سرفصل های مهم
The Elevator Speech
توضیح مختصر
At events like conferences and parties or in every day chance encounters, you will have the opportunity to network and create important personal connections. Second, you pauses or short stops to highlight important information and help your listeners to hear key points. As you speak louder and softer to emphasize important words or phrases it helps if your listeners understand you and connect to what you're saying.
- زمان مطالعه 0 دقیقه
- سطح خیلی سخت
دانلود اپلیکیشن «زوم»
فایل ویدیویی
برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.
ترجمهی درس
به آخرین درسمون در ماژول یک خوش اومدین.
در این درس، روی موضوعی به نام معرفی کوتاه یا آسانسوری کار خواهید کرد.
معرفی کوتاه رو خواهیم شناخت.
و بعد از این درس، معرفی کوتاهِ شخصی خودتون رو را ایجاد و ارسال خواهید کرد.
در دنیای حرفه ای، تماس یا آشنایی با دیگران در حوزه تخصصیتون خیلی مهمه.
در رویدادهایی مانند کنغرانسها و مهمانیها یا در ملاقاتهای اتفاقیِ روزمره، فرصتی برای برقراری ارتباط و روابط شخصیِ مهم دارین.
ببینیم وقتی یه شخص مهم را ملاقات می کنین و فرصتی عالی برای برقراری ارتباط دارین، چی میتونه اتفاق بیفته.
خانم استیفنز
بله.
سلام.
سلام.
از خیلی وقت پیش میخواستم ملاقاتتون کنم.
و آخرش، موفق شدم.
عالیه.
از دیدارتون خوشوقتم.
منم خوشحالم و-
درسته.
باید برم.
متاسفم .
هیچ ارتباطی.
پس بهترین روش برای برقراری ارتباط چیه؟
در دنیای کنونیِ کسب و کار، معرفی کوتاه راهی شده برای هم معرفی خودتون و هم ترغیبِ طرف مقابل برای صحبت بیشتر.
و با ذهنیتی مثبت ازتون یاد کنن.
بهشون معرفی کوتاه یا آسانسوری میگیم، چون مثل جابجایی با آسانسور کوتاه مدت هستن.
بله، میتونن تو یه آسانسور اتفاق بیفتن.
اما در عمل، همه جا اتفاق میافتن.
یه معرفی کوتاه دقیقا شامل چه چیزهایی باید باشه؟
مثل هر سخنرانی موفقی، سخنرانی باید داستانی روایت کنه، داستان خودتون رو.
حقایقی دربارۀ خودتون به شنونده ها میگه و از شما فردی میسازه که دیگران دوست دارن بشناسن.
به اونها میگه چه اهمیتی براشون دارین.
در پایان معرفی کوتاه، قطعاً مخاطب میخواد در موردتون بیشتر بدونه.
در آخر، معرفی کوتاه را با گفتن این مطلب تموم کنید که برای ادامۀ گفتگو، بهزودی باهاشون تماس میگیرین.
هنگام معرفی کوتاه، دیگه چی باید یادتون باشه؟
مثل همۀ برخوردهای حضوری، لحن و ظاهرتون حتی از حرفهاتون مهمتره.
چی به صدا و ظاهرتون کمک میکنه؟
علاوه بر ریتم و آهنگ، باید درمورد سرعت و بلندیِ صدا فکر و تمرین کنین.
با چه سرعتی باید صحبت کنید؟
چقدر بلند؟
طوری شمرده بگین که شنونده ها متوجهِ حرفتون بشن.
وقتی شمرده صحبت میکنین، نشان میدین که حواستون به شنونده هست و دارین برای برقراری ارتباط سخت تلاش میکنین.
دوم، برای تأکید بر اطلاعات مهم، از مکث یا توقفهای کوتاه استفاده کنین و در شنیدنِ نکات کلیدی به شنونده ها کمک کنید.
شدت و انرژیِ صداتون رو تغییر بدین.
وقتی برای تأکید برکلمه ها و عبارتهای مهم صداتون رو بالا و پایین تر می برین، به شنونده ها در فهم منظورتون کمک میشه و و با گفته هاتون ارتباط برقرارمیکنن.
در آخر، چی کمک میکنه ظاهرتون خوب باشه؟
زبان بدن.
شیوۀ ارتباطیِ غیرکلامی بدنتون.
ازش استفاده کنید تا به شنونده ها بفهمونید بااعتماد بنفس، مشتاق، صمیمی، آگاه و مرتب هستین.
هرچند زبان بدن در فرهنگهای مختلف، متفاوته اما بخشهایی هم جهانشُموله.
رنگ رخسار خبر میدهد از سر ضمیر.
وقتی لبخند بزنین و صمیمی باشین، شنونده ها به احساستون پی میبرن.
درست مثل صدا، چهره هم نشانگرِ انرژیتونه.
عموماً، به برقراری رابطۀ چشمی با شنونده کمک میکنه.
نشون میده به آنها فکر میکنین و با آنها حرف میزنین.
با صلابت بایستید.
حرکات دست را برای تکیه بر نکات مهم اضافه کنین و طبیعی رفتار کنین.
از زبان بدن برای ارایۀ بهترین تصویراز خودتون یعنی صمیمی، مشتاق و بااعتماد بهنفس، استفاده کنین.
در این درس،معرفی کوتاه و علتِ به کارگیریش رو شناختیم.
یه دقیقه وقت بذاریم و با یه نمونۀ موفق درس را مرور کنیم.
سلام، خانم استیفنز.
از دیدنتون خیلی خوشحالم.
اسمم روزولته و دربخش حسابداری حدودِ دوساله کار میکنم.
روی اپلیکیشن های نرمافزاریِ جدید مطالعه میکنم وبه نظرم برامون عالی خواهند بود.
دوست دارم بهتون معرفی کنم.
از اون خوشم میاد.
چرا یه ایمیل نمیفرستی تا یه قرار بذاریم.
حتما اینکارو میکنم.
خیلی ممنونم.
مشتاقانه منتظرم جزییات برنامه ها رو برای کمک به شرکت بررسی کنیم.
ممنون و به زودی می بینمتون.
و چی آن گفتگو رو موفق کرد؟
یه داستان روایت کرد و ما رو به بیشترشنیدن مشتاق کرد.
به یه ملاقات دیگه مُنجرشد.
بهراحتی قابل درک، دوستانه، پر انرژی و طبیعی بود.
نمونه های زیادی هست که میتونید آنلاین ببینید.
قبل از آماده کردن معرفی کوتاه، یکی که واقعا دوست دارین در یوتیوب پیدا کنید و چند باری ببینین.
در آخر، برای آخرین تکلیف در این ماژول، معرفی کوتاه خودتون رو آماده کنین.
یه ویدئوی یک تا دو دقیقه ای از اجرای نقش در یه معرفی کوتاه ضبط کنید و خودتون رو به کلاس معرفی کنید.
توجهمون رو جلب کنید، اطلاعاتی دربارۀ خودتون بدین و ما را برای شناخت بهتر خودتون ترغیب کنید.
قبل از تحویل دادنِ تکلیف، تمرین، تمرین، تمرین.
جلوی آیینه انجام بدید.
برای یه عضو خانواده یا یه دوست اجرا کنید.
ضبط کنید و گوش بدید.
معرفی کوتاه، شانستونه برای خوب جلوه کردن.
نهایت تلاشتون رو بکنید و لذت ببرید.
مشتاقانه منتظرم تا معرفی کوتاهتون رو ببینم.
متن انگلیسی درس
Welcome to our final lesson in module one.
In this lesson, you will work on something called an elevator speech.
We will identify what an elevator speech is.
And after this lesson, you will create, deliver and post your own personal elevator speech.
In the professional world, networking or getting to know others in your field is very important.
At events like conferences and parties or in every day chance encounters, you will have the opportunity to network and create important personal connections.
Let’s look at what can happen when you meet somebody important and have a great opportunity to make a connection.
Mrs. Stephens.
Yes.
Hello.
Hello.
I’ve been trying to reach you since a long time ago.
And finally, I can reach you.
Great.
Nice to see you.
Nice to see you and-
Right.
I got to go.
Sorry.
No connection there.
So, what is the best way to make the connection?
In today’s business world, the elevator speech has become the way to both introduce yourself and make the other person want to talk more with you.
And remember, you in a positive way.
We call them elevator speeches, because they are short like an elevator ride.
Yes, they can take place in an elevator.
But in reality, they happen everywhere.
So what exactly should an Elevator Speech include?
Like any successful speech, it should tell a story, your story.
It gives your listeners facts about who you are and makes you someone they want to know.
It tells them how you are important to them.
At the end of your elevator speech, the person you’re talking to should want to know more about you.
Finally, end your elevator speech by telling your listener, you will contact them soon to continue the conversation.
What else should you remember when making your elevator speech?
Like every face to face encounter, how you sound and how you look is even more important than what you say.
What will help you sound and look good?
In addition to rhythm and intonation, you want to think about and practice speed and volume.
How fast should you speak?
How loud?
Speak slowly, so your listeners understand you.
When you speak slowly, you show that you are aware of your listeners and are trying hard to connect with them.
Second, you pauses or short stops to highlight important information and help your listeners to hear key points.
Change your volume and voice energy.
As you speak louder and softer to emphasize important words or phrases it helps if your listeners understand you and connect to what you’re saying.
Lastly, what else makes you look good?
Body language.
Your body’s nonverbal way of communicating.
Use it to let listeners know that you are confident, enthusiastic, friendly, knowledgeable and organized.
Although body language is different in different cultures, some is universal.
Your face reflects your emotions.
When you smile and look friendly, your listeners know how you feel.
Just like your voice, your face shows your energy.
Generally, it helps to make eye contact with your listeners.
It says that you are thinking about them and talking to them.
Stand tall.
Add hand gestures to emphasize important points and look natural to your listeners.
Use your body language to present your best self, friendly, enthusiastic and confident.
In this lesson, we identified what an elevator speech is and why we make them?
Let’s take a minute and review by looking at a successful elevator speech.
Hello, Mrs. Stephens.
I’m so happy to meet you.
My name is Roosevelt and I’ve been working in the accounting department for about two years.
I’ve studied new software applications and I think they will be great for us.
I would love to introduce them to you.
I would like that.
Why don’t you send me an email, and we’ll set something up.
I definitely will.
Thanks so much.
I look forward to going over these programs to help the company.
Thanks and see you soon.
And what made that speech successful?
It told a story and made us want to learn more.
It led to a future encounter.
It was easy to understand and it was friendly, energetic and natural.
There are many sample elevator speeches available to view online.
Before you make your own elevator speech, find one you really like on YouTube and watch it a few times.
Finally, for your last assignment in this module, create your own elevator speech.
Record a one to two minute video role play of an elevator speech and introduce yourself to the class.
Catch our attention, give us information about yourself and make us want to get to know you better.
Before you submit your speech, practice, practice, practice.
Do it in front of a mirror.
Do it for a family member or a friend.
Record and listen to it.
Elevator speeches are your chance to show off.
Put your best forward and have fun.
I look forward to seeing your elevator speech.
مشارکت کنندگان در این صفحه
تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.
🖊 شما نیز میتوانید برای مشارکت در ترجمهی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.