense of it.

If Vanessa knows what her learning style is, she can plan her study activities to take advantage of that.

For example, if she learns best when she can hear information, she might want to take time to read her class notes out loud to herself to help her understand and remember.

3) Know your limits .

People can only do so much, and it’s important to know your limitations and take those into consideration when studying.

For example, Vanessa knows that she can only study for about an hour before she begins to lose her focus.

She might want to take a short break each hour to move around, take a walk, or do a little dance.

This will help her refocus herself and keep her mind fresh.

Another thing that she might consider is how much she can realistically take on in any given semester.

She wants to be finished with her degree as soon as possible, but she should carefully consider how many classes she can take each semester while still working and taking care of her daughter.

She might want to take five classes in hopes that she’ll finish earlier, but if she fails classes because she’s taken on too much, it will be worse for her schedule, wallet, and self-esteem.

Instead, she might choose to only take one or two classes, if that’s what she feels she can handle.

Finding time to study can be difficult when you live a busy life.

An action plan , or ‘blueprint’ for how you will get things done, is a good way to help plan study time.

To create an action plan, you should look at the big picture, prioritize study topics, schedule study time, and write down when, what, and where.

To make your study time most effective, you should know the times when you are at your best, know your learning style, and know your limits.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.