A Procrastination Preview

توضیح مختصر: Your brain, naturally enough, looks for a way to stop that negative stimulation by switching your attention to something else. Researchers discovered that not long after people might start actually working out what they didn't like, that neurodiscomfort disappeared. A few minutes of web surfing, a cup of coffee, or a bite of chocolate, even just stretching or chatting mindlessly, allowing your brain to enjoyably change its focus for a while.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

سطح: سخت

فایل ویدئویی

ترجمه‌ی درس

‫مشکل به تعویق انداختن انجام کار همگانی است. ‫چرا که اگر بر روی چیزی کار کنید، ‫به این معناست ‫که بر روی بسیاری چیزهای دیگر ‫کار نمی‌کنید. ‫اما مشکل به تعویق انداختن کار ‫برای عده‌ای جدی‌تر از سایرین است. ‫در این ویدئو، کمی در مورد تعویق انداختن ‫صحبت می‌کنیم. این که چرا این مشکل به وجود می‌آید، و یک ابزار کوچک قدرتمند برای کمک به حل آن. وقتی به چیزی نگاه می‌کنید که میلی به انجامش ندارید قسمت‌هایی از مغز‌تان را که مربوط به درد می‌شود فعال می‌کنید. ذهن شما به طور طبیعی دنبال راهی می‌گردد ‫تا با تغییر توجه شما ‫به چیزی دیگر، این تحریک منفی را متوقف کند. اما شگرد کار اینجاست: ‫پژوهشگران دریافته‌اند که ‫مدت زمان کمی پس از اینکه بر روی چیزی ‫که دوست ندارید واقعا کار می‌کنید، ‫آن حس ناراحت‌کننده عصبی از بین می‌رود. بنابراین به نظر می‌آید اتفاقی که هنگام تعلل می‌افتد، چیزی شبیه به این است: در ابتدا، نظاره می‌کنید و سرنخی درباره آنچه که باعث ناراحتی شده دستتان می‌آید. آن را نمی‌پسندید، پس برای خلاص شدن از آن حس از توجه به عامل آن پرهیز می‌کنید. به سمت چیز خوشایندتری متمایل می‌شوید. نتیجه آنکه،‌ موقتا احساس رضایت می‌کنید. درباره‌ٔ طفره‌روی بعداً مفصل‌تر حرف می‌زنیم. اما فعلاً بگذارید برایتان از یک ابزار ذهنی کوچک و بدرد بخور بگویم. نامش پومودورو است. در اوایل دهه ۱۹۸۰ توسط، فرانچسکو سیریلو اختراع شد. پومودورو به زبان ایتالیایی می‌شود گوجه‌فرنگی. زمان‌سنجی که از آن استفاده می‌کنید معمولاً شبیه گوجه‌فرنگی است و تنها وسیلهٔ این روش دقیق یک زمان سنج است و بس. تتها کاری که باید بکنید این است که زمان‌سنج را روی 25 دقیقه تنظیم کنید، ‫عوامل حواس‌پرتی را کنار بگذارید و تمرکز کنید. کار تمام است. تقریبا همه می‌توانند برای 25 دقیقه تمرکز کنند. تنها نکته مهم دیگر اینکه در پایان کار، به خودتان یک جایزه کوچک بدهید. کمی وب گردی، یک فنجان قهوه یا یک تکه شکلات یا حتی اندکی کش و قوس یا یک گپ و گفت عادی به ذهن امکان می‌دهد تا برای زمانی کوتاه، تغییر مطلوبی در تمرکزایجاد کند. درخواهید یافت که استفاده از تکنیک پومودورو بسیار موثر است. تا حدی مانند اینکه پس از ۲۵ دقیقه ورزش سنگین در یک باشگاه ذهنی کمی به ذهن خود استراحت دهید. امتحانش کنید. در ویدئوی بعد می‌بینیم که چگونه یک کودک ده‌ساله‌ بسیارخجالتی، ذهنیتش را عوض کرد.

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.