Introduction to Procrastination and Memory

توضیح مختصر: Because building solid chunks of long term memory, chunks that are easily accessible by your short term memory, takes time. That powerful 25 minute concentrated period of energized focus. This week we're going to fill you in with more information about how procrastination happens and simple ways to tackle it.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سطح:

فایل ویدئویی:

ویدئوی آموزشی درس « Introduction to Procrastination and Memory »

ترجمه فارسی داستان:

[BLANK_AUDIO] در این هفته درباره ی دو ایده در ظاهر متفاوت به بحث خواهیم پرداخت به تعویق انداختن کارها و حافظه اما این دو موضوع در عین تفاوت بسیار بهم مرتبط هستند. چرا؟ برای اینکه ساختن واحد های مستحکم در حافظه ی بلند مدت واحدهایی که به آسانی در حافظه ی کوتاه مدت قابل دسترسی باشند زمان بر است این از آن کارهایی نیست که بتوانید تا دقیقه ی آخر به تعویقش بیاندازید برای مبارزه با به تعویق انداختن کارها یک ابزار مناسب وجود دارد پومودورو یا تکنیک گوجه فرنگی همان بازه زمانی قدرتمند 25 دقیقه ای با تمرکز بالا در این هفته ما به شما اطلاعات بیشتری خواهیم داد اطلاعاتی درباره ی اینکه به تعویق انداختن کارها چگونه اتفاق می افتد و چگونه می توان از پس آن برآمد و این مساله، مساله ای بسیار کلیدی است. راهکارهایی را به شما یاد خواهیم داد که انرژی زیادی نمی برند، سپس به موضوعات دیگری خواهیم پرداخت از قبیل بهترین راهکارها برای دسترسی به قدرتمندترین سامانه های حافظه ی طولانی مدت در ذهن. من Barbara Oakley هستم. سپاس برای یادگرفتن درباره یادگیری.

متن انگلیسی داستان:

[BLANK_AUDIO] This week we’re going to be talking about two seemingly different ideas. Procrastination and memory. But the two topics are intimately related. Why? Because building solid chunks of long term memory, chunks that are easily accessible by your short term memory, takes time. It’s not the kind of thing you want to be putting off until the last minute. You already have one good tool for procrastination. The pomodoro. That powerful 25 minute concentrated period of energized focus. This week we’re going to fill you in with more information about how procrastination happens and simple ways to tackle it. And this is key. Ways that don’t take much will power, then we’ll move on to talking about some of the best ways to access your brain’s most powerful long-term memory systems. I’m Barbara Oakley. Thanks for learning how to learn.