چگونه برای روز آزمون آماده شویم

توضیح مختصر: نگذارید آمادگی ناقص در روز امتحان تمام کارهایی را که برای آمادگی برای آزمون انجام داده اید، به هدر دهد. در این درس از استاد مدیریت زمان راهکارهایی برای روز سرنوشت ساز خواهید آموخت.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

سطح:

فایل ویدئویی:

ویدئوی آموزشی درس « چگونه برای روز آزمون آماده شویم »

ترجمه فارسی داستان:

آمادگی برای روز آزمون

شما با کلی زحمت درس خوانده اید، مشکلات را پشت سر گذاشته اید، تمام تلاشتان را کرده اید تا در روز آزمون خوب عمل کنید… پس زحمات خود را با اشتباهات پیش پا افتاده خراب نکنید! در این درس استاد مبتکر مدیریت زمان چند نصیحت همیشگی درباره آمادگی در روز امتحان به شما ارائه می دهد.

بِن فرانکلین در صرفه جویی در وقت و برنامه ریزی فوق العاده بود و هر دوی اینها هنگام آمادگی برای آزمون در خدمت شما هستند. از کجا معلوم که روزی کشوری تأسیس نکنید. این نصایح را در آن زمان نیز مفید خواهید یافت!

خواب

اولین گوهر خرد چیزی است که شاید پیش از این درباره اش شنیده باشید: سحرخیز باش تا کامروا شوی. (معادل تحت اللفظی این ضرب المثل عبارتند از: سر شب خوابیدن و صبح زود بیدار شدن موجب سلامتی، ثروتمند شدن و زیرکی انسان است). با اینکه سلامتی و ثروت هم خوب است، بخش زیرک شدن واقعا چیزی است که در امتحان به دردتان می خورد.

در اینجا نحوه مدیریت خواب برای اطمینان از کارکرد بهینه ی مغز در روز آزمون ارائه می شود.

درباره ساعت بیدارباش تصمیم بگیرید. قرار است سر موقع بیدار شوید و بدون عجله صبحانه بخورید و 15 دقیقه زودتر به محل آزمون برسید. از آن ساعت به عقب بشمارید تا معلوم شود کی باید بخوابید تا هشت ساعت کامل بخوابید.

شب قبل از امتحان برای درس خواندن بیدار نمانید. این کار اوضاع روز امتحان را دو برابر بدتر می کند. ورق زدن این کتاب و آن کتاب در شب قبل از امتحان، در روز بعد کمکی به شما نخواهد کرد. این کار فقط باعث اضطراب شما می شود. در این شب اگر آماده باشید که آماده هستید و اگر هم آماده نباشید، دیگر نمی توانید کار چندانی انجام دهید. و اگر از خوابتان بزنید تا یادداشت‌هایتان را با دقت مطالعه کنید، فردا صبح خواب آلود و خسته خواهید بود. فقط بگوئید نه!

در عوض کاری آرامش بخش مانند تماشای یک فیلم یا وقت گذرانی با دوستان انجام دهید. سپس زود به رختخواب بروید تا بتوانید قبل از فرا رسیدن صبح، خواب شبانه خوبی داشته باشید.

تدارکات و لوازم مورد نیاز

وقتی خوابتان تنظیم شد، نوبت صحبت درباره ملزومات است. همراه داشتن لوازم مناسب در روز امتحان می تواند کمک زیادی به شما کند. اگر تمام چیزهایی که لازم خواهید داشت همراه داشته باشید، به راحتی از محل کنترل وسایل عبور کرده و با احساسی خوب وارد محل آزمون می شوید. اما اگر روزتان را با وحشتی نابسامان شروع کنید، آرام شدن و شروع آزمون با آرامش دشوار خواهد شد. پس برای حفظ تمرکز و آرامش خود به یکی دیگر از گفته های مشهور بن فرانکلین توجه کنید: هرگز کار امروز را به فردا مسپار.

در اینجا معنی عبارت فوق یعنی: همه چیز را شب قبل از آزمون آماده کن. قبل از رفتن به رختخواب، محل آزمون را دو بار چک کنید و اگر قبلا به آنجا نرفته‌اید، مسیرها را یادداشت نمائید. اگر هنوز از کارت ورود به جلسه (برگه ای که هنگام ثبت نام برای آزمون دانلود کرده اید) پرینت نگرفته اید، این کار را بکنید. سپس کیفی را که قرار است فردا صبح با خود سر جلسه ببرید برداشته و موارد زیر را داخل آن بگذارید:

  • مسیرهای رفتن به محل آزمون (در صورت نیاز)

  • کارت شناسایی عکس‌دار

  • چند مداد سیاه

  • ماشین حساب

  • یک بطری آب و کمی خوراکی

خیالتان راحت نباشد که فردا صبح وقتی دارید کورمال کورمال دنبال آنها می گردید، تمامی آنها را به یاد بیاورید و بردارید.

روز آزمون

حالا که می دانید چه مقدار خواب نیاز دارید و چه چیزهایی را از قبل آماده کنید، وقت آن رسیده که درباره روز آزمون صحبت کنیم. و باز هم بن فرانکلین چند نصیحت هوشمندانه برایتان دارد: عجله کار شیطان است. اهمیت برنامه ریزی از قبل در این است که مانع از عجله کردن شما در روز سرنوشت ساز می‌شود- شما باید با حس اطمینان قلبی وارد محل آزمون شوید و نه با عجله یا دلشوره.

برنامه‌‌ی بعد از بیدار شدن به قرار زیر است:

صبحانه بخورید. شاید الان خیلی گرسنه نباشید اما نباید در حین دادن آزمون گرسنه شوید. میوه هم به عنوان خوراکی بد نیست اما باید چیزی حاوی پروتئین مثل تخم مرغ، بیکن و یا حتی در صورت لزوم شکلات انرژی دار بخورید. فقط وقتی قرار است هوشیار و متمرکز باقی بمانید، به هر خوراکی که صرفا شامل شکر و رنگ خوراکی است، اعتماد نکنید.

زود راه بیافتید. طوری برنامه ریزی کنید که حداقل یک ربع زودتر از شروع آزمون به محل برسید. زمانی راه بیافتید که حتی با احتساب چراغ قرمزها، بیراهه‌ها، تصادف‌ها، یا تأخیرهای جزئی دیگر، با آرامش به محل آزمون برسید. اگر زود به محل رسیدید، چند دقیقه بیشتر وقت دارید که آرام شده و مستقر شوید. ممنون آقای فرانکلین! فهمیدیم!

خلاصه درس

در این درس کارهایی که باید برای آمادگی جهت داشتن روز آزمونی بی دردسر انجام دهید و کارهایی که نباید بکنید، از بنجامین فرانکلین آموختید. شب قبل از آزمون وقت آرامش و آماده کردن وسایل برای صبح فردا است. همه لوازم خود را آماده کنید و تا لحظه ی ورود به جلسه همه چیز را درباره آزمون فراموش کنید. قرار است زود به رختخواب بروید تا حداقل هشت ساعت خواب شبانه داشته باشید. دیگر زمان دود چراغ خوردن و درس خواندن نیست.

صبح روز آزمون وقت خوردن صبحانه ی کامل، برداشتن کیف و زود راه افتادن است. شما آرام و آماده و نه مضطرب از بحران های دقیقه نودی یا خسته از مطالعه تا پاسی از شب، به محل آزمون می رسید. موفق باشید!

متن انگلیسی داستان:

Test Day Prep

You’ve studied hard; you’ve gone through practice problems; you’ve put in all the work to do well on test day… so don’t sabotage yourself with beginner mistakes! In this lesson, you’ll get some timeless advice on test day prep from the original time management guru: Benjamin Franklin.

Ben Franklin was big on saving time and planning ahead, both of which will serve you well as you’re getting ready for the test. And you never know: if you grow up to found a new country some day, you might find that his advice comes in handy for that, too!

Sleep

Our first pearl of wisdom is one you’ve probably heard before: ‘Early to bed and early to rise makes a man healthy, wealthy, and wise.’ And while it’s nice to be healthy and wealthy, the ‘wise’ part is really what you care about on the test.

Here’s how to manage your sleep to make sure your brain is running at full capacity on test day:

Decide when to wake up. You’ll want to be up in time to eat breakfast without rushing and then get to the test center 15 minutes early. Count backwards from that time to figure out when you need to hit the sack for a solid eight hours of shut-eye.

Don’t stay up to cram. This is a double whammy of test-day sabotage. Hitting the books the night before the test won’t help you the next morning; it’ll just make you stressed. At that point, if you have prepared, you’re all set, and if you haven’t, there’s nothing you can do. And if you skimp on sleep to pore over your notes, you’ll be groggy and tired the next morning. Just say no!

Instead, do something relaxing, like watching a movie or hanging out with your friends. Then, go to bed early enough to get a good night of sleep before you have to be up in the morning.

Preparation and Gear

With your sleep dialed in, it’s time to talk supplies. Having the right gear with you on test day can make all the difference. If you’ve got everything you need, you’ll breeze right through the check-in and walk into the test center feeling good. But if you start your day in a disorganized panic, it’ll be hard to settle down and approach the test calmly. So, to keep your head in the game, pay attention to another one of Ben Franklin’s famous maxims: ‘Never leave that till tomorrow which you can do today.’

In this case, that translates to ‘get everything ready the night before the test.’ Before you go to bed, double-check your test center and print out directions if you’ve never been there before. Print out your admission ticket , too, if you haven’t already; that’s the paper ticket you downloaded when you registered for the test. Then grab the bag you’ll be taking to the test the next morning filled with your:

  • Admission ticket
  • Directions to the test center (if applicable)
  • Photo ID
  • Pencils
  • Calculator
  • Water bottle and a snack

Don’t trust yourself to remember all that when you’re fumbling around the next morning!

Test Day

Now that you know how much sleep you need and what to get ready in advance, it’s time to talk about test day. And again, Ben Franklin comes through with some wise advice: ‘Great haste makes great waste.’ The whole point of planning ahead is to save you from rushing on the big day - you want to roll into the test center feeling confident, not rushed or jittery.

After you wake up, here’s the plan:

Eat breakfast. You might not be very hungry now, but you don’t want to run out of steam halfway through the test. Well, fruit is good on the side, but you’ll also want something with protein, like eggs, bacon, or even an energy bar if you have to. Just don’t rely on a bowl of sugar and food coloring when you need to be on the ball.

Leave early. Plan to get to the test center at least 15 minutes before the test starts. Leave at a time that will get you there comfortably, even accounting for any red lights, detours, accidents, or other minor delays. If you get there early, you’ll just have a few extra minutes to relax and get settled in. Thank you, Mr. Franklin! We get it!

Lesson Summary

In this lesson, you learned from Benjamin Franklin what you should and shouldn’t do to prepare for a painless test day. The night before the test is your chance to relax and get all ready for the next morning. Get all your supplies ready, then forget about the test until you’re ready to turn in. You’ll want to go to bed early enough to have at least eight solid hours of sleep. This is not the time to burn the midnight oil.

In the morning, it’s time to eat a solid breakfast, grab your bag, and leave with plenty of time to spare. You’ll get to the test center calm and ready to go, not stressed out by last-minute crises or exhausted after a late night of studying. Good luck!