تمرین خواندن تافل

توضیح مختصر: آیا به کمی تمرین برای آزمون خواندن تافل نیاز دارید؟ درست آمده اید! در این درس نمونه ای متن با چند سوال دارید تا به تنهایی امتحان کنید.

زمان مطالعه: 13 دقیقه

سطح:

فایل ویدئویی:

ویدئوی آموزشی درس « تمرین خواندن تافل »

ترجمه فارسی داستان:

خواندن تافل

آزمون خواندن تافل دقیقا همانطوری است که به نظر می رسد. باید سوالاتی را درباره ی متنهایی پاسخ دهید که به تقلید از متنهای سطح دانشگاه طراحی شده اند. مجبور نیستید از قبل چیزی درباره موضوعات بلد باشید. تمام اطلاعاتی که نیاز دارد، در درون آزمون وجود خواهد داشت.

در تافل سه نوع سوال وجود دارد. برخی از آنها سوالات معمولی چند گزینه ای هستند. برخی دیگر از شما می خواهند جمله ای را در متن جای دهید. هر متن یک سوال از نوع سوم یعنی سوالات خواندن برای یادگیری نیز خواهد داشت. سوالات خواندن برای یادگیری آنقدر عجیب و خاص هستند که در درسی دیگر به طور مفصل خواهند آمد. اگر می خواهید آن درس را پیدا کنید نامش درباره سوالات خواندن برای یادگیری است.

در این درس فقط با دو نوع سوال چندگزینه ای و جای دادن جمله سروکار خواهیم داشت. در این درس یک نمونه متن خوانده و سپس درست مانند کاری که در تافل خواهید کرد، چند سوال درباره آن پاسخ خواهید داد. قلم و کاغذ بردارید تا هنگام خواندن متن از آن یادداشت برداری کنید. شما در آزمون واقعی این کار را خواهید کرد پس بهتر است آن را تمرین کنید. وقتی قلم و کاغذ را برداشتید، برگردید و برای خواندن آماده شوید!

متن

ابتدا متن را خواهید خواند. یادتان باشد که هنگام خواندن می توانید هر یادداشتی که بخواهید بردارید. متن روی صفحه، نمایش داده خواهد شد و می توانید هر میزان زمان که نیاز دارید ویدیو را نگهدارید تا آن را بخوانید. سعی کنید به سرعت بخوانید زیرا در آزمون فقط چند دقیقه برای خواندن هر متن وقت خواهید داشت. می توانید بلافاصله بعد از پاسخ دادن به سوالات به متن بازگردید.

مقاومت به آنتی بیوتیکها

داروهای آنتی بیوتیک که در سالهای دهه 1940 ساخته شدند، باکتری های عامل بسیاری از بیماری های عفونی از جمله عفونت لوزه ها، گلودرد میکروبی و اشرشیا کلی را می کشت. پیش از کشف آنتی بیوتیکها، این بیماریها بسیاری از مردم به خصوص کسانی را که دارای سیستم ایمنی ضعیفی بودند، می کشت. آنتی بیوتیکها به عنوان داروهای معجره گر با اقبال روبرو شدند؛ داروهایی که درد و رنج انسانهای بسیاری را التیام داد.

امروزه آنتی بیوتیکها به حدی رایج هستند که آنها را بی اهمیت می دانیم. اما متاسفانه استفاده ی بی رویه از آنتی بیوتیکها گران تمام می شود: مقاومت به آنتی بیوتیک. هنگامی که پزشکی از یک داروی آنتی بیوتیک برای کشتن باکتری استفاده می کند، برخی از باکتری ها به طور طبیعی دارای نقصی ژنتیک هستند که موجب مقاومتشان در برابر آنتی بیوتیک می شود. اگر آن آنتی بیوتیک با دوز کافی یا به مدت لازم مصرف نشود، تمام باکتری ها را نخواهد کشت و فقط ضعیفترها از بین می روند. باکتری های قوی و مقاوم تولید مثل کرده و ژنهای مقاوم به آنتی بیوتیک خود را به نسل بعدی منتقل می کنند. این موجب ایجاد نسلی از باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک می شود که به آن آنتی بیوتیک جواب نمی دهند (رویشان اثری ندارد).

باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک زمانی می توانند به وجود بیایند که یک آنتی بیوتیک برای بیمار تجویز شود، اما او تمام قرصها را مصرف نکند. این باکتری ها بر اثر دامداری صنعتی نیز بوجود می آیند که در آن دامداران دوزهای بسیار کمی از آنتی بیوتیک ها را به حیوانات خود می دهند تا موجب رشد سریعترشان شوند.

اگر شخصی به نسلی از باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک آلوده شود، گاهی اوقات آنتی بیوتیک دیگر اثر می کند. پزشکان به طور فزاینده ای شاهد عفونتهایی مانند MRSA استافیلوکوک آورئوس مقاوم به چند دارو هستند که به تمامی داروهای شناخته شده مقاومند.

سوالات

متن همین بود. حالا نوبت سوالات است. در تافل باید هنگام کار روی سوالات، متن را در دسترس خود داشته باشید. اگر می خواهید برگردید و متن را چک کنید، به شروع بخشی که The Passage نام دارد برگردید. همچنین می توانید از یادداشتهای خود در سوالات استفاده کنید پس اگر خوب یادداشت برداری کرده باشید، پاداش خود را می گیرید. برای سوالات آماده اید؟

۱. در پاراگرف دوم، کلمه high بیشتر شبیه ….. است.

الف. گران ب. رو به بالا ج. عمودی د. بالا رفته

اگر می خواهید به متن برگردید یا نیاز به زمان دارید تا درباره سوال فکر کنید، ویدیو را نگه دارید.

گزینه الف جواب درست است. متن می گوید که استفاده گسترده از آنتی بیوتیک ها گران تمام می شود. کلمه high در اینجا به یک تپه یا منطقه ای که بالاتر از زمین است ربطی ندارد. در عوض این کلمه تاوان استفاده از آنتی بیوتیکها را توصیف می کند پس Expensive بهترین جواب است.

۲. نویسنده کدام یک از گزینه های زیر را عامل مقاومت به آنتی بیوتیک نمی داند؟

الف. افرادی که خیلی زود از مصرف داروهای آنتی بیوتیک خود دست می کشند.

ب. دامدارانی ک دوزهای پائینی از آنتی بیوتیکها را به حیوانات خود می دهند تا موجب رشد سریعتر آنان شوند.

ج. بیمارانی که برای عفونتهای ویروسی خواهان آنتی بیوتیک هستند.

د. نویسنده تمامی این موارد را عامل ایجاد باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک می داند.

اگر می خواهید به متن برگردید یا نیاز به زمان دارید تا درباره سوال فکر کنید، ویدیو را نگه دارید.

گزینه ج صحیح است. گزینه های الف و ب هر دو در پاراگرف 2 هستند اما گزینه ی ج اصلا در متن نیست. به احتمال زیاد گزینه ج در واقع یکی از علل مقاومت به آنتی بیوتیک است اما یادتان باشد که سوال از شما نمی پرسد که چه چیز درست یا نادرست است؛ سوال از شما درباره آنچه در متن موجود است، می پرسد.

۳. جمله زیر را در نظر بگیرید.

با اینحال تعداد آنتی بیوتیکها بسیار کم است و آنتی بیوتیکهای جدیدی در حال ساخت است.

در متن چهار عدد از 1 تا 4 داخل کمانک قرار دارد. جمله ی بالا در محل کدامیک از این اعداد جای دارد؟

الف.(۱)
ب.(۲)
ج. (۳)
د.(۴)

اگر می خواهید به متن برگردید یا نیاز به زمان دارید تا درباره سوال فکر کنید، ویدیو را نگه دارید.

گزینه د جواب صحیح است. گزینه الف نادرست است زیرا جمله ای درباره محدودیتهای آنتی بیوتیک ها در وسط پاراگرافی که درباره استقبال از آنتی بیوتیکها در ابتدای کشف صحبت می کند، جایی ندارد. گزینه ب نادرست است زیرا کلمه however در ابتدای جمله نشان دهنده تضاد است اما جمله ی قبل از کمانک 2 با جمله ی مورد نظر تضادی ندارد. در مورد گزینه ج نیز همین طور است.

خلاصه درس

در این درس کار روی یک متن ریدینگ و سوالات آن در تافل را تمرین کردید. متنهای ریدیگ تافل طوری طراحی شده اند که شبیه متنهایی باشند که باید برای درسهای دانشکده بخوانید. با اینحال لازم نیست از قبل درباره موضوع اطلاعات داشته باشید؛ تمام چیزهایی که برای جواب دادن به سوالات نیاز دارید در همان صفحه وجود دارد.

در متون خواندن تافل سه نوع سوال وجود دارد: سوالات چندگزینه ای، سوالات جایگذاری، و سوالات خواندن برای یادگیری. در این درس فقط سوال چندگزینه ای را تمرین کردید. اگر می خواهید روی سوالات خواندن برای یادگیری کار کنید، باید به درس دیگری بروید.

اگر در این سوالات آنطور که می خواستید عمل نکردید، چرا درسی دیگری را درباره ترفندها و رهنمودهای تافل چک نمی‌کنید و بعد دوباره امتحان کنید؟

متن انگلیسی داستان:

TOEFL Reading

The TOEFL Reading Test is exactly what it sounds like. You’ll have to answer questions about passages designed to mimic college-level reading material. You don’t have to know anything about the subjects beforehand. All the information you need will be right there on the test.

There are three kinds of questions on the TOEFL. Some will be typical multiple-choice questions. Others will ask you to insert a sentence into the passage. Each passage will also have exactly one of the third type, the ‘Reading to Learn’ questions. ‘Reading to Learn’ questions are so weird and special that they’re covered in detail in another lesson. That lesson is called About the TOEFL Reading to Learn Questions , if you want to look it up.

For this lesson, we’ll just be working on the multiple-choice and sentence insertion types. In this lesson, you’ll read a sample passage and then answer some questions about it, just like you will on the TOEFL. Grab some paper and a pen to take notes on the passage while you read. You’ll be able to do that on the real test, so it’s good practice. Once you’ve got those, come back and get ready to read!

The Passage

First, you’ll read the passage. Remember that you can take any notes you want while you’re doing this. The passage will be displayed on the screen, and you can pause the video for as long as you need to read it. Try to read quickly since on the test you’ll only have a few minutes per reading passage. You’ll be able to look back at the text again as soon as you answer the question.

Antibiotic Resistance

Developed in the 1940s, antibiotic drugs kill bacteria that cause many common infectious diseases, like tonsillitis, strep throat, and E. Coli. (1) Before the discovery of antibiotics, these diseases killed many people, especially people with weakened immune systems. Antibiotics were embraced as ‘miracle drugs,’ the medicines that would relieve enormous amounts of human suffering.

Antibiotics are so common today that we take them for granted. But unfortunately, widespread use of antibiotics comes at a high price: antibiotic resistance. (2) When a doctor uses an antibiotic drug to kill bacteria, some of the bacteria will naturally have genetic abnormalities that make them resistant to the antibiotic. If the antibiotic isn’t used at a high enough dose or for a long enough time, then it doesn’t kill all the bacteria, only the weak ones. The strong, resistant bacteria reproduce and pass on their drug-resistant genes. This creates a new strain of drug-resistant bacteria that don’t respond to the antibiotic.

Antibiotic-resistant strains of bacteria can develop if a patient gets an antibiotic prescription but doesn’t take all the pills. (3) They’re also caused by industrial farming, where farmers feed animals very low doses of antibiotics to make them grow faster.

If a person is infected with an antibiotic-resistant strain of bacteria, a different antibiotic will sometimes work. (4) Increasingly, doctors are seeing infections that are resistant to every known drug, for example MRSA, Multidrug Resistant Staphylococcus Aureus.

The Questions

That was the passage. Now, it’s time for the questions. On the TOEFL, you’ll have the reading passage handy while you work on the questions. If you want to go back and check the passage, just go back to the beginning of the section titled ‘The Passage.’ You’ll also be able to use your notes on the questions, so if you took good notes, you’re about to see your reward. Ready for the questions?

1. In the second paragraph, the word ‘high’ most nearly means…

a.Expensive
b.Pointing upward
c.Vertical
d.Elevated

Pause the video if you want to go back to the passage or if you just need some time to think about it.

The correct answer is a. The passage states that, ‘Widespread use of antibiotics comes at a high price.’ The word ‘high’ here doesn’t refer to a literal hill or an area that’s far off the ground. Instead, it’s describing the cost of using antibiotics, so ‘Expensive’ is the best answer.

2. Which of the following does the author NOT identify as a cause of antibiotic resistance?

a. People who stop taking their antibiotics too soon.
b. Farmers who give low-dose antibiotics to animals to make them grow faster.
c.Patients who demand antibiotics for viral infections.
d.The author identifies all of these as causes of antibiotic-resistant bacteria.

Pause the video if you want to go back to the passage or if you just need some time to think about it.

The correct answer is c. Choices a and b are both in paragraph 2, but choice c is not in the passage at all. It’s very possible that choice c does actually describe a cause of antibiotic resistance, but remember that the question isn’t asking you about what’s true or false; the question is asking you about what’s in the passage.

3. Consider the following sentence:

However, our total number of antibiotics is fairly small, and few new antibiotics are being developed.

There are four bracketed numbers in the passage, labeled (1) through (4). Where would the sentence above best fit?

a.(1)
b.(2)
c. (3)
d.(4)

Pause the video if you want to go back to the passage or if you just need some time to think about it.

The correct answer is d. Choice a is incorrect because a sentence about the limits of antibiotics doesn’t fit in the middle of a paragraph explaining how wonderful antibiotics initially seemed. Choice b is incorrect because the word ‘However’ at the front of the sentence implies a contrast, but the sentence just before bracket (2) does not contrast with the sentence. The same is true for choice c.

Lesson Summary

In this lesson, you got some practice working with a reading passage and questions on the TOEFL. TOEFL reading passages are designed to be like the reading you’ll have to do for college courses. You won’t need to know any of the subject material beforehand, though; everything you need to answer the questions will be right there on the page.

There are three kinds of questions on the TOEFL Reading passages: multiple-choice, sentence insertion, and ‘Reading to Learn’ questions. In this lesson, you only practiced multiple-choice questions. If you want to work on ‘Reading to Learn’ questions, they’re in another lesson.

If you didn’t do as well as you wanted on these questions, why not check out some of the other lessons on TOEFL strategy and tips, and then try again?

📍 شما در حال مشاهده درس 11 در فصل 2 از دوره زیر هستید:

تافل iBT

9 فصل | 96 درس

1. ساختار بخش خواندن تافل

2. درباره سوالات خواندن برای یادگیری

3. بخش خواندن تافل - راهکارها

4. استنباط چیست؟ چطور معنای مورد نظر را استنباط کنیم؟

5. ساختن معنا از روی نشانه‌های مفاد متن، دانش قبلی و ساختار کلمه

6. ترفندهای خواندن با استفاده از تجسم

7. چطور از مفاد متن برای تشخیص معنای کلمات استفاده کنیم

8. معنای ضمنی و معنای صریح یعنی چه؟ تعاریف و مثالها

9. ترفندهای خواندن دقیق در مقایسه با خواندن کلی

10. جان کلام یک مقاله را بفهمید و خواندن و درک مفاهیم را ارتقا دهید

11. تمرین خواندن تافل 👁

2. تفاوت بین موضوع و استدلال در یک متن

3. شناخت لحن، و حس و حال در متن

4. ساختار نوشته چیست و چگونه بر معنا اثر می گذارد؟

5. نحوه استفاده از متن برای جهت دهی به تعبیر شما از آن