چطور با انتخاب و توسعه یک جاذبه توجه خواننده را جلب کنیم

دوره: تافل iBT / فصل: کمک به نگارش مقاله / درس 11

تافل iBT

9 فصل | 96 درس

چطور با انتخاب و توسعه یک جاذبه توجه خواننده را جلب کنیم

توضیح مختصر

سه نوع جاذبه وجود دارد که می‌توانید برای تأثیرگذاری بیشتر استدلالهایتان در نوشته متقاعدکننده به کار ببرید. در این ویدیو مطالبی درباره جاذبه های منطقی، اخلاقی و عاطفی و نیز روش استفاده از آنها می‌آموزید.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

شما باید این ویدیو را تماشا کنید چون به شما کمک می‌کند برای دادن امتحان مقاله نویسی که قصد موفقیت در آن را دارید، آماده شوید .

شما باید این ویدیو را تماشا کنید زیرا من معلم انگلیسی با تجربه‌ای هستم، پس ایده‌های خوبی درباره نیازهای شما برای آمادگی جهت آزمونهای مقاله‌نویسی دارم .

شما باید این ویدیو را تماشا کنید زیرا موفقیت در امتحانات می‌تواند به معنای موفقیت در دانشگاه و موفقیت در دانشگاه نیز موجب کمک به دستیابی به تمامی اهداف شخصی شما باشد .

هر یک از این جملات نوع متفاوتی از جاذبه هستند. هیچیک از آنها متقاعدکننده هستند؟ آیا آنها اثرات متفاوتی بر شما دارند؟ آیا یکی از آنها بهتر از بقیه به نظر می‌رسد؟ مهمترین دلیل شما برای تماشای این ویدیو آموختن انواع مختلف جاذبه‌ها در نوشته‌های متقاعدکننده و نیز روش و دلیل استفاده شما از آنها برای موفقیت در مقاله‌ای است که می‌نویسید.

جاذبه در نوشتار نوعی روش متقاعدکننده است که نویسنده برای پشتیبانی از استدلال به کار می‌برد. ما از حقایق، اطلاعات و مثال برای تأیید استدلالهایمان استفاده می‌کنیم اما اینها اشکال مختلف جاذبه هستند که به نحوه‌ی ارائه‌ی حقایق و مثالهای موجود در نوشته‌ی متقاعدکننده‌ی ما مربوط می‌شوند.

سه نوع جاذبه‌ی متقاعدکننده‌ی اصلی داریم: جاذبه‌های منطقی، جاذبه‌های اخلاقی یا جاذبه‌های مبتنی بر باورپذیری نویسنده و جاذبه‌های عاطفی. نگاهی به هر یک از آنها خواهیم داشت و نحوه کار با هر یک از این جاذبه‌ها در مقاله و دلیل آن را بیان می‌کنیم.

قبلاً اشاره کردم که « شما باید این ویدیو را تماشا کنید چون به شما کمک می‌کند برای دادن امتحان مقاله‌نویسی که قصد موفقیت در آن را دارید، آماده شوید.» این جاذبه‌ای منطقی است زیرا من سعی کرده‌ام قدرت استدلال و قضاوت منطقی شما را برانگیزم. هنگامی که جاذبه‌ای منطقی را مطرح می‌کنید، از استدلال برای بیان منظور خود استفاده می‌کنید. این به احتمال زیاد مهمترین نوع جاذبه‌ای است که شما در بیشتر نوشته‌های خود به عنوان دانشجو به کار می‌برید و اغلب هم باید از همین نوع استفاده کنید.

برای مثال اگر مقاله‌ای متقاعدکننده می‌نویسید که استدلال می‌کند دبیرستان شما باید خدمات عام المنفعه را جزو ضروریات فارغ‌التحصیلی قرار دهد، می‌توانید این نکته منطقی را مطرح کنید که چنین تلاشهایی موجب بهبود جامعه می‌شود و دانش‌آموزان ارزش کارهای خدماتی عام المنفعه را می‌آموزند . برای تأیید این اظهارات، هر یک از جاذبه‌های منطقی خود را با ارائه ی حقایق و مثال به طور کامل بسط دهید.

چرا اغلب هنگام نوشتن متون متقاعدکننده باید بر جاذبه‌های منطقی متکی باشیم؟ خوب، معلمانی که مقالات استدلالی را نمره می‌دهند، دنبال این هستند که ببینند آیا می‌توانید بحثی معقول و منطقی ترتیب دهید. شاید شما دلایل شخصی یا عاطفی درباره‌ی موضوعی داشته باشید، اما برای مقالات graded روی نکات منطقی و اثبات شده کار کنید.

قبلاً اشاره کردم که جاذبه های اخلاقی جاذبه های مبتنی بر باورپذیری نویسنده هستند. در ابتدای این ویدیو گفتم که « شما باید این ویدیو را تماشا کنید زیرا من معلم انگلیسی با تجربه‌ای هستم، پس ایده‌های خوبی درباره نیازهای شما برای آمادگی جهت آزمونهای مقاله‌نویسی دارم *، من سعی داشتم شما را متقاعد کنم که منبعی خوب و قابل‌اعتماد هستم و بر اساس شایستگی‌های من تماشای این ویدیو فکر خوبی است. جاذبه اخلاقی مبتنی بر باورپذیری نویسنده است.

به نظر می‌رسد هر کسی درباره اغلب چیزها نظری دارد اما این بدان معنا نیست که ما قصد داریم به هر چه هر کس درباره هر چیز می‌گوید گوش کنیم. ما تمایل داریم حرف کارشناسان و افراد قابل اعتماد را که دارای تجربهای درباره‌ی موضوعات نوشته‌هایشان هستند، قبول کنیم. شاید فکر کنید «من فقط یک دانش‌آموزم؛ درباره‌ی موضوعاتی که باید درباره‌شان بنویسم، تخصصی ندارم.» اشکالی ندارد!

چندین راه هست که می‌توانید باورپذیری ایجاد کرده و با نوشته‌ی خود شخصیت خود را اثبات کنید. هنگام نوشتن مقالات، از طریق انجام پژوهش برای مقالات پژوهشی یا اتکا به مطالب مرجع که در سر جلسه آزمون مقاله‌نویسی به شما داده‌اند، از منابع استفاده خواهید کرد. هنگام نوشتن لازم است به خواننده خود بفهمانید که عقاید افرادی را جستجو کرده‌اید که درباره موضوعی که با آن سروکار دارید، دانش و تجربه دارند.

برای مثال فرض کنید با یکی از مدیران با تجربه و برجسته‌ی دبیرستان مصاحبه‌ای دارید و به بحث درباره دیدگاههای او راجع به لزوم انجام خدمات عام‌المنفعه توسط دانش‌آموزان می‌پردازید. می‌توانید از این منبع برای ایجاد جاذبه‌ای اخلاقی برای خوانندگان خود استفاده کنید. می‌توانید این حقیقت را برجسته کنید که یک معلم یا مدیر دبیرستانی با بیست سال سابقه با چشم خود شاهد بوده است که خدمات عام‌المنفعه‌ی اجباری چقدر می‌تواند بر شکلگیری شخصیت دانش‌آموزان اثر داشته باشد .

ایجاد این جاذبه اخلاقی می‌تواند ارزش اظهارات شما درباره دلیل ضرورت این نوع خدمات عام‌المنفعه را افزایش داده و به متقاعد کردن خواننده نسبت به دیدگاهتان کمک کند. می‌توانید با بیان جامع نظرات و تجارب کارشناسان از منابع قابل اعتمادی که با تحقیق به دست آورده‌اید یا در جلسه ی امتحان در اختیارتان گذاشته‌اند، جاذبه‌ای اخلاقی ایجاد کنید.

حتی اگر در نوشته‌ی خود از هیچ نوع منبعی استفاده نکنید باز هم می‌توانید باورپذیری و امانتداری ایجاد کنید. اول حتماً نوشته‌ی خود را به دقت غلطگیری کنید تا هر گونه غلط دستوری یا املایی را پیدا کنید. اگر شکل ظاهری نوشته شما درست باشد، احتمال اینکه خواننده محتوای آن را درست و قابل اعتماد دانسته و بپذیرید، بیشتر است. دوم حتماً دیدگاههای مخالف را نیز در استدلال خود بگنجانید. با این کار نشان می‌دهید که صداقت دارید، اینکه تمامی جوانب را در نظر گرفته‌اید و بنابراین شخصی منصف هستید که می‌توان به شما اعتماد کرد.

قبلاً این جاذبه عاطفی را مطرح کردم که « شما باید این ویدیو را تماشا کنید زیرا موفقیت در امتحانات می‌تواند به معنای موفقیت در دانشگاه و موفقیت در دانشگاه نیز موجب کمک به دستیابی به تمامی اهداف شخصی شما باشد.

در یک جاذبه‌ی عاطفی نویسنده سعی دارد از ارزشهای شخصی و احساسات خواننده استفاده کند. استفاده از جاذبه‌های عاطفی در مقاله‌های شخصی به این دلیل می‌تواند تأثیرگذار باشد که گاهی اوقات خواننده واکنش قویتری به یک داستان عاطفی دارد تا به یک داستان منطقی و آمار و ارقام. شنیدن داستان خانواده‌ای که در رکود بزرگ به شدت آسیب دیده‌اند می‌تواند بیش از خواندن داده‌های مربوط به تعداد بیشمار افرادی که در این دوره صدمه دیده‌اند، بر فرد اثر بگذارد.

بنابراین جاذبه‌های عاطفی می‌توانند مفید باشند. با بازگشت به مثال خدمات عام‌المنفعه می‌توانید در مقاله متقاعدکننده خود ذکر کنید که شخصاً بعنوان یک دانش آموز دست به کارهای عام‌المنفعه زده‌اید. می‌توانید توضیح دهید که داوطلبانه در آشپزخانه‌ی طبخ سوپ کار کرده و چیزهای ارزشمندی درباره‌ی نیازمندان جامعه یاد گرفته‌اید. سپس می‌توانید داستان خاصی درباره آن تجربه بیان کنید و این می‌تواند راهبرد معتبر و متقاعدکننده و باورپذیری باشد.

با این حال یادتان باشد به طور کلی باید استفاده از جاذبه‌های عاطفی را در نوشته‌ی متقاعدکننده محدود نمائید. اگر بتوانید از این نوع جاذبه بجا استفاده کنید، می‌توانند موثر باشند. با اینحال دانش‌آموزان تمایل دارند از جاذبه‌های عاطفی بیش از حد استفاده کنند و حتی مقالاتی بنویسند که جز این نوع جاذبه چیز دیگری ندارند.

می‌توانید با بیان مختصر یک ماجرا از جاذبه عاطفی به طور موثر استفاده کنید و سپس بازگشته و توضیح دهید که این داستان چگونه نکته اصلی را که سعی دارید بیان کنید، نشان می‌دهد. برای مثال می‌توانید یک ماجرای عاطفی درباره خدمات عمومی‌ که انجام داده‌اید، ذکر کرده و سپس توضیح دهید آنچه از دشواری‌های زندگی دیگران آموختید، زندگیتان را متحول کرد و اینکه بسیاری از همکلاسی‌هایتان نیز تجارب مثبت مشابهی داشته‌اند.

هنگامی که نسبت به موضوع نوشته احساسات شدیدی دارید خیلی مراقب باشید. یادتان باشد کسی که به مقاله شما نمره می‌دهد دوست دارد ببیند مهارتهای استدلال شما در چه حدی است و چقدر قادر به بیان نکات خاص هستید. وقتی داریم درباره چیزی می‌نویسیم که برایمان بسیار مهم است، ممکن است به راحتی به بیراهه برویم و چیزی که بنا بوده جاذبه‌ی عاطفی مرتبطی باشد می‌تواند به راحتی تبدیل به حرفهای بی‌ربط شود. یادتان باشد در کاربرد جاذبه‌های عاطفی صرفه‌جویی کرده و از آنها به قصد تأیید سایر استدلالهای خاص و مستند استفاده کنید.

یادتان باشد جاذبه نوعی راهبرد متقاعدکننده است که نویسنده برای تأیید یک استدلال به کار می‌برد. سه نوع جاذبه‌ی متقاعدکننده اصلی داریم: جاذبه‌های منطقی، جاذبه‌های اخلاقی یا جاذبه‌هایی که مبتنی بر باورپذیری نویسنده هستند و جاذبه‌های عاطفی.

وقتی از جاذبه منطقی استفاده می‌کنید، از استدلال برای بیان منظور خود استفاده می‌کنید. باید اغلب در نوشته های متقاعدکننده‌ی خود از این نوع جاذبه استفاده کنید. جاذبه‌های اخلاقی مبتنی بر باورپذیری نویسنده بوده و جاذبه‌های عاطفی ارزشها و احساسات خواننده را هدف قرار می‌دهند.

رویکرد آخر می‌تواند تأثیرگذار باشد اما حتماً استفاده از جاذبه‌های عاطفی را در مقالات خود محدود کنید. باید اطمینان داشته باشید که مقدار زیادی از فضا را به جاذبه‌های منطقی اختصاص دهید تا مهارتهای استدلالی خود را برجسته نمایید و نباید رجزخوانی نموده یا به طور کلی بیش از حد بر جاذبه‌های عاطفی خواننده اتکا کنید.

متن انگلیسی درس

You should watch this video because it will help you prepare to take written essay exams that you want to do well on.

You should watch this video because I’m an experienced English instructor, so I have good ideas about what you need to do to prepare for essay exams.

You should watch this video because doing well on exams can mean doing well in college, and succeeding in college can help you achieve all of your personal goals.

Each of these statements is a different type of appeal. Were any of them convincing? Did they affect you in different ways? Did any of them seem better than the others? The main reason that you should watch this video is to learn about these different types of appeals in persuasive writing, as well as how and why you should make use of them to do well on the essays you write.

In writing, an appeal is a persuasive strategy that a writer uses to support an argument. We use facts, data, and examples to support our arguments, but those are different from appeals, which have to do with how we present facts and examples in our persuasive writing.

There are three basic types of persuasive appeals: logical appeals; ethical appeals, or those based on the credibility of the writer; and emotional appeals. We’ll take a look at each type, as well as how and why you might work with each type of appeal in an essay.

I mentioned earlier that ‘you should watch this video because it will help you prepare to take written essay exams that you want to do well on.’ That’s a logical appeal because I’ve tried to appeal to your reasoning and logical judgment. When you make a logical appeal , you use reasoning to make your case. This is probably the most important type of appeal you’ll make in most of your writing as a student and the type that should be used most often.

For example, if you’re writing a persuasive essay arguing that your high school should make community service a requirement for graduation, you might offer the logical points that such efforts would lead to improvements within the community and students will learn the value of community service work . Develop each of your logical appeals thoroughly by offering facts and examples to back up those assertions.

Why should you rely on logical appeals most often when writing persuasively? Well, teachers who grade argumentative papers look to see whether you can construct a sound, logical argument. You may have personal, emotionally driven reasons for feeling the way that you do about an issue, but for graded essays, work on developing logical, well-supported persuasive points.

I mentioned earlier that ethical appeals are those based on the credibility of the writer. I said at the start of this video that ‘you should watch this video because I’m an experienced English instructor, so I have good ideas about what you need to do to prepare for essay exams.’ I was trying to convince you that I’m a good, reliable source and that watching this video is a good idea based on my qualifications. An ethical appeal is based on the credibility of the writer.

It seems that everyone has an opinion about most things, but that doesn’t mean that we want to listen to what just anyone has to say about every issue. We tend to be convinced by experts and trustworthy people who have experience with the issues that they write about. You might think ‘I’m just a student; I’m not an expert on the topics I have to write about.’ That’s okay!

There are several ways that you can build your credibility and prove your character through your writing. You’ll typically use sources when you write essays, either by conducting research for term papers or by relying on source materials provided to you for an essay exam. As you write, it’s important to convey to your reader that you’ve sought out and referenced the ideas of people who are knowledgeable and experienced on the topic you’re dealing with.

For example, let’s say you have an interview with a long-time, distinguished high school principal discussing her views on requiring community service for students. You can use this resource to make an ethical appeal to your readers. You could highlight the fact that a high school educator and principal of twenty years has witnessed firsthand how compulsory community service can help build the character of students .

Making this ethical appeal can add weight to your own assertions about why this type of community service should be required and may help convince your reader of your point of view. You can develop an ethical appeal by thoroughly conveying the expert opinion and experiences of the credible, reliable sources that you come across in your research or that are provided to you for an essay exam.

Even if you’re not using any sources at all in your writing, you can still establish your own credibility and trustworthiness. First, be sure to proofread your writing carefully to catch any grammatical or spelling mistakes. Readers are more likely to accept the content of your paper as accurate and reliable if the mechanics of your writing are accurate, too. Second, be sure to acknowledge opposing points of view as you make your argument. By doing so, you’ll show that you’re honest, that you’ve considered all angles, and that you’re therefore a fair person who can be trusted.

Earlier, I made the emotional appeal that ‘you should watch this video because doing well on exams can mean doing well in college, and succeeding in college can help you achieve all of your personal goals.’

With an emotional appeal, a writer tries to draw upon the reader’s personal values and feelings. Making emotional appeals in persuasive essays can be effective because readers sometimes respond more strongly to an emotional story than to one driven just by logic and statistics. Hearing the individual story of a family deeply affected by the Great Depression may have a greater impact on a person than would reading data about the great number of people who suffered during that period.

Emotional appeals, therefore, can be useful. Going back to our community service example, you might mention in your persuasive essay that you personally performed community service as a student. You can explain that you volunteered in a soup kitchen and learned something valuable about the people in need in your community. You might then share a specific story about that experience, and that could be a valid and convincing persuasive strategy.

Remember, though, that as a general rule, you should limit your use of emotional appeals in persuasive writing. If you can use this type of appeal in a relevant way, it can be effective. However, students sometimes have a tendency to overuse emotional appeals and may sometimes even write entire essays that consist of nothing else.

You can develop an emotional appeal effectively by relating the specific story briefly and then stepping back and explaining how that story illustrates the larger point that you’re trying to make. For example, you might explain an emotional story about your community service work and then explain that what you learned about the difficulties of others was life-changing and that many of your fellow students had similar positive experiences.

Be especially careful when you’re really passionate about the topic you’re writing about. Remember that the person grading your essay is most interested in seeing how good your reasoning skills are and how well you can express specific points. It can be easy for us to get carried away when writing about something we care a lot about, and what’s meant to be a relevant emotional appeal can easily turn into a rant. Remember to use emotional appeals sparingly and with the intent to offer support for your other specific, reasoned arguments.

Remember that an appeal is a persuasive strategy that a writer uses to support an argument. There are three basic types of persuasive appeals: logical appeals; ethical appeals, or those based on the credibility of the writer; and emotional appeals.

When you make a logical appeal , you use reasoning to make your case. You should be making this type of appeal most often in your persuasive writing. Ethical appeals are based on the credibility of the writer, and emotional appeals are aimed at readers’ values and feelings.

This last approach can be effective, but be sure to make limited use of emotional appeals in your papers. You want to be sure that you devote plenty of space to logical appeals in order to highlight your reasoning skills, and you don’t want to rant or rely too much on appeals to your readers’ emotions in general.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.