A Test Checklist

توضیح مختصر: This means that the effort you put into test-taking, including the preliminary mini test of your recall and your ability to problem solve during your preparation is of fundamental importance. Virtually everything we've talked about in this course has been designed to help make the testing process seem straightforward and natural, simply an extension of the normal procedures you use to learn the material. Did you attempt to outline lots of problem solutions quickly without spending time on the Algebra in calculations?

زمان مطالعه: 5 دقیقه

سطح:

فایل ویدئویی:

ویدئوی آموزشی درس « A Test Checklist »

ترجمه فارسی داستان:

[بی‌صدا] قبلاً گفتیم اما ارزش تکرار را دارد که آزمون به خودی خود، تجربه یادگیری فوق العاده قدرتمندی است. یعنی تلاشی که صرف می‌کنید برای آزمون دادن، از جمله آزمون‌هایی کوچک برای یادآوری و قدرت حل مسئله‌ در زمان آماده سازی، اهمیتی اساسی دارد. اگر میزان یادگیری را برای زمانی که یک ساعت درس خواندید با زمانی که یک ساعت همان مطلب را امتحان دادید مقایسه کنید، می‌بینید که بازدهی‌اش در زمان آزمون بسیار بیشتر است. به نظر می‌رسد که آزمون روشی فوق العاده برای متمرکز کردن ذهن است. تقریباً هر چیزی که در این دوره گفتیم طراحی شده که کمک کند فرآیند آزمون برای شما سرراست و طبیعی و در راستای فرآیندهای معمولی باشد که برای یادگیری استفاده می‌کنید. پس حالا وقت آن است که به سراغ یکی از ویژگی‌های نهایی این دوره برویم. یک چک لیست که میتوانید استفاده کنید تا از آمادگی برای امتحان مطمئن شوید. این چک لیست توسط اسطوره آموزگاری ریچارد فِلدر طراحی شده است. هر چند که در اصل برای مهندسین طراحی شده، اما در واقع برای بسیاری از رشته‌ها مناسب است. بنا به گفته‌ی دکتر فلدر پاسخ پرسش چگونگی آماده شدن برای امتحان این است که، کاری کنید که بتوانید به تمامی پرسش‌ها پاسخ دهید. یعنی بتوانید به اکثر سؤالات این لیست پاسخ مثبت دهید. آیا تلاشی جدی برای فهمیدن متن انجام دادید؟ اینکه صرفاً مثال‌های رایج را خوانده باشید حساب نیست. آیا با هم‌کلاسی‌هایتان مسئله‌ها را بررسی کرده‌اید؟ یا حداقل جوابهایتان را با دیگران چک کردید؟ آیا تلاش کردید خلاصه‌ای از تمامی راه‌حل‌های مختلف تهیه کنید، قبل از اینکه با آن‌ها مشورت کنید؟ آیا مشارکتی فعال در مباحثات گروهی داشتید که ایده بدهید و پرسش‌ کنید؟ آیا با مدرس یا دستیار آموزشی مشورت میکردید زمانی که به مشکل برمی‌خوردید؟ آیا راه‌حل تمامی مسائل را می‌فهمیدید وقتی آن‌ها را تحویل می‌دادید؟ آیا در کلاس، توضیحات مربوط به راه‌حل‌های مسائل را که برایتان واضح نبود، می‌پرسیدید؟ اگر کتاب راهنما داشتید، آیا قبل از آزمون با دقت بررسی می‌کردید تا مطمئن شوید که میتونید همه‌ی مسائل را حل کنید؟ آیا راه‌حل‌های مسائل مختلف را به سرعت خلاصه می‌کردید بدون اینکه وقتتان را صرف محاسبات ریاضی کنید؟ آیا کتاب راهنما و مسائل را با همکلاسی‌ها مرور کردید و از یکدیگر آزمون گرفتید؟ اگر جلسه‌ای برای مرور پیش از امتحان بوده، آیا در آن شرکت کردید و درباره هر چیزی که مطمئن نبودید سؤال پرسیدید؟ و در آخر، آیا شب قبل از امتحان خوب خوابیدید؟ اگر پاسختان نه هست، دیگر پاسخی که به هر کدام از سؤالات قبلی دادید اهمیتی ندارد. آزمون دادن کاری جدی است. همانطور که خلبانان هواپیمای جنگنده و پزشکان چک لیستی را قبل از پرواز یا جراحی مرور می‌کنند، مرور چک لیست آمادگی آزمون می‌تواند شانس موفقیت را بسیار افزایش بدهد. جواب این پرسش که چطور باید برای آزمون آماده شوم زمانی روشن می‌شود که چک لیست دکتر فِلدر را تکمیل کنید. من باربارا اوکلی هستم. سپاس برای یاد گرفتن درباره یادگیری.

متن انگلیسی داستان:

[BLANK_AUDIO] We’ve mentioned it earlier, but it’s worth repeating. Testing is itself an extraordinarily powerful, learning experience. This means that the effort you put into test-taking, including the preliminary mini test of your recall and your ability to problem solve during your preparation is of fundamental importance. If you compare how much you learn by spending one hour studying, versus one hour taking a test on that same material, you’ll retain and learn far more as a result of the hour you spent taking a test. Testing, it seems, has a wonderful way of concentrating the mind. Virtually everything we’ve talked about in this course has been designed to help make the testing process seem straightforward and natural, simply an extension of the normal procedures you use to learn the material. So it’s time now to cut directly to one of the final features of this course. A checklist, you can use to see whether your preparation for test taking is on target. This checklist was developed by legendary educator Richard Felder. Although, it was originally developed for engineers, it’s actually suitable for many disciplines. As Doctor Felder says the answer to the question, how should I prepare for the test, is do whatever it takes to be able to answer, yes. Meaning, usually to most of the questions on this list. Did you make a serious effort to understand the text? Just hunting for relevent worked-out examples doesn’t count. Did you work with classmates on homework problems or at least check your solutions with others? Did you attempt to outline every homework problem solution before working with classmates? Did you participate actively in homework group discussions contributing ideas and asking questions? Did you consult with the instructor or teaching assistants when you were having trouble with something? Did you understand all your homework problem solutions when they were handed in? Did you ask in class for explanations of homework problem solutions that weren’t clear to you? If you had a study guide, did you carefully go through it before the test and convince yourself you could do everything on it? Did you attempt to outline lots of problem solutions quickly without spending time on the Algebra in calculations? Did you go over the study guide and problems with class mates and quiz one another? If there was a review session before the test, did you attended and asked questions about anything you weren’t sure about? And lastly, did you get a reasonable night’s sleep before the test? If your answer is no, your answers to all the preceding questions may not matter. Taking a test is serious business. Just as fighter pilots and doctors go through checklists before takeoff and surgery. Going through your own test preparation checklist can vastly improve your chances of success. The answer to the question. How should I prepare for the test becomes clear once you’ve filled our Doctor Felder’s checklist. I’m Barbara Oakley. Thanks for learning How to Learn.