Talks to inspire projects with kids
These crafty talks will ignite passions, pique interests and introduce kids to the excitement of hands-on learning.
این سرفصل شامل 8 درس زیر است:
این شامل 8 زیر است:
در کنفرانس INK، آرویند گوپتا روش هایی ساده اما اعجاب آور برای تبدیل زباله به اسباب بازی هایی بسیار مفرح و با طراحی های عالی ارائه می دهد که کودکان خود می توانند آنها را بسازند -- در عین حال که اصول اولیه ی علوم و طراحی را می آموزند.
آنماری توماس بهمراه یک نسخه نمایشی سریع نشان میدهد که چطور با ۲ جور خمیر بازی دست ساز خانگی میتوان الکتریسته تولید کرد، و لامپهای LED یا یک موتور چرخنده را روشن کرد، و به این وسیله بچهها را به یادگیری علوم تشویق کرد.
گِور تولی با استفاده از عکس و فیلم درسهای باازرشی را که کودکان در مدرسه ی سرهم یندی (Tinkering School) وی یاد می گیرند شرح می دهد. وقتی ابزار، متریال و راهنمایی لازم در اختیارشان قرار داده می شود؛ این تخیلات جوان وحشی می شوند و "حل مساله" ی خلاقانه کنترل را به دست می گیرد و قایقها، پلها و حتی چرخ و فلکهای بی نظیری ساخته می شود.
مجموعه ای از قطعات الکترونیکی را تصور کنید که می توان براحتی لگو (Lego) با آنها بازی کرد. "آیه بیدیر" ، یکی از شرکت کنندگان تد، مجموعه ای از بلوک های ساده و قابل تعویض بنام littleBits (تکه های کوچولو) را معرفی می کند. مجموعه ای که برنامه نویسی آن بعنوان بخشی از خلاقیت، به اندازۀ سر هم کردن قطعات ، ساده و مهم است.
جوهری که الکتریسیته هدایت میکند؛ پنجرهای که با زدن یک کلید از شفاف به مات تغییر میکند؛ ژلهای که موسیقی میسازد. همه این چیزها وجود دارد، و کاترینا مواد میگوید- زمان بازی کردن با آنهاست. موتا ما را در تور سیاحت از مواد تازه باحال و شگفتآور هدایت میکند، و روشی را پیشنهاد میکند که بواسطه آن خواهیم توانست چیزهایی که برای آزمایش، سرهم بندی و تفریح کردن خوب هستد را کشف کنیم.
برای ساخت یک توستر ، ما به کل تمدن بشری احتیاج داریم . برای درک این موضوع یک طراح به نام توماس توایتس برای ساخت توستر خود سعی کرد آهن رو از معدن استخراج کنه ، پلاستیک رو از نفت به دست بیاره و ... و این حقیقت رو عمیقا درک کرد. و البته تا همینجایی هم که پیش رفته بسیار جذابه . تلاش او برای طراحان و مصرف کنندگان پند هایی در باره پیوند های متعدد درون جامعه ما داره .
در مدرسه هاربور هنگکنگ، سزار هارادا، به نسل بعدی فعالان محیط زیست اختراعات و دانش شهروندی را آموزش میدهد. کلاس درسش را به فضای بزرگ صنعتی منتقل کرده تا در آنجا کودکان با قدرت تخیل بالا بتوانند با چوب، فلز، شیمی، زیست شناسی و نورشناسی و گاها ابزار قدرتمند به خلق راهحلهایی برای تهدیدهایی بپردازند که اقیانوسهای جهان با آن مواجه است. در آنجا، وی به القبای درس جهانی میپردازد که والدینش در سن کم به او آموختند. « میتونی گند بزنی، اما خودت باید بعدش جور تمیز کردنش را بکشی.»
کد کامپیوتر زبان جهانی بعدی است، وتنها محدودیت آن محدودیت تصورات برنامه نویسان آینده است. لیندا لیکاس به آموزش و تربیت کودکان برای حل مشکلات کمک می کند وآنها را تشویق می کند تا رایانهها را به عنوان ماشینهایی مکانیکی، کسل کننده وپیچیده نبینند، بلکه به عنوان ماشینهایی رنگارنگی که توانایی ارسال پیام داردند وتوانایی سرهمبندی دارند نگاه کنند.در این سخنرانی اواز ما دعوت می کند تاجهانی راتصور کنیم که درآن آیدا لاولیسهای (اولین برنامه نویس رایانه) فردا به فناوری خوشبین بوده وازآن نهراسند، تا جهانی راخلق کنند که شگفت انگیز، مفرح وکمی عجیب باشد.
مشارکت کنندگان در این صفحه
تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.
🖊 شما نیز میتوانید برای مشارکت در ترجمهی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.