Organizing Your Pitch- 3 Tells

فصل: مکالمه ی حرفه ای / بخش: ارائه / درس 1

Organizing Your Pitch- 3 Tells

توضیح مختصر

Then in the final peer assessment, you'll have the chance to show and tell me and your course mates everything you've practiced and developed in this course. Steve Jobs, one of the world's most accomplished speakers, really nailed this when he introduced the MacBook Air, how? Steve Jobs after his dramatic reveal of the MacBook Air, opened his second tell with these words.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح متوسط

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

به آخرین ماژول دوره، انگلیسی را حرفه ای صحبت کن.

اینجا روی نحوهٔ سخنرانی ترغیبی -بازارگرمی- برای معرفی کالا یا خدمتی تمرکز داریم

در درس 1، نحوهٔ قرارگیری بازارگرمی و در درس 2، روش بیان رو بررسی خواهیم کرد.

بعد در ارزیابی نهایی توسط همکلاسی‌ها، فرصت دارین به من و هم‌دوره‌ای‌ها همهٔ چیزهایی را که در دوره تمرین کردین و در آن پیشرفت داشتین، نشان بدین و بازگو کنین.

زبان بدن مناسب، پیشرفت در روانیِ کلام، و افزایش دامنهٔ لغات.

پس بیایید شروع کنیم.

اول، چطور یه معرفی رو تنظیم می‌کنین؟

در انگلیسی، خصوصا انگلیسی آمریکایی، معرفی رو به روشی مستقیم و ساده تنظیم می‌کنیم.

مایلم سه tell -بگو- را در نظر بگیرم.

اول، به مخاطب‌ها بگو قراره دربارهٔ چی حرف بزنی.

دوم، بیشتر بگو.

و سوم، دوباره بگو.

یا می‌تونین یه معرفی با سه بخش رو در نظر بگیرین، مقدمه بخشِ اصلی، نتیجه‌گیری.

در اولین tell یا مقدمه، حواس شنونده را جلب و دو دستی می‌چسبین.

چطور این کار رو می‌کنین؟

از خیلی جهات شبیه به سخنرانی آسانسوریه،

اول ابتدا ، باید از جانب شنوندگان فکرکنین ، چی به محصول علاقه‌مندشون میکنه؟

با اطلاعاتی که میخکوب کننده و شنیدنی باشه، آماده باشین و

اگه ممکنه محصول در دسترس باشه تا شنونده ببینه، لمس کنه و رابطه برقرار کنه

یاشامل ابزارِ دیداری مؤثر، یه تصویر باشه یه عدد که به مخاطب کمک کنه با شما یا محصول مرتبط بشه.

بعد، یه پیش نمایشِ واضح دربارهٔ محصول یا خدمت و اینکه چطور برای شنونده مناسبه، ارائه بدین.

صریح باشین و مستقیم به اصل موضوع بپردازین.

از زبان معلوم استفاده کنین و به روشنی دربارهٔ پیشنهادتون شرح بدین.

در انتهای اولین گفته، مقدمه، شنونده باید بفهمه کالا چیه و قراره چی درباره‌اش بفهمه.

بیش از هر‌چیز، حُضار باید با شما احساس پیوستگی کنن، و خواهان دانستنِ بیشتر بشن.

استیو جابز، یکی از ماهرترین سخنرانان دنیا، واقعا در معرفیِ مک‌بوک ایر به هدف زد، چطوری؟

تو معرفی کوتاهش .

اسمِ محصول رو گفت، مزایا رو تداعی کرد

و بذارین بیرونش بیارم.

این، مک بوک ایر جدیده ، و میتونین حس کنین که چقدر باریکه .

آره، اینه.

ببینیدش .

بعد دومین گفته، بدنه سخنرانی ترغیبیتون .

وقتِ جزییاته.

کارِ محصول چیه؟

محصول چطور کار میکنه؟

چرا ارزشمنده؟

دربارهٔ محصول یا خدمت صحبت کنین، تا مخاطبین متوجه بشن که چطور میتونن ازش استفاده کنن و چرا براشون مهمه .

درحالیکه از یه نکته به نکتهٔ بعدی میرین، صراحت و وضوح رو حفظ کنین.

از کلمه‌هایی مثل اول، دوم، سوم یا اول، بعد و درآخر، استفاده کنین.

برای هر نکته‌ای که دربارهٔ محصول مطرح می‌کنین، دلیل بیارین.

اینجا میتونین حقایق و تصاویر، نقل قولهایی از مشتریها، یا داستانی دربارهٔ محصول بگنجانید که ثابت کنه چقدر محصول عالیه.

دوباره بگم، یه ابزار دیداری بیارین تا کیفیت سخنرانی‌تون بهتر بشه.

هر جزییاتی که ارائه میدین، باید به مخاطبان کمک کنه از منظورتون، محصولتون یا خدمت‌تون بهتر سردر بیارن.

استیو جابز، بعد از آشکار‌سازیِ فوق‌العادهٔ مک‌بوک ایر، گفته دومش رو با این کلمات شروع کرد.

بذارین جزییات بیشتری رو بررسی کنیم.

و بعد دقیقا همین کار رو انجام داد.

نهایتا، در آخرین گفته، نتیجه‌گیری، نکات اصلی را تکرارکنین.

دوباره به حضار بگین محصول چیه و چرا بهش نیاز دارن.

آخرین فرصته برای جلبِ توجه کاملشون.

دلیلی برای در ارتباط ماندن فراهم کنین.

ترغیب‌شان کنید تا خواهان پیوستن به دنیای‌ شما بشن.

تأثیری بزرگ از خودتون به جا بذارین.

خب، چه ویژگیهایی داره؟

استیو جابز وقتی سومین گفته را شروع میکنه، می‌پرسه.

و بعد در نتیجه گیریِ سخنرانی مشهورش، همهٔ مطالبی رو که توضیح میده، فهرست‌وار میگه و حضار رو با یه تصور قوی از محصول، ترک می‌کنه.

توصیه می‌کنم این سخنرانی عالی رو از یوتوب ببینین.

فقط یه سرج انجام بدین برای معرفی مک بوک ایر استیو جابز.

خب، بیاین مرور کنیم.

در این درس، نحوهٔ تنظیم یه سخنرانیِ مؤثر رو بررسی کردیم.

چطور انجام میدیم؟

اول، پیش نمایش.

به حضار بگین قراره چی بگین.

آنها را جذب و نسبت به چیزی که قراره نشان بدین، هیجان زده کنین.

بعد، بیشتر بگین.

نکات مهم را بررسی و جزییات و دلیل اضافه کنین تا محصول را برجسته نشان بده.

و سرانجام، مرور .

به حضار بگین چی بهشون گفتین .

اهداف کلیدی رو خلاصه کرده و یه پیام قوی و مؤثر دربارهٔ محصول به‌جا بذارین.

برای هر سخنرانی، از خودتون بپرسین این سه بخش رو گفتم ، مقدمه، بخش اصلی، نتیجه‌گیری؟

اگه گفتین ، آمادهٔ سخنرانی هستین.

متن انگلیسی درس

Welcome to the final module of our course, Speak English Professionally.

Here we will focus on how to make a pitch, a presentation to introduce a product or service.

We’ll look at how to put a pitch together in Lesson 1 and how to deliver it in Lesson 2.

Then in the final peer assessment, you’ll have the chance to show and tell me and your course mates everything you’ve practiced and developed in this course.

Appropriate body language, improved fluency and increased vocabulary.

Let’s get started.

First, how do you organize a presentation?

In English, especially American English, we organize presentations in a simple, direct way.

I like to think of it as the three tells.

First, tell your audience what you’re going to talk about.

Second, tell more.

And third, tell it again.

Or you can think about a presentation having three parts, introduction, body, conclusion.

In the first tell, the introduction, you reach out and grab your audience attention.

How do you do this?

In many ways, it’s a lot like your elevator speech.

First, you must think of your audience, what will get them interested in your product?

Be prepared with information that will make the audience sit up and listen. If possible, have your product available for your audience to see, touch, and connect to.

Or include a strong visual, a photo, a graph, a number that will help your audience connect to you and your product.

Next, preview clearly and simply what your product or service is and how it’s right for the audience.

Be direct and get straight to the point.

Use active language and state clearly what you have to offer.

At the end of your first tell, your introduction, your audience should know what the product is and what they are going to learn about.

Most of all, they should feel connected to you and want to know more.

Steve Jobs, one of the world’s most accomplished speakers, really nailed this when he introduced the MacBook Air, how?

In his brief introduction.

He named the product, previewed its advantages and revealed it dramatically.

Let me take it out here.

This is the new MacBook Air, and you can get a feel for how thin it is.

Yeah, there it is.

Look at this.

Next the second tell, the body of your pitch.

This is the time for details.

What does the product do?

How does the product work?

Why is it valuable?

Talk about your product or service so your audience understands how they can use it, and why it’s important for them.

Keep your language direct and clear as you move from one point to the next.

Use words like first, second, third, or first, next, and finally.

For each point you make about your product, provide evidence.

Here’s where you include facts and figures, quotes from customers, or a story about your product to prove how great your product is.

Again, include a visual to enhance your presentation.

Every detail you give about your product must help your audience understand you and your product or service better.

Steve Jobs after his dramatic reveal of the MacBook Air, opened his second tell with these words.

Let’s go explore this in more detail.

And then he did just that.

Finally, in the last tell, the conclusion, repeat your main points.

Tell your audience again what your product is and why they want it.

This is your last chance to secure your audience’s interest.

Give them a reason to stay connected with you.

Motivate them to want to be a part of your world.

Leave them with a great impression of you.

So, what are the features?

Asked Steve Jobs as he begins his third tell.

And then, in the conclusion of his famous presentation, he lists everything he’s already described and leaves his audience with a powerful image of his product.

I recommend you view this great presentation through YouTube.

Just do a search for Steve Jobs, MacBook Air intro.

So let’s review.

In this lesson, we’ve looked at how to organize an effective presentation.

How do we do it?

First, preview.

Tell your audience what you’re going to tell them.

Pull them in and get them excited about what you’re going to show them.

Next, tell them more.

Go over your important points and add the details and evidence that make your product stand out.

Finally, review.

Tell the audience what you told them.

Summarize your main points and leave them with a strong, powerful message about you and your product.

For every presentation, ask yourself, do I have the three tells, intro, body, conclusion?

If you do, you’re ready to start talking.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.