آماده شدن برای امتحان های کلاسی و آزمون

توضیح مختصر: امتحانات می توانند ترسناک باشند و بسیاری از دانش آموزان دقیقا نمی دانند چگونه برای امتحانات کلاسی یا آزمون آماده شوند. ما در این درس رهنمودهای پژوهش‌محور جهت آمادگی برای آزمون از جمله نحوه مطالعه و کارهایی که باید در روز آزمون انجام داد را بررسی خواهیم کرد.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

سطح: سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدئویی

ترجمه‌ی درس

آمادگی برای آزمون

جولیسا عصبی است. او دارد خودش را آماده می کند تا آزمونی بدهد که به او اجازه می دهد تا یکی از کلاسهای کالج را پاس کند تا بتواند در زمان و هزینه صرفه جویی کند. اما جولیسا نگران است. از کجا می تواند مطمئن شود که در امتحان قبول می شود؟ چطور باید برای امتحان درس بخواند؟

آمادگی برای آزمون ترکیبی از تمام کارهایی است که برای آمادگی آزمون انجام می دهید. چه این آزمون یک امتحان کلاسی باشد و چه آزمون بزرگی شبیه آنچه جولیسا قرار است بدهد، می توانید کارهای خاصی انجام دهید تا از موفقیت خود اطمینان یابید.

بیایید به آنچه جولیسا باید در روز آزمون قبل از شروع آن انجام دهد تا درسش را پاس کند، نگاهی دقیق تر بیاندازیم.

قبل از آزمون

جولیسا می داند که باید برای امتحانش درس بخواند. به هر حال اگر درس نخواند، احتمالا وضع خوبی نخواهد داشت. اما او دقیقا نمی داند چطور درس بخواند. آیا او باید تا چند روز قبل از امتحان صبر کند و درسها را روی هم انباشته کند؟ آیا جای خاصی هست که او در آن مطالعه کند؟ از چه ابزارهایی باید استفاده کند؟

همه این ها پرسش های خوبی هستند و تحقیقات نشان داده است که نحوه درس خواندن بر کیفیت به خاطر داشتن اطلاعات تاثیر دارد. به عبارت دیگر، پاسخ به این سوالات می تواند به جولیسا کمک کند که بهتر درس بخواند.

آیا او باید درسهایش را روی هم انباشته کند (و همه را یکباره بخواند)؟ مطالعات نشان داده اند که انباشته کردن درسها (و مطالعه یکباره آنها) به اندازه ی مطالعه در طول زمان موثر نیست. مطالعه انبوه زمانی است که شما در مدت زمان کوتاهی چیزهای زیادی را مطالعه می کنید و این روش اساسا انباشته کردن درس تا شب امتحان نامیده می شود. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به مطالعه انبوه روی می آورند، نسبت به افرادی که مطالعه ی طبقه بندی شده داشته اند یا در مدتی طولانی هر روز مقدار کمی مطالعه کرده اند، اطلاعات را با کیفیت پائینتر و مدت زمان کوتاهتری به یاد می آورند. بنابراین، جولیسا اساسا باید هر روز کمی مطالعه کند تا در آزمونش بهتر عمل کند.

اما او باید در کجا مطالعه کند؟ در رختخواب؟ در کتابخانه؟ این بار هم تحقیقات نشان داده است که مکان های خاصی وجود دارند که بیشترین اثر را بر آمادگی برای آزمون دارند. به طور کلی، جولیسا می خواهد در محیطی شبیه محل آزمون مطالعه کند. یعنی اگر قرار است در یک کلاس امتحان بدهد، باید سعی کند در یک کلاس مطالعه کند. اگر قرار است آزمون در یک آزمایشگاه کامپیوتر برگزار شود، بهتر است مطالعه در یک آزمایشگاه کامپیوتری انجام شود.

با این حال جولیسا نباید خود را در یک محل مطالعه حبس کند. تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزان باید در مکان های مختلف درس بخوانند. هر بار که جولیسا برای مطالعه به محل جدیدی می رود، مغزش دوباره درگیر شده و از نو تمرکز می کند و این باعث می شود مطالب را بهتر به خاطر داشته باشد. بنابراین، او می تواند در سه یا چهار مکان مختلف مانند کتابخانه، آزمایشگاه کامپیوتر و غیره مطالعه کند و در هر جلسه از مطالعه محل خود را عوض کند.

جولیسا باید از چه ابزارهایی استفاده کند؟ مطالعات نشان داده اند که فلش کارت ها و آزمونهای آزمایشی بهترین ابزارهای آمادگی برای آزمون هستند. به عبارت دیگر هر چه جولیسا بتواند بیشتر خودش را بیازماید بهتر برای امتحان آماده می شود. اگر درباره این مسئله فکر کنید به نظرتان معقول و منطقی خواهد آمد. او سرگرم آماده شدن برای امتحان است پس باید امتحان دادن را تمرین کند.

روز امتحان

بسیار خوب، جولیسا مدت زمانی طولانی را صرف آمادگی برای امتحانش کرده است و روز بزرگ سرانجام فرا رسیده است! او هیجان زده اما عصبی است و هنوز هم از خود می پرسد که چه کارهایی باید انجام می داده است.

اولین چیزی که جولیسا در روز آزمون انجام می دهد، خوردن یک صبحانه سالم است. مغز ما سوخت زیادی مصرف می کند. یعنی مغز کالری زیادی می سوزاند و خوردن غذای مناسب می تواند به آن کمک کند تا بهتر کار کند. تحقیقات نشان داده است که غذاهای دارای کربوهیدرات و فیبر فراوان بهترین صبحانه برای دادن امتحان هستند. برای مثال، اوتمیل (جو دوسر پرک شده همراه با شیر و خشکبار یا حبوبات) صبحانه ای فوق العاده برای روز آزمون است.

جولیسا می خواهد قبل از رفتن به آزمون، یادداشت ها و فلش کارتهایش را مرور کند، اما سعی می کند از بروز اضطراب در خود جلوگیری کند. اگر نگاه کردن به فلش کارتها باعث تنش و استرس بیشتری شود، باید از آن اجتناب کرده و به جای آن کاری انجام دهد که او را آرامتر کند. داشتن نظم فکری مناسب (یعنی نداشتن اضطراب بیش از حد) می تواند در عملکرد جولیسا در آزمون تغییر فراوانی ایجاد کند.

و اما درباره اضطراب باید بگوئیم که وقتی افراد تحت فشار و یا عصبی هستند، تمایل دارند کوتاه و تند تند نفس بکشند. اما مغز به اکسیژن نیاز دارد تا خوب کار کند، بنابراین جولیسا باید قبل و در طول امتحان عمیق نفس بکشد. هنگام دادن امتحان وقتی جولیسا متوجه می شود که واقعا دچار اضطراب شده است، باید چند لحظه نفس عمیق و شکمی بکشد. این به او کمک می کند تا تمرکز کرده و خود را آرام کند.

سرانجام، اگر جولیسا در امتحان با سوال بسیار سختی مواجه شد، نباید دچار اضطراب شود. در عوض، اگر چیزی به فکرش نرسید، باید سراغ سوال بعدی برود و بعدا دوباره به آن سوال برگردد. این به او امکان می دهد تا از زمانش درست استفاده کند. نه تنها این، بلکه شاید در سوالات بعدی چیزی ببیند که به او کمک کند تا جواب آن سوال سخت را به یاد بیاورد.

خلاصه درس

آمادگی برای آزمون ترکیبی از کارهایی است که باید جهت آمادگی برای آزمون انجام داد. دانش‌آموزان هنگام مطالعه برای یک امتحان باید مطالعه طبقه بندی شده یا مطالعه کمی در روز در طول مدتی طولانی را در پیش گیرند و نه مطالعه انبوه یا انباشته کردن درسها برای شب امتحان. علاوه بر این، دانش آموزان باید در مکان هایی شبیه به محل آزمون درس بخوانند و در مکانهای متعددی مطالعه کنند. فلش کارت ها و آزمونهای آزمایشی بهترین ابزارهای مطالعه هستند.

دانش آموزان باید در روز آزمون صبحانه ای سالم بخورند، یادداشت ها و فلش کارتهایشان را مرور کنند، نفس عمیق بکشند و اگر جواب سوالی خاص را نمی دانستند به سوال بعدی بروند.

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.

📍 شما در حال مشاهده درس 3 در فصل 2 از دوره زیر هستید: