ایجاد تعادل بین کار، خانواده و مدرسه

توضیح مختصر: امروزه بسیاری از دانش آموزان در تلاشند تا بین بخشهای مختلف زندگی خود تعادل برقرار کنند. برقراری تعادل بین کار و مدرسه و خانواده، دشوار است! ما در این درس راهبردهای ایجاد تعادل بین همه مسئولیت های شما و انجام تمامی آنها را بررسی می کنیم.

زمان مطالعه: 10 دقیقه

سطح: خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدئویی

ترجمه‌ی درس

عمل برقراری تعادل

جیم در تکاپو است. سرش شلوغ است: تمام وقت کار می کند، همسر و دو دختر دارد و برای گرفتن مدرکش در کلاس های آنلاین شرکت کرده است. او از داشتن این همه مسئولیت احساس درماندگی می‌کند.

فقط جیم نیست که در چنین شرایطی قرار دارد. تلاش و تکاپوی دانش آموزان برای یافتن راهی برای برقراری تعادل بین مسئولیت های مدرسه و مسئولیتهایی که ممکن است در محل کار و یا در خانه داشته باشند، مشکلی رایج است. ایجاد تعادل بین کار، خانواده و مدرسه کار ساده ای نیست، اما جیم می تواند برای کنترل بیشتر بر آنها چند کار انجام دهد. برای کمک به جیم، بیایید ببینیم او چگونه می‌تواند از سیستم پشتیبانی‌اش استفاده کند و چگونه می‌تواند برنامه های کاری، کارهای روزانه و نقشه‌های خود را طوری تنظیم کند که انجام تمام وظایفش ساده‌تر شود.

سیستم پشتیبانی

پس جیم در تلاش است تا بین مدرسه، کار و خانواده تعادل ایجاد کند. این مشکلِ غیرمعمولی نیست و اگر شما مانند جیم هستید، احتمالا متوجه شده اید که گاهی اوقات احساس می‌کنید در تلاش برای انجام همه چیز تنها و بی یار و یاور هستید.

اما این درست نیست. هر کس یک سیستم پشتیبانی یا شبکه ای از افرادی را دارد که به وقت نیاز به او کمک می کنند. بعضی از افراد سیستم های پشتیبانی قویتری دارند و برخی افراد تنها یک یا دو نفر دارند، اما یادگیری استفاده از سیستم پشتیبانی تان راهی موثر برای مدیریت همه مسئولیت هایتان است.

افراد مختلفی در سیستم پشتیبانی هر شخص وجود دارد. اغلب، این افراد با خانواده، دوستان و افراد دیگری شروع می شود که مایل به کمک هستند. به عنوان مثال، وقتی همسر جیم سرِ کار و جیم در مدرسه است، پدر و مادرش از دختران آنها نگهداری می کنند.

خانواده و دوستان مبنای سیستم پشتیبانی هستند زیرا اغلب در دسترس و مایل به کمک هستند. اما چیزهای دیگری هم وجود دارد که جیم و دانش آموزان شبیه به او می توانند برای ایجاد یک سیستم پشتیبانی انجام دهند.

بچه ها را مشغول کنید

جیم نیز مانند سایر دانش آموزان باید در خانه تکالیف مدرسه را انجام دهد. این شامل مطالعه و ورود به کلاس درس آنلاین و نیز تکالیف دیگر مدرسه می شود. اما زمانی که دخترانش در خانه هستند، می خواهند با پدرشان بازی کنند! جیم می تواند توضیح دهد که مشغول انجام کاری است که در نهایت به همه ی افراد خانواده کمک خواهد کرد و اوقات «مزاحم نشوید» تعیین نماید که در آن او را تنها بگذارند تا روی تکالیف مدرسه اش کار کند. او حتی می تواند از آنها بخواهد یک تابلوی «مزاحم نشوید» برایش درست کنند تا وقتی مشغول کار است روی در اتاقش آویزان کند تا آنها بدانند و او را در آن زمان تنها بگذارند.

رئیس خود را مطلع سازید

با اینکه به هر حال جیم مجبور است کار کند، متوجه شده است که رئیس او درک می کند که او در تلاش است تا بین چیزهای زیادی تعادل برقرار کند. مثلا وقتی که جیم به رئیسش اطلاع می دهد در هفته ی امتحانات میان ترم نمی‌تواند اضافه کار بماند، رئیس می گوید: «اشکالی ندارد». اطلاع رئیس از اینکه شما مشغول به تحصیل هستید نه تنها فکر خوبی برای داشتن سیستم پشتیبانی است بلکه شاید منجر به این شود که رئیستان فکر کند که بعد از گرفتن مدرک رتبه تان را در اداره ترفیع دهد.

از منابع مرکز آموزشی استفاده کنید

مراکز آموزشی از دانش آموزان خود پشتیبانی می کنند، با اینحال بسیاری از دانش آموزان از تمام منابع موجود آگاهی ندارند. مشاور جیم شخص مناسبی برای اضافه شدن به سیستم پشتیبانی او است، اما مکان های دیگری نیز وجود دارند که او می تواند از آنها کمک بگیرد. به عنوان مثال، مدرسه ی جیم نیز مانند بسیاری از مدارس دارای یک مرکز نگارش است که شامل افرادی است که به او در نوشتن مقالات خود کمک می کند و یک مرکز کاریابی دارد که اگر او بخواهد فراتر از کار فعلی خود برود به او در یافتن کار کمک می کند.

با دیگران صحبت کنید

همانطور که گفتیم، دانش آموزان بسیار زیادی هستند که تلاش می کنند بین مدرسه، کار و خانواده تعادل برقرار کنند. صحبت کردن با کسانی که شرایط مشابهی دارند می تواند در یافتن نحوه انجام کارها به جیم کمک کند و فردی را در اختیارش قرار می دهد که با دلسوزی حرفهایش را گوش می کند. او می تواند افراد شبیه به خود را در کلاس هایش، در انجمن های آنلاین و یا در محوطه مرکز آموزشی پیدا کند.

برنامه های کاری، کارهای روزانه و نقشه‌ها

وای! جیم نمی دانست چه سیستم پشتیبانی دارد. این به او احساس بهتری می دهد! اما او هنوز هم در تکاپو است تا همه‌ی کارها را انجام دهد. به نظر می رسد که لیست کارهایی که باید انجام دهد طولانی است و او هرگز نمی تواند پیشرفت کند.

برنامه های کاری، کارهای روزانه و نقشه‌ها می توانند به جیم و افراد مشابه او کمک کنند تا منظم شده و وقت لازم برای هر کاری را بیابد. به عنوان مثال، جیم با برنامه ریزی زمان مطالعه‌ی هر روز می تواند مطمئن باشد که در کلاس‌هایش پیشرفت می کند. لازم نیست هر روز ساعتهایی را برای این کار اختصاص دهد. حتی فقط 30 دقیقه در روز می تواند به او در حرکت در مسیر درست کمک کند.

علاوه بر این، جیم می خواهد همه را در یک برنامه روزانه منظم قرار دهد. این برای بچه ها که خود را با برنامه وفق می دهند، بسیار مهم است. مثلا جیم می تواند در هر روز، اوقات معینی را به زمانهای «مزاحم نشوید» اختصاص دهد تا دخترانش بتوانند فرارسیدن آنها را پیش بینی کرده و زمانی که جیم می گوید که برای کار روی تکالیف مدرسه اش نیاز به زمان دارد، تعجب نکرده و دچار اضطراب نشوند.

در آخر اینکه جیم زمانهای کار، خانواده و مدرسه را جدا از هم نگه خواهد داشت. برای مثال، هنگامی که او سر کار است، نمی خواهد مطالعه کند و وقتی با دخترانش است، می خواهد روی کار تمرکز نکند. جیم می تواند با داشتن توجه و تمرکز کامل بر آنچه که در لحظه‌ی حال انجام می دهد، به خود و همه اطرافیانش این احساس را منتقل کند که در کارِ برقراری تعادل در تمام جوانب مختلف زندگی اش درست عمل می‌کند.

خلاصه درس

ایجاد تعادل بین کار، خانواده و مدرسه می تواند دشوار باشد. ایجاد یک سیستم پشتیبانی یا شبکه ای از افرادی که مایل به کمک هستند، بسیار مهم است. دانش‌آموزان پر مشغله باید به عنوان بخشی از یک سیستم پشتیبانی، بچه ها را مشغول کنند، رئیس خود را درباره محصل بودنشان مطلع کنند، از منابع مرکز آموزشی استفاده کرده و با افراد دیگری که مشغول برقراری تعادل بین مسئولیت های مختلف هستند، صحبت کنند. علاوه بر این، دانش آموزان پرمشغله باید اوقات مطالعه‌ی هر روز را برنامه ریزی کنند، همه را در این برنامه ریزی جای دهند و اوقات کار، خانواده و مدرسه را جدا از هم نگه دارند.

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.

📍 شما در حال مشاهده درس 2 در فصل 1 از دوره زیر هستید: