Summing Up Procrastination

توضیح مختصر: Keep a planner journal so you can easily track when you reach your goals and observe what does and doesn't work. Write your planned tasks out the night before so your brain has time to dwell on your goals and help ensure success. Take a few minutes to savor the feelings of happiness and triumph, which also gives your brain a chance to temporarily change modes.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سطح:

فایل ویدئویی:

ویدئوی آموزشی درس « Summing Up Procrastination »

ترجمه فارسی داستان:

[BLANK_AUDIO] یادگیری خوب اغلب مستلزم ساختن ذره ذره و روز به روز چارچوب مصنوعی است. مانند ساختن عضلات یک وزنه بردار با تمرین روز به روز به همین دلیل مقابله با تعلل خیلی مهمه شما می خواین به یادگیری خودتون ادامه بدین و از یادگیری شتاب زده جلوگیری کنین. بنابراین اینجا مروری رو بر جنبه های اصلی مقابله با تعلل رو بیان می کنیم. یک دفترچه برنامه ریزی تهیه کنید. وقتی به هدفتون رسیدین به راحتی می تونین پیگیری کنین که چه کارایی جواب داد و چه کارهایی نه. هر روز خودتون رو به کارها و وظایف روزمره تون متعهد کنین شب قبل وظایف برنامه ریزی شده خودتون رو بنویسین بنابراین مغز شما زمان کافی برای تمرکز روی هدف هاتون داره و کمک می کنه که به موفقیت مطمئن بشین. کارهاتون رو در چالش های کوچک دسته بندی کنین. همیشه مطمئن بشین که شما و زامبی شما پاداش های زیادی می گیره. زمان زیادی طول نمی کشد که حس خوشحالی و موفقیت را می چشید و همچنین شانس تغییر حالت موقت را به مغز شما می دهد. و تا به پایان رسیدن امر، عمدا پاداش آن را به تاخیر می اندازد مراقب نشانه های تعلل باشید. سعی کنید خوتون رو در محیط جدیدی با نشانه های تعلل کمتر قرار دهید. مانند بخش ساکتی از یک کتابخونه. سعی کنید در سیستم جدید خود اعتماد رو بدست بیارید. شما می خواین زمانی که تمرکز کرده اید به سختی کار کنین و به سیستم خودتون اطمینان کافی داشته باشید پس وقتی زمان استراحت رسید شما بدون حس گناه و نگرانی استراحت می کنید. برنامه های پشتیبان، برای وقتی که در حال تعلل هستید داشته باشید. با این همه، هیچ کس کامل نیست. هر روز اول قورباغه هاتون رو قورت بدین تجربه های خوبی داشته باشید من Barbara Oakley هستم. برای یادگیری چگونه یاد بگیریم ممنونم.

متن انگلیسی داستان:

[BLANK_AUDIO] Learning well often involves bit by bit, day by day building of solid neural scaffolds. Rather like a weight lifter builds muscle with day to day exercise. This is why tackling procrastination is so incredibly important. You want to keep up with your learning and avoid last minute cramming. So with that, here’s an overview of the key aspects of tackling procrastination. Keep a planner journal so you can easily track when you reach your goals and observe what does and doesn’t work. Commit yourself to certain routines and tasks each day. Write your planned tasks out the night before so your brain has time to dwell on your goals and help ensure success. Arrange your work into a series of small challenges. Always make sure you, and your zombies, get lots of rewards. Take a few minutes to savor the feelings of happiness and triumph, which also gives your brain a chance to temporarily change modes. Deliberately delay rewards until you’ve finished a task. Watch for procrastination cues. Try putting yourself in new surroundings with few procrastination cues, such as the quiet section of a library. Gain trust in your new system. You want to work hard during times of focused concentration and also to trust your system enough so that when it comes time to relax, you actually relax without feelings of guilt or worry. Have back up plans for when you still procrastinate. No ones perfect after all. Eat your frogs first every day. Happy experimenting. I’m Barbara Oakley. Thanks for learning, how to learn.