Harnessing Your Zombies to Help You

توضیح مختصر: Does a text message disturb your studying taking you 10 minutes to get back into the flow of things even when you try to keep yourself on task? Many students discovered the value of settling into a quiet spot in the library or closer to home, the productive effects of simply sitting in a favorite chair at the proper time with all Internet access disconnected. For example, breaking for lunch with a friend at the deli at noon or stopping the main task at 5 p.m., gives a solid, mini deadline that can help spur work.

زمان مطالعه: 8 دقیقه

سطح: خیلی سخت

فایل ویدئویی

ترجمه‌ی درس

[BLANK_AUDIO] در این ویدیو به ویژگی های مهار کردن توان زومبی گونه عادت هایتان می پردازیم تا بتوانید با صرف حداقل نیروی اراده از تعلل ورزیدن در کار بپرهیزید. نمی خواهد تمامی عادات قبلی خود را ترک کنید. کافیست بخش هایی از آن عادات کنار بگذارید وبه چند عادت نو امکان بروز دهید. ترفند ترک عادت آن است که واکنش خود به نشانهء آن عادت را تغییر دهید. تنها جایی که باید اراده خود را بکار بیاندازید تغییر واکنش شما به نشان آن عادت است. برای درک آن باید نگاهی دوباره بیاندازید به چهار مؤلفه یک عادت از دیدگاه پشت گوش انداختن وتنبلی کردن و دوباره بررسی شان کنید. اولین مؤلفه ، نشانه تنبلی است. ببینید چه اشاراتی شما را در جایگاه زامبی گونه تعلل کردن قرار می دهد. نشانه ها معمولا یکی از این چهار عامل است. مکان، زمان، احساس و واکنش ها. نسبت به سایر افراد یا یک واقعه اخیر. مثلا دنبال چیزی روی وب هستید و بعد وب گردی می کنید. با دریافت پیامی از درس خواندن می افتید و ده دقیقه ای طول می کشد تا به سرجای اول برگردید حتی وقتی کاملا دل. به کار بسته اید چون مسئله طفره رفتن بصورت عادتی اتوماتیک در آمده شخص متوجه نمی شود دارد در انجام کاری تعلل می کند. با خاموش کردن تلفن همراه خود می توانید جلو عوامل مخربی را بگیرید یا بعضی وقتها از اینترنت و سایر عوامل بازدارنده دوری بجویید. مثل زمانهایی که از روش پومودورو استفاده می کنید. عامل دوم: روال همیشگی مثلا به جای درس خواندن به حواستان را به چیز آسان تری معطوف می کنید. مغز شما به محض دریافت نشانه درس خواندن بطور اتوماتیک وارد این روال می شود. در این صورت، این همان نشانۀ واکنشی است که باید خیلی جدی روی تغییر عادت های قبلی تمرکز کنید. کلید تغییر، داشتن طرح و برنامه است. پرورش آداب و اعمال نو هم می تواند مؤثر باشد. بعضی از دانشجویان خود را موظف می کنند تا هنگام رفتن به کلاس موبایل خود را در در ماشین شان بگذارند تا یک عامل قوی پرت شدن حواس حذف شود. بسیاری ا ز دانشجویان ، به ارزش استقرار در مکانی دنج و آرام در کتابخانه یا در نزدیکی محل زندگی ، به اثرات مفید نشستن روی یک صندلی مورد علاقه در زمانی معین و قطع کردن اینترنت پی برده اند. هر چند احتمال دارد در شروع برنامۀ شما بی نقض نباشد اما تغییرش ندهید. آگر لازم شد برنامه را اصلاح کنید و وقتی کار کرد طعم موفقیت را بچشید. سعی نکیند همه چیز را یک مرتبه تغییر دهید. روش “ پرومودو” در تغییر واکنش های شما به محرک ها می تواند بسیار مؤثر واقع شود. عامل شماره 3: پاداش ممکن است این محرک به کمی تحقیق نیاز داشته باشد. دلیل تعلل شما چیست؟ آیامی شود یک جایگزین احساسی مثل حس غرور برای تکمیل کاری پیدا کرد؟ هر چند هم که احساس رضایت کوچکی باشد. آیا می توانید شرطی که با خود بسته اید را ببرید؟ یا در مسابقه ای خود ساخته اید پیروز شوید و به خود یک فنجان قهوه لاته جایزه بدهید یا سری به سایت محبوب خود بزنید یا شاید هم بی دغدغه تلوزیون تماشا کنید یا بدون عزاب وجدان وب گردی کنید. آیا می شود برای دست آوردهای بزرگتر پاداش های بزرگتری به خود بدهید؟ مثل بلیط سینما یا یک پلور خوب یا یک هدیه گران قیمت. فراموش نکنید که عادات، به دلیل ایجاد میل عصبی ، قدرت زیادی هم دارند. اگر تصمیم دارید به میلی غلبه کنید،افزودن پاداشی نو کمک تان می کند. فقط زمانی که مغزتان پاداش جدید را طلب کرد، آن جایگزینی مهم رخ می دهد و عادت نو شکل می گیرد. افراد زیادی دریافته اند که پاداش در زمان مقرر مثلا وقت ناهار خود را با دوستی در یک ساندویچ فروشی صرف کردن یا سر ساعت 5 عصر دست ازفعالیت کاری کشیدن ضرب الاجل کوچک اما محکمی ایجاد می کند که می تواند کار را پیش ببرد. اگردید در ابتدای امر کارها روی روال نیست ناراحت نشوید. گاهی اوقات می بینم که برای روی غلطک افتادن کار به چندین روز کار شاق و طی چندین چرخۀ “ پومودورو” نیاز است. و می بینم که تازه از کار کردن روی یک موضوع جدید لذت می برم. همچنین بیاد بیاورید که هر چه به چم و خم کاری بیشتر وارد شوید انجامش لذت بخش تر هم می شود. عامل چهارم: باور مهمترین بخش در تغییر عادت تعلل آنست که باور داشته باشید که می توان انجامش داد. ممکن است ببینید که وقتی ادامه کار استرس زا می شود دلتان می خواهد که به عادت های قدیمی و راحتتر برگردید. باور داشتن به کارآمدی روش جدید عاملی ست که می تواند به کمک تان بیاید. بخشی ازچیزی که می تواند موید باور تان باشد ایجاد یک انجمن جدید است. با هم کلاسی ها یتان بچرخید. یا با یاران “مووکی “ خود به صورت مجازی بپلکید. کسانی که شاید فلسفۀ “ شدنی است “ را باور دارند. همان چیزی که شما هم در پی ایجادش هستید. بسط وتقویت فرهنگ با اشخاص همفکر می تواند ارزش هایی که هنگام لحظات ضعف فراموششان می کنیم را به یادمان بیاورد. من باربارا اوکلی هستم، برای یادگیری چگونه یادگرفتن از شما ممنونم. [BLANK_AUDIO]

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.