The Value of a Library of Chunks

دوره: چگونه بیاموزیم / فصل: قطعه بندی / درس 7

The Value of a Library of Chunks

توضیح مختصر

Bill Gates and other industry leaders set aside extended week-long reading periods so that they can hold many and varied ideas in mind during one time. The bigger and more well practiced your chunked mental library, whatever the subject you're learning, the more easily you'll be able to solve problems and figure out solutions. When you're trying to figure something out, if you have a good library of these chunks, you can more easily skip to the right solution by metaphorically speaking, listening to whispers from your diffuse mode.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

قابلیت ترکیب قطعات به روش‌های نو و اصیل باعث ابتکارات تاریخی بسیاری شده است.

بیل گیتس و بسیاری از پیشگامان صنعت زمان اضافه‌ای را کاملن به خواندن اختصاص می‌دهند تا با ایده‌های زیاد و متنوعی در زمان روبرو شوند.

این به تولید تفکرات مبتکرانه آن‌ها از طریق شبکه کردن ایده‌های جدید فراموش‌نشده کمک می‌کند.

در حقیقت آن چه که افراد برای افزایش دانش و به دست آوردن مهارت انجام می‌دهند افزایش به مرور قطعه‌ها در ذهنشان است.

تکه‌های با ارزش اطلاعات می‌توانند به صورت‌های جدید و خلاقانه با هم ترکیب شوند.

مثلا قهرمانان شطرنج به آسانی می‌توانند به هزاران الگوی شطرنج به آسانی دسترسی پیدا کنند.

موسیقیدانان، زبانشناسان و دانشمندان هر کدام می‌توانند به قطعات دانش در زمینه‌ی خود به آسانی دسترسی پیدا کنند.

هر چه کتابخانه قطعه‌بندی ذهن شما بزرگ‌تر و تمرین‌داده شده‌تر باشد، هر موضوعی را که در حال آموختن هستید راحت‌تر می‌توانید مسائل را حل و جواب‌ها را کشف کنید.

بزودی خواهیم دید که قطعه بندی تنها چیز مورد نیاز برای توسعه‌ی انعطاف خلاقانه در یادگیری‌تان نیست.

با این حال قسمتی مهم است.

قطعه‌ها همچنین به درک مفاهیم جدید کمک می‌کنند.

چون وقتی شما یک قطعه را می فهمید، خواهید دید که آن قطعه به طرز شگفت آوری به قطعات مشابه نه تنها در آن زمینه بلکه در زمینه‌های بسیار متفاوت ربط دارد.

به این ایده انتقال گفته می‌شود.

برای مثال مفاهیم و نحوه‌ی حل مسایل فیزیک می توانند بسیار مشابه با مفاهیم قطعه بندی شده در بازرگانی باشد.

مثلا من دریافته ام که برخی از جوانب یادگیری زبان بعدها برای یادگیری برنامه نویسی من بسیار کمک کننده بوده اند.

یک قطعه یک نوع فشرده سازی بسیار متراکم اطلاعات است.

همین طور که در قطعه بندی در یک زمینه تجربه بدست می‌آورید خواهید دید که قطعات بزرگتری را می‌نوانید تشکیل دهید.

یا به عبارتی نوارها بلندتر هستند.

نه تنها آن نوارها بلندتر هستند، بلکه الگوهای عصبی به نوعی تیره‌تر هستند.

آن‌ها قویتر هستند و محکم‌تر به هم وصل شده اند.

اگر شما کتابخانه‌ای از مفاهیم و راه حلها دارید که در قالب الگوهای قطعه‌بندی شده در درون شما هستند، می‌توانید آن‌ها را یک مجموعه یا کتابخانه از الگوهای عصبی فرض کنید.

زمان حل مساله اگر مجموعه خوبی از این قطعات داشته باشید با گوش دادن به نجواهای حالت پراکنده‌تان آسان‌تر می‌توانید به راه حل صحیح برسید.

حالت پراکنده شما کمک می‌کند که دو یا چند قطعه را با هم ترکیب کنید تا مسائل جدید را با روش‌های جدید حل کنید.

از نگاه دیگر: هر قطعه‌ای که می‌سازید، قسمتی از تصویر بزرگ دانش شما است.

اما اگر با قطعات رشد کرده‌تان تمرین نکنید آن‌ها کمرنگ می‌مانند و کنار هم قرار دادن تصویر بزرگتر چیزی که می‌خواهید یاد بگیرید سخت‌تر می‌شود.

درساخت کتابخانه‌ی قطعه‌بندی شده، مغزتان را آموزش می دهید تا نه تنها یک مفهوم مشخص را تشخیص دهد، بلکه انواع مختلف مفاهیم را تشخیص دهد تا بتوانید ناخودآگاه بدانید چطور به سرعت مسئله حل کنید یا هر مسئله‌ای که با ان برخورد می‌کنید را مدیریت کنید.

شما الگو‌هایی که حل مساله را برایتان آسان می‌کنند می‌بینید و به سرعت می بینید که تکنیک‌های حل مسئله‌ی متفاوت در کناره‌ی حافظه‌ی شما در تکاپو هستند.

قبل از میان‌ترم یا امتحان پایانی مرور و آمادگی ذهنی استفاده از این راه حل‌ها آسان است.

دو روش برای کشف چیزی یا حل مسایل وجود دارد.

اولی استدلال گام به گام و خطی است و دومی از طریق شهود جامع‌تر است.

تفکر خطی، که هر گام کوچک عمدا منجر به حل مساله می‌شود نیازمند حالت متمرکز است.

از سوی دیگر شهود اغلب نیازمند حالت پراکنده‌ی خلاق است که چندین تفکر متمرکز را در به هم متصل می‌کند.

اکثر مسایل و مفاهیم سخت از طریق شهود درک می شوند زیرا این ایده‌های جدید متفاوت با مفاهیمی که می‌شناسید هستند.

به خاطر داشته باشید که نیمه‌روش رندم ساخت ارتباطات حالت پراکنده‌ به این معناست که اینگونه راه حل‌ها باید بسیار با دقت در حالت متمرکز بررسی شوند.

دریافت‌های شهودی همیشه درست نیستند.

گاهی ممکن است فکر کنید که بسیار مساله و مفهوم در فقط یک بخش یا یک فصل چیزی که مطالعه می‌کنید وجود دارد که یادگیری همه ی آن نا ممکن است.

اینجاست که قانون کشف ناخواسته فعال می‌شود.

فرشته ی اقبال با کسی است که تلاش کند.

فقط بر قسمتی که مطالعه می‌کنید متمرکز شوید.

می‌بینید که زمانی که اولین مساله یا مفهوم را در کتابخانه‌ی ذهنتان قرار دهید مفهوم دوم را هر چه که باشد راحت‌تر یاد می‌گیرید.

سومین مفهوم حتی آسان‌تر خواهد بود.

نه اینکه همه چیز کاملا آسان می شود بلکه آسان‌تر می‌شود.

من باربارا اوکلی هستم.

با تشکر از یادگیری درباره‌ی یادگیری.

متن انگلیسی درس

The ability to combine chunks in new and original ways underlies a lot of historical innovation.

Bill Gates and other industry leaders set aside extended week-long reading periods so that they can hold many and varied ideas in mind during one time.

This helps generate their own innovative thinking by allowing fresh in mind not yet forgotten ideas to network amongst themselves.

Basically what people do to enhance their knowledge and gain expertise is to gradually build the number of chunks in their mind.

Valuable bits of information, they can piece together in new and creative ways.

Chess masters, for example, can easily access thousands of different chess patterns.

Musicians, linguists and scientists can each access similar chunks of knowledge in their own disciplines.

The bigger and more well practiced your chunked mental library, whatever the subject you’re learning, the more easily you’ll be able to solve problems and figure out solutions.

As we’ll discover soon, chunking isn’t all you’ll need to develop creative flexibility in your learning.

But it’s an important component.

Chunks can also help you understand new concepts.

This is because when you grasp one chunk, you’ll find that that chunk can be related in surprising ways to similar chunks, not only in that field, but also in very different fields.

This idea is called transfer.

For example, concepts and problems solving methods you learned for physics can be very similar to chunked concepts in business.

I’ve found some aspects of language learning were very helpful for me when I later began to learn computer programming.

A chunk is a way of compressing information much more compactly.

As you gain more experience in chunking in any particular subject, you’ll see that the chunks you’re able to create are bigger.

In some sense that the ribbons are longer.

Not only are those ribbons longer, but the neural patterns are in some sense darker.

They’re, they’re more solid and firmly ingrained.

If you have a library of concepts and solutions internalized as chunked patterns, you can think of it as a collection or a library of neural patterns.

When you’re trying to figure something out, if you have a good library of these chunks, you can more easily skip to the right solution by metaphorically speaking, listening to whispers from your diffuse mode.

Your diffuse mode can help you connect two or more chunks together in new ways to solve novel problems.

Another way to think of it is this As you build each chunk, it is filling in a part of your larger knowledge picture.

But if you don’t practice with your growing chunks, they can remain faint, and it’s harder to put together the big picture of what you’re trying to learn.

In building a chunked library, you’re training your brain to recognize not only a specific concept, but different types and classes of concepts so that you can automatically know how to solve quickly or handle whatever you encounter.

You’ll start to see patterns that simplify problem solving for you and will soon find that different solution techniques are lurking at the edge of your memory.

Before midterms or finals it can be easy to brush up and have these solutions at the mental ready.

There are two ways to figure something out or to solve problems.

First there’s sequential step by step reasoning, and second through a more holistic intuition.

Sequential thinking, where each small step leads deliberately towards a solution, involves the focused mode.

Intuition on the other hand often seems to require this creative diffuse mode linking of several seemingly different focused mode thoughts.

Most difficult problems and concepts are grasped through intuition, because these new ideas make a leap away from what you’re familiar with.

Keep in mind that the diffuse mode’s semi random way of making connections means that the solutions they provide should be very carefully verified using the focused mode.

Intuitive insights aren’t always correct.

You may think there are so many problems and concepts, just in a single section or chapter of whatever you’re studying, there’s just no way to learn them all.

This is where the law of serendipity comes into play.

Lady luck favors the one who tries.

Just focus on whatever section you’re studying.

You’ll find that once you put that first problem or concept in your mental library, whatever it is, then the second concept will go in a little more easily.

And the third more easily still.

Not that all of this is a snap, but it does get easier.

I am Barbara Oakley.

Thanks for learning about learning.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.