روشهای رسیدن به مفاهیم عالی از طریق ذهن انگیزی

دوره: تافل iBT / فصل: بخش نوشتاری تافل- گرامر و کاربرد / درس 11

تافل iBT

9 فصل | 96 درس

روشهای رسیدن به مفاهیم عالی از طریق ذهن انگیزی

توضیح مختصر

مقاله‌های عالی از مفاهیم عالی تشکیل می‌شوند. رسیدن به مفاهیم عالی اولین مرحله مهم در مسیر نوشتن مقاله‌ای عالی است. چند روش محبوب و موثر ذهن‌انگیزی را بیاموزید که وقتی یک ساعت یا دو هفته برای نوشتن مقاله وقت دارید، مفید خواهند بود.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

گاهی اوقات سختترین بخش نوشتن یک مقاله شروع آن است. برای شروع کار، ذهن‌انگیزی اولین گام مهم در نوشتن مقاله‌ای واقعاً عالی است. بیائید بسته به اینکه زمان زیادی برای نوشتن دارید یا محدودیت زمان دارید، چند روش ذهن‌انگیزی را بررسی کنیم.

معنای اصلی ذهن‌انگیزی (طوفان فکری) همان طوفان یا زیرورو کردن فکر است. بسیار خوب این معنای تحت اللفظی آن است اما منظورمان این است که اگر گروهی از افراد با هم درباره ایده‌ها صحبت کنند، نسبت به حالت تفکر انفرادی، ایده‌های بیشتر و بهتری حاصل می‌شود. اغلب اوقات مقاله را به عنوان تکلیف کل کلاس تعیین می‌کنند، پس چند رفیق مطالعه برای خود دست و پا کنید و با هم حرف بزنید. حتی اگر موضوعتان یکسان هم نباشد، صحبت کردن درباره متنی که می‌خوانید به گروه کمک می‌کند با هم به ایده‌های بیشتری برسید.

اگر با این نوع ذهن‌انگیزی آشنایی دارید، شاید به شما گفته باشند که پرسش یا نقد نظرات بقیه هنگام کار بهترین راه نیست. اما تحقیق نشان داده که این واقعیت ندارد. مطابق تحقیقی که در سال 2003 در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی انجام شده است، افرادی که هنگام ذهن‌انگیزی درباره نظرات بقیه تردید می‌کنند، در مقایسه با کسانی که بدون نقد ذهن‌انگیزی کرده اند،20 درصد بیشتر ایده به دست آوردند. علاوه بر این وقتی از افراد حاضر در گروههای انتقادی پرسیده می‌شد که آیا ایده‌های دیگری هم دارند، آنها نسبت به گروههای بدون نقد دوبرابر بیشتر به ایده‌های خوب می‌رسیدند. به بیانی دیگر، کمی بحث برای ذهن خلاق می‌تواند مفید باشد!

البته همیشه گزینه‌ی ذهن‌انگیزی گروهی در دسترس شما نیست. در این موارد می‌توانید از قانون 100 استفاده کنید. یعنی به 100 چیز درباره موضوعی که به شما داده‌اند فکر کنید. مهمتر از همه اینکه تمام ایده‌ها را هر چقدر هم که ابلهانه به نظر برسند، بنویسید.

پس اگر از شما بخواهند مقاله‌ای درباره مرغ مقلد بنویسید و ایده شما این باشد که آن را به مرگ جمعیت مرغان مقلد در اوایل دهه 1920 ربط دهید-همین کار را بکنید! اگر می‌خواهید رمان _ناتور دشت__ را با رکورد میجرلیگ بیسبال مایک پیازا مقایسه کنید، همین کار را بکنید. با نوشتن ایده‌های عجیب و غریب موجب پرورش ایده‌های واقعاً خوب می‌شوید. حتی اگر به صد تا هم نرسد، وقتی به سی امین یا چهلمین مورد لیست برسید، باید ایده‌هایی را که می‌خواهید رویشان تمرکز کنید، پیدا کرده باشید.

اگر متوجه شدید که به صفحه کاغذ زل زده‌اید و ایده‌های خوب برای مقاله تان ته کشیده است، استراحتی ده پانزده دقیقه‌ای داشته و کار دیگری برای پرت کردن حواستان انجام دهید اما ذهنتان را خیلی درگیر نکنید. مثلاً انگری برد بازی کنید- کاری که در بیرون آمدن از آن حال کمکتان کند. محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانتا باربارا دریافتند که افراد در انجام کاری که قبلاً هم انجام داده‌اند و سپس استراحتی کوتاهی کرده و ذهن خود را رها کرده‌اند، کارآمدتر بوده‌اند.

ذهن‌انگیزی برای نوشتن یک مقاله در آزمونی زمانمند با ذهن‌انگیزی برای مقاله‌ای که آزادید آن را در خانه بنویسید، کاملاً فرق دارد. در آزمونهای زمانمند شاید اندکی بیش از نیم ساعت برای نوشتن مقاله خود وقت داشته باشید- این زمان شامل ذهن‌انگیزی، تهیه طرح کلی و نوشتن خود مقاله می‌شود. پس تحت این شرایط چطور یک مقاله عالی بنویسیم؟ بگذارید به چند نوع مقاله‌ای که ممکن است با آنها مواجه شوید، نگاهی داشته باشیم.

فرض کنید از شما خواسته‌اند یک مقاله دیدگاه بنویسید که در آن باید با استدلالی خاص موافقت یا مخالفت کنید. برای مثال: مقاله‌ای بنویسید که در آن با جمله‌ی زیر ابراز موافقت یا مخالفت کنید: کسانی که ما را نمی‌کشند (تا سر حد مرگ آزارمان می‌دهند)، ما را تقویت می‌کنند.

بلافاصله و قبل از ذهن‌انگیزی درباره ایده‌های جزئی، باید سوال را بشکنید. ستونهای موافق و مخالف شما را به هیچ جایی نمی‌رسانند، پس بیائید جزئی‌تر برخورد کنیم:

ستون الف: چیزهایی که مرا نکشت اما مرا قویتر نکرد

ستون ب: چیزهایی که مرا نکشته اند و مرا قویتر کرده اند

ستون ج: چیزهایی که مرا نکشت اما هنوز باقی است تا ببینم آیا از پسشان برمی‌آیم یا نه.

اگر فقط پنج تا ده دقیقه برای ذهن‌انگیزی وقت دارید، نسخه‌ی کوتاه شده‌ای از قانون 100 را امتحان کنید. یعنی تا جایی که می‌توانید برای دو طرف سوال و حالت میان آن دو، ایده بیابید. آن را قانون 5 دقیقه بنامید. تمام پنج دقیقه را به نوشتن چیزهایی صرف کنید که به ذهنتان می‌رسند و فرقی هم نمی کند که چقدر ابلهانه باشند. سپس آنها را تفکیک کنید و ببینید آیا می‌توانید برخی از آنها را به برخی دیگر ربط دهید.

ستونی که مثالهای بیشتری دارد به شما می‌گوید که کدام موضع را در مقاله اتخاذ کنید. مثالها را از هر چیزی که در دسترس دارید بزنید، اما بهترین مقالات آنهایی هستند که از تجربیات و دانش تاریخی خود شما و وقایع روز برای استدلال متقاعد‌کننده بهره بگیرند. نصیحت: اگر گیر کردید و در این آزمونهای زمانمند چیزی به ذهنتان نرسید، آرام باشید، سوال را دوباره بخوانید و دوباره تلاش کنید. هیچ موضوعی زیاد تأثیرگذار نیست.

نوع دیگر مقاله که ممکن است از شما بخواهند بنویسید مقاله‌ای است که در آن باید بر اساس منابع مختلف دیدگاهی اتخاذ کنید مثل این: منابع زیر را خوانده و سپس مقاله‌ای درباره‌ی اینکه آیا اعتقاد دارید کتابهای طنز به کودکان صدمه می‌زنند یا برایشان مضرند، بنویسید.

در این مقالات به زمان بیشتری برای ذهن‌انگیزی نیاز دارید زیرا باید منابع مختلفی که به شما داده‌اند خوانده و به ایده خودتان برسید. ابتدا متنها را بخوانید و سپس همان کارهایی را که بدون داشتن متن می‌کردید، انجام دهید. ابتدا با فهرست کردن موارد مخالفت و موافقت، موضع خود را تعیین کرده و سپس دوباره متنها را با دقت بیشتری بخوانید و سعی کنید موارد مخالفت و موافقت بیشتری بیابید که موضع شما (یا خلاف آن) را تأیید کند. از آن برای نوشتن مقاله‌تان استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند مقاله‌ای ترتیب دهید که بیشتر از متنها به خود شما تکیه داشته باشد.

1) سعی کنید جلسه‌ای گروه تشکیل داده (و به یاد داشته باشید که نقد چیز خوبی است).

2) قانون صد را امتحان کنید (و ایده‌های بد را پاک نکنید).

3) بحث را به چند ستون تقسیم کنید و از نسخه‌ی اصلاح شده‌ی قانون 100 برای آزمونهای زمانمند استفاده کنید. آن را قانون 5 دقیقه بنامید.

4) برای مقاله‌های ترکیبی ابتدا متن را بخوانید و سپس ذهن‌انگیزی کنید.

5) اگر گیر کردید، نگران نشوید! آرام باشید و سوال را دوباره خوانده و از نو امتحان کنید.

متن انگلیسی درس

Sometimes the hardest part of writing an essay is just getting it started. For that, good brainstorming is an important first step to writing a really cracking essay. Let’s explore some techniques for brainstorming depending on whether you have time to write an essay or if you’re under the gun.

The original meaning of the term brainstorming is just what it sounds like - a storm of brains. Okay, not literally, but the idea was that getting a bunch of people together to talk about ideas would produce more and better ones than one person sitting alone by him or herself. Most of the time, you’re going to get essay assignments as a class - so grab some study partners and talk it out. Even if you haven’t picked the same topics, just talking about the text you’re reading should help the group come up with more ideas together.

If you’re familiar with this kind of brainstorming, you may have been told that the best approach is to not question or criticize the ideas of others while you’re doing it. But, research suggests that that couldn’t be further from the truth. According to a 2003 study from the University of California at Berkeley, people who debated each other’s ideas in a brainstorming session came up with 20% more ideas collectively than those who brainstormed in a criticism-free environment. What’s more, individuals in the debate group - when asked after if they had any additional ideas - came up with twice as many good ideas than people in the criticism-free group. In other words, it turns out a little argument can be good for the creative mind!

Of course, you don’t always have the option of brainstorming with a group. In these cases, you can try the 100 rule . Which is, you think of 100 ideas on the topic you’re given. Most importantly, write down any idea - regardless of how ridiculous it sounds.

So, if you’re asked to write an essay on To Kill a Mockingbird , and your idea is to relate that to the death of mockingbird populations in the early 1920s - go right ahead! If you want to compare Catcher in the Rye to Mike Piazza’s Major League Baseball record, write it down! By including the weird, outlandish ideas, you’ll stimulate the growth of the really good (even great) ideas. Even if you don’t make it to 100, by the time you get to 30 or 40 on the list, you should start to see ideas that pull your essay into focus.

If you find yourself staring at the page, fresh out of good ideas for your essay, take a 10- or 15-minute break and do something diverting, but not too mentally taxing. Play a game of Angry Birds , for instance - something that helps you zone out. Researchers at the University of California at Santa Barbara found that people were more effective at the same tasks that they had been working on previously, after they took a break and let their minds wander for a while.

Brainstorming an essay for a timed test is a different animal than brainstorming for an essay in which you have the leisure of writing from home. During timed tests you might get a little more than a half hour total to write your essay - that includes brainstorming, outlining and actually writing the darn thing. So, how do you write a great essay under these conditions? Let’s look at a couple of kinds of essays you might face.

Say you’re given a position paper in which you’re asked to agree or disagree with a given argument. For example: ‘Write an essay in which you agree or disagree with the following statement: whatever doesn’t kill us only makes us stronger.’

Right away, before you brainstorm specific ideas, you should break down the question. Agree and disagree columns don’t really lead you anywhere, so let’s be more specific:

Column A : things that didn’t kill me but didn’t make me stronger.

Column B : things that haven’t killed me and did make me stronger.

Column C : things that didn’t kill me, but it remains to be seen if I’m any better for it.

If you have only five or ten minutes to brainstorm, try a modified version of the 100 rule. This is to say, write down as many ideas that come to you for both sides of the issue, as well as those that fall in the middle. Call it the 5-minute rule . Spend a full five minutes jotting down whatever comes to mind - no matter how ridiculous. Then, sift through and see if some of those ideas can be connected to each other.

Whichever column has the stronger examples should tell you what approach you should take on your essay. Draw examples from whatever’s available to you, but the best essays will use your personal experience and knowledge of history and current events to make a persuasive argument. Pro tip: if you get stuck and just can’t think of anything on these timed tests, relax, re-read the prompt and try again. No topic is too impressive.

Another kind of paper you may be asked to write is one in which you must develop a position from different sources, like this: ‘Read the following sources, then construct an essay on whether you believe that reading comic books hurts or harms children.’

In these essays, you’ll need to spend more time brainstorming as you’ll be given sources to read and you’ll also have your own ideas to come up with. First, read the passages, then, do the same as if you didn’t have sources to draw from. Figure out what your position is first by listing the pros and cons of that approach, and then dig back into the readings and try to pull out more examples that support your position (or oppose it). Use that to develop your essay. This will help you form an essay that is more your own than just the text’s.

1) Try to get a group session together (and remember that criticism is a good thing).

2) Try the 100 rule (and don’t delete the bad ideas).

3) Break down the argument into columns and use a modified 100 rule for timed tests. Call it the 5-minute rule.

4) For synthesis papers, read the text first and then brainstorm.

5) Don’t worry if you get stuck! Relax, re-read the prompt and try again.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.