ایجاد تعادل بین کار، خانواده و مدرسه

دوره: موفقیت تحصیلی / فصل: مدیریت زمان / درس 2

ایجاد تعادل بین کار، خانواده و مدرسه

توضیح مختصر

امروزه بسیاری از دانش آموزان در تلاشند تا بین بخشهای مختلف زندگی خود تعادل برقرار کنند. برقراری تعادل بین کار و مدرسه و خانواده، دشوار است! ما در این درس راهبردهای ایجاد تعادل بین همه مسئولیت های شما و انجام تمامی آنها را بررسی می کنیم.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح متوسط

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

عمل برقراری تعادل

جیم در تکاپو است. سرش شلوغ است: تمام وقت کار می کند، همسر و دو دختر دارد و برای گرفتن مدرکش در کلاس های آنلاین شرکت کرده است. او از داشتن این همه مسئولیت احساس درماندگی می‌کند.

فقط جیم نیست که در چنین شرایطی قرار دارد. تلاش و تکاپوی دانش آموزان برای یافتن راهی برای برقراری تعادل بین مسئولیت های مدرسه و مسئولیتهایی که ممکن است در محل کار و یا در خانه داشته باشند، مشکلی رایج است. ایجاد تعادل بین کار، خانواده و مدرسه کار ساده ای نیست، اما جیم می تواند برای کنترل بیشتر بر آنها چند کار انجام دهد. برای کمک به جیم، بیایید ببینیم او چگونه می‌تواند از سیستم پشتیبانی‌اش استفاده کند و چگونه می‌تواند برنامه های کاری، کارهای روزانه و نقشه‌های خود را طوری تنظیم کند که انجام تمام وظایفش ساده‌تر شود.

سیستم پشتیبانی

پس جیم در تلاش است تا بین مدرسه، کار و خانواده تعادل ایجاد کند. این مشکلِ غیرمعمولی نیست و اگر شما مانند جیم هستید، احتمالا متوجه شده اید که گاهی اوقات احساس می‌کنید در تلاش برای انجام همه چیز تنها و بی یار و یاور هستید.

اما این درست نیست. هر کس یک سیستم پشتیبانی یا شبکه ای از افرادی را دارد که به وقت نیاز به او کمک می کنند. بعضی از افراد سیستم های پشتیبانی قویتری دارند و برخی افراد تنها یک یا دو نفر دارند، اما یادگیری استفاده از سیستم پشتیبانی تان راهی موثر برای مدیریت همه مسئولیت هایتان است.

افراد مختلفی در سیستم پشتیبانی هر شخص وجود دارد. اغلب، این افراد با خانواده، دوستان و افراد دیگری شروع می شود که مایل به کمک هستند. به عنوان مثال، وقتی همسر جیم سرِ کار و جیم در مدرسه است، پدر و مادرش از دختران آنها نگهداری می کنند.

خانواده و دوستان مبنای سیستم پشتیبانی هستند زیرا اغلب در دسترس و مایل به کمک هستند. اما چیزهای دیگری هم وجود دارد که جیم و دانش آموزان شبیه به او می توانند برای ایجاد یک سیستم پشتیبانی انجام دهند.

بچه ها را مشغول کنید

جیم نیز مانند سایر دانش آموزان باید در خانه تکالیف مدرسه را انجام دهد. این شامل مطالعه و ورود به کلاس درس آنلاین و نیز تکالیف دیگر مدرسه می شود. اما زمانی که دخترانش در خانه هستند، می خواهند با پدرشان بازی کنند! جیم می تواند توضیح دهد که مشغول انجام کاری است که در نهایت به همه ی افراد خانواده کمک خواهد کرد و اوقات «مزاحم نشوید» تعیین نماید که در آن او را تنها بگذارند تا روی تکالیف مدرسه اش کار کند. او حتی می تواند از آنها بخواهد یک تابلوی «مزاحم نشوید» برایش درست کنند تا وقتی مشغول کار است روی در اتاقش آویزان کند تا آنها بدانند و او را در آن زمان تنها بگذارند.

رئیس خود را مطلع سازید

با اینکه به هر حال جیم مجبور است کار کند، متوجه شده است که رئیس او درک می کند که او در تلاش است تا بین چیزهای زیادی تعادل برقرار کند. مثلا وقتی که جیم به رئیسش اطلاع می دهد در هفته ی امتحانات میان ترم نمی‌تواند اضافه کار بماند، رئیس می گوید: «اشکالی ندارد». اطلاع رئیس از اینکه شما مشغول به تحصیل هستید نه تنها فکر خوبی برای داشتن سیستم پشتیبانی است بلکه شاید منجر به این شود که رئیستان فکر کند که بعد از گرفتن مدرک رتبه تان را در اداره ترفیع دهد.

از منابع مرکز آموزشی استفاده کنید

مراکز آموزشی از دانش آموزان خود پشتیبانی می کنند، با اینحال بسیاری از دانش آموزان از تمام منابع موجود آگاهی ندارند. مشاور جیم شخص مناسبی برای اضافه شدن به سیستم پشتیبانی او است، اما مکان های دیگری نیز وجود دارند که او می تواند از آنها کمک بگیرد. به عنوان مثال، مدرسه ی جیم نیز مانند بسیاری از مدارس دارای یک مرکز نگارش است که شامل افرادی است که به او در نوشتن مقالات خود کمک می کند و یک مرکز کاریابی دارد که اگر او بخواهد فراتر از کار فعلی خود برود به او در یافتن کار کمک می کند.

با دیگران صحبت کنید

همانطور که گفتیم، دانش آموزان بسیار زیادی هستند که تلاش می کنند بین مدرسه، کار و خانواده تعادل برقرار کنند. صحبت کردن با کسانی که شرایط مشابهی دارند می تواند در یافتن نحوه انجام کارها به جیم کمک کند و فردی را در اختیارش قرار می دهد که با دلسوزی حرفهایش را گوش می کند. او می تواند افراد شبیه به خود را در کلاس هایش، در انجمن های آنلاین و یا در محوطه مرکز آموزشی پیدا کند.

برنامه های کاری، کارهای روزانه و نقشه‌ها

وای! جیم نمی دانست چه سیستم پشتیبانی دارد. این به او احساس بهتری می دهد! اما او هنوز هم در تکاپو است تا همه‌ی کارها را انجام دهد. به نظر می رسد که لیست کارهایی که باید انجام دهد طولانی است و او هرگز نمی تواند پیشرفت کند.

برنامه های کاری، کارهای روزانه و نقشه‌ها می توانند به جیم و افراد مشابه او کمک کنند تا منظم شده و وقت لازم برای هر کاری را بیابد. به عنوان مثال، جیم با برنامه ریزی زمان مطالعه‌ی هر روز می تواند مطمئن باشد که در کلاس‌هایش پیشرفت می کند. لازم نیست هر روز ساعتهایی را برای این کار اختصاص دهد. حتی فقط 30 دقیقه در روز می تواند به او در حرکت در مسیر درست کمک کند.

علاوه بر این، جیم می خواهد همه را در یک برنامه روزانه منظم قرار دهد. این برای بچه ها که خود را با برنامه وفق می دهند، بسیار مهم است. مثلا جیم می تواند در هر روز، اوقات معینی را به زمانهای «مزاحم نشوید» اختصاص دهد تا دخترانش بتوانند فرارسیدن آنها را پیش بینی کرده و زمانی که جیم می گوید که برای کار روی تکالیف مدرسه اش نیاز به زمان دارد، تعجب نکرده و دچار اضطراب نشوند.

در آخر اینکه جیم زمانهای کار، خانواده و مدرسه را جدا از هم نگه خواهد داشت. برای مثال، هنگامی که او سر کار است، نمی خواهد مطالعه کند و وقتی با دخترانش است، می خواهد روی کار تمرکز نکند. جیم می تواند با داشتن توجه و تمرکز کامل بر آنچه که در لحظه‌ی حال انجام می دهد، به خود و همه اطرافیانش این احساس را منتقل کند که در کارِ برقراری تعادل در تمام جوانب مختلف زندگی اش درست عمل می‌کند.

خلاصه درس

ایجاد تعادل بین کار، خانواده و مدرسه می تواند دشوار باشد. ایجاد یک سیستم پشتیبانی یا شبکه ای از افرادی که مایل به کمک هستند، بسیار مهم است. دانش‌آموزان پر مشغله باید به عنوان بخشی از یک سیستم پشتیبانی، بچه ها را مشغول کنند، رئیس خود را درباره محصل بودنشان مطلع کنند، از منابع مرکز آموزشی استفاده کرده و با افراد دیگری که مشغول برقراری تعادل بین مسئولیت های مختلف هستند، صحبت کنند. علاوه بر این، دانش آموزان پرمشغله باید اوقات مطالعه‌ی هر روز را برنامه ریزی کنند، همه را در این برنامه ریزی جای دهند و اوقات کار، خانواده و مدرسه را جدا از هم نگه دارند.

متن انگلیسی درس

Balancing Act

Jim is struggling. He’s got a lot on his plate: he works full-time, has a wife and two daughters and is taking online classes for his degree. He’s feeling overwhelmed with all his responsibilities.

Jim isn’t alone. It’s common for students to struggle to find a way to balance their school responsibilities with those they might have at work or at home. Balancing work, family and school isn’t an easy thing to do, but there are some things that Jim can do to make it more manageable. To help Jim out, let’s look at how Jim can utilize his support system and how he can set up schedules, routines and plans to make balancing all his responsibilities easier.

Support System

So, Jim’s struggling to balance school, work and family. That’s not an uncommon problem, and if you’re like Jim, you probably understand that it can sometimes feel like you’re out there all alone trying to get everything done.

But that’s not true. Everyone has a support system , or a network of people who offer help when you need it. Some people have larger and stronger support systems, and some people have only one or two people, but learning to tap into your support system is a powerful way to manage all your responsibilities.

There are many different types of people in a person’s support system. Often, it starts with family, friends and others who are willing to help. For example, when Jim’s wife is working and he is in school, his parents babysit their daughters.

Family and friends are the base for a support system since often they are there and willing to help already. But there are other things that Jim and students like him can do to build a support system.

Get Kids on Board

Like other students, Jim needs to do schoolwork when he’s at home. This includes studying and logging into his online classroom, as well as other school assignments. But when his daughters are at home, they want to play with their daddy! Jim can explain that he’s doing something that will ultimately help everyone in the family and set up ‘do not disturb’ times when they leave him alone to work on schoolwork. He can even have them make him a ‘do not disturb’ sign to hang on his bedroom door when he’s working, so they know to leave him alone at that time.

Inform Your Boss

Though Jim still has to do his job, he’s found that his boss is understanding that he’s balancing many things. When Jim lets his boss know that he can’t work overtime the week of midterms, for example, his boss says, ‘That’s okay.’ Letting your boss know that you’re in school is not only a good idea for building a support system, but it can also lead to your boss thinking about how to move you up in the company once you’re finished with your degree.

Tap into College Resources

Colleges offer support to their students, though many students aren’t aware of all the resources they have access to. Jim’s advisor is a good person to add to his support system, but there are other places he can go for help, too. For example, like many schools, Jim’s has a writing center that includes people to help him write his papers, and a career center, to help him find employment if he wants to move beyond his current job.

Talk to Others

As we’ve said, there are many, many students who are struggling to balance school, work and family. Talking to others who are in the same boat can give Jim ideas about how to get everything done, as well as offer him a sympathetic ear. He can find people like him in his classes, in online forums or on campus.

Schedules, Routines & Plans

Wow! Jim didn’t realize how much of a support system he has. That makes him feel better! But he’s still struggling to get everything done. It seems like his to-do list is long, and he can never make headway.

Schedules, routines and plans can help Jim and others like him get organized and find time for everything. By scheduling study time every day, for example, Jim can make sure that he’s making headway in his classes. He doesn’t need to put aside hours and hours every day. Even just 30 minutes a day can help him stay on track.

In addition, Jim will want to get everyone on a regular routine. This is especially important for children, who thrive under routines. For example, Jim can schedule his ‘do not disturb’ time for the same time every day, so that his daughters can anticipate that it’s coming and not be surprised or anxious when Jim says he needs some time to work on his schoolwork.

Finally, Jim will want to keep work, family and school time separate. When he’s at work, for example, he won’t want to study, and when he’s with his daughters, he’ll want to avoid focusing on work. By being present and giving all his attention to what he’s doing at that moment, Jim can help himself and everyone around him feel like he’s doing a good job of balancing all the different aspects of his life.

Lesson Summary

Balancing work, family and school can be difficult. Building a support system , or network of people willing to help, is crucial. As part of a support system, busy students should get kids on board, inform their boss that they are in school, tap into college resources and talk to others who are also working to balance different responsibilities. In addition, busy students should schedule study time every day, get everyone on a regular routine and keep work, family and school time separate.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.