Introduction to Chunking

توضیح مختصر: This week, we're going to be talking about chunks, compact packages of information that your mind can easily access. This was when you're using ineffective study methods that fool your mind into thinking you're learning something when you're mostly just wasting your time. Finally we'll talk about something called overlearning, which can solidly ingrain information in your mind, but also can be a little like digging deeper ruts as you might spin your wheels ineffectively in learning.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سطح:

فایل ویدئویی:

ویدئوی آموزشی درس « Introduction to Chunking »

ترجمه فارسی داستان:

[صدا] اين هفته در مورد چانک‌ها صحبت می‌کنیم. بسته‌هاي فشرده‌ای از اطلاعات که ذهن به آسانی به آن‌ها دسترسی دارد. خواهيم گفت چگونه مي توانيد چانک‌ها را شکل دهید و از آن‌ها برای ارتقای درک مطلب و نشان دادن خلاقیت استفاده کنید. و اينكه چگونه اين چانک‌ها مي توانند به شما كمك كنند بهتر امتحان بدهيد. همچنين در مورد توهمات مهارت در يادگيري صحبت می‌کنیم. اين موضوع وقتي اتفاق مي افتد كه روشهاي مطالعه غيرموثر ذهن را فریب می‌دهد که در حال یادگیری چیزی هستید در حالی که فقط وقتتان را تلف می‌کنید. ما در مورد روشهایی كمتر مؤثر مطالعه صحبت می‌کنیم و به شما می‌گوییم تحقيقات نشان داده اند چه روشهايي به شما در مطالعاتتان بهتر كمك خواهند كرد. در انتها در مورد چيزي به نام يادگيري بيش از حد صحبت خواهيم كرد كه مي تواند اطلاعات را در ذهنتان حک کند اما از طرفي تا حدی شبيه شيارهاي عميق ناشي از چرخش سريع لاستيكها در هنگام بكسباد كردن در ياد گيري بي‌اثر باشد. مي توانيد زمان مطالعه تان را ارزشمندتر كنيد بوسيله مطالعه‌ی متنوع، یعنی ایجاد هوشمندانه‌ی تنوع در مطالعاتتان. من باربارا اوکلی هستم. سپاس برای یادگیری چگونه بیاموزیم.

متن انگلیسی داستان:

[SOUND]. This week, we’re going to be talking about chunks, compact packages of information that your mind can easily access. We’ll talk about how you can form chunks, how you can use them to improve your understanding of, and creativity with the material, and how chunks can help you do better on tests. We’ll also talk about illusions of competence in learning. This was when you’re using ineffective study methods that fool your mind into thinking you’re learning something when you’re mostly just wasting your time. We’ll cover what those less effective study methods are and tell you what methods research has shown will work better to help you in your studies. Finally we’ll talk about something called overlearning, which can solidly ingrain information in your mind, but also can be a little like digging deeper ruts as you might spin your wheels ineffectively in learning. You can make your study time more valuable by interleaving, providing intelligent variety in your studies. I’m Barbara Oakley. Thanks for learning how to learn.