Final Helpful Hints for Tests

توضیح مختصر: It's especially helpful deliberately moving to a deep breathing pattern in those final anxious moments before a test is handed out. Susan Sajna-Hebert, a professor of psychology at Lakehead University, advises her students to cover up the answers to multiple choice questions and to try to recall the information. This means whenever possible, you should blink, shift your attention, and then double check your answers using a, a big picture prospective asking yourself, does this really makes sense.

زمان مطالعه: 9 دقیقه

سطح: سخت

فایل ویدئویی

ترجمه‌ی درس

[بدون صدا] اگر از آنهایی هستید که موقع امتحان دچار استرس می شوند، به خاطر بسپارید که بدن هنگام استرس موادی مانند کورتیزول ترشح می کند. که می تواند موجب عرق دست، ضربان بالای قلب و دلشوره شود. اما جالب اینجاست که تحقیقات نشان داده که مهم برداشت شما از این عوامل است. دلیلی که برای استرس خود می آورید می تواند همه چیز را دگرگون کند. اگر ذهنتان را از، “ خیلی از این امتحان می ترسم” را به “ ذوق دارم که تمام سعی ام را بکنم” تغییر دهید. می تواند عملکردتان را واقعا بهتر کند. توصیۀ دیگر برای آزمون دهندگان دست پاچه آنست موقتا به طرز تنفس خود توجه کنند. دستتان را روی شکمتان بگذارید، شکم را شل کنید و آرام آرام یک نفس عمیق بکشید دستتان باید بیاید بالا، حتی اگر قفسۀ سینۀ شما مثل بشکه باد بکند. این طور نفس عمیق کشیدن باعث می شود واکنش ترس یا گریز که به تشویش دامن می زند، مقابله کنید. این اعصابتان را آرام می کند. اما این نوع نفس کشیدن را روز امتحان شروع نکنید . اگر این طرز تنفس را هفته ها قبل از آزمون تمرین کنید یکی دو دقیقه، هر جا که شد کافیست. آنوقت موقع امتحان خیلی راحت می توانید این طور نفس بکشید. بیاد داشته باشید که با تمرین است که جا می افتد. کشیدن نفس های عمیق عامدانه در لحظات اضطراب انگیزِ قبل از توزیع برگه های آزمون می تواند بسیار ثمر بخش باشد. من از اساتید برجسته جهان توصیه های بسیار خوبی دربارۀ شرکت در آزمون گرفته ام. و این بخشی از آنهاست. سوزان ساینا هربرت استاد روانشناسی در دانشگاه لیک هد به دانشجویانش توصیه می کند که گزینه های سؤالات چهار جوابی را بپوشانند و سعی کنند اطلاعات را به یاد بیاورند. تا بتوانند اول خودشان پاسخ صحیح را بدهند. اگر دانشجویانش گله کنند که تست های تمرینی خیلی آسانتر از تست اصلی بودند ، می پرسد، چه عاملی دو وضعیت را متفاوت می کند؟ هنگام انجام تست های تمرینی در حال استراحت در منزل بودید و تلوزیون هم روشن بود؟ تست را با یکی از دوستان زدید؟ محدودیت زمانی نبود؟ کلید تست و یاد داشتهای کلاسی پیش تان بود؟ این شرایط شباهت چندانی به یک کلاس شلوغ باساعتی که تیک تیک می کند و پاسخ هایی که در دسترس نیستند، ندارد. تریسی مگران استاد علوم زیستی در کا لج سادلبک ، به دانشجویانش توصیه می کند با ترس خود برخورد کنند. معمولا ترس شما از نیاوردن نمره ای که برای کسب شغل آتی به آن نیاز دارید، نیست. چگونه می توان با آن برخورد کرد؟ به سادگی. نقشۀ جایگزین برای شغلی دیگر داشته باشید. وقتی نقشه ای برای بدترین احتمالات ممکن داشته باشید تعجب می کنید که چگونه بدترینِ ترس ها فروکش می کنند. پروفسور مگران می گوید، تا روز امتحان سخت درس بخوانید و بعد ولش کنید. به خودتان بگویید : بگذار ببینم چند تا سؤال را می توانم درست جواب بدهم. همیشه می شود دنبال آن شغل دیگر رفت. این از استرس کم می کند طوریکه می توانید در واقع بهتر عمل کنید و به انتخاب اولیۀ خود نزدیک تر شوید. و باب برَد شو، استاد ریاضی در کالج اولون به دانشجویانش در بارۀ اضطراب خوب و اضطراب بد می گوید. اضطراب خوب به ایجاد انگیزه و تمرکز کمک می کند در حالیکه اضطراب بد فقط انرژی را تلف می کند. و حالا چند توصیه نهایی. روز قبل از امتحان یا امتحانات، برای آخرین بار نگاهی اجمالی به مواد درسی بیاندازید تا مروری شده باشد. چون فردای آن روز به هر دو نیروی وضعیت پراکنده و وضعیت متمرکز نیاز دارید. نمی خواهد به مغزتان بیش از حد فشار بیاورید. روز قبل از ماراتون که ده مایل نمی دوند. اگر دیدید توان آن را ندارید که روز قبل از یک آزمون بزرگ خیلی سخت کار کنید، نباید احساس گناه کنید. اگر خوب آماده شده باشید، این نوع واکنش طبیعی است. انگار بطور ناخودآگاه عقب می نشینید تا انرژی مغزتان ذخیره شود. در حین انجام تست باید یادتان باشد که چگونه مغز می تواند گول تان بزند تا فکر کنید که آنچه کرده اید درست است، حتی اگر چنین نباشد. این یعنی هر وقت شد، پلک بزنید به چیز دیگری نگاه کنید و دوباره به جواب ها یتان نگاهی بیاندازید و با بکار گیری تصویر بزرگتر از خود بپرسید که آیا جواب با عقل جور در می آید. اغلب بیش از یک راه برای جواب دادن به سوال وجود داره و جواب‎هایتان رو از زوایای متفاوت بررسی کنید. این کار یک فرصت طلایی است که ببینید چه کرده‎اید. اگر راه دیگری نبود بجز این که از بیرون به منطق حل مسئله نگاه کنید به یاد داشته باشید که نکات کوچک حتی اغلب دانشجویان پیشرفته را هم به خطا می‌اندازد. فقط هرچه در توان دارید را انجام دهید. در کلاس علوم٬ با دانستن اینکه واحد‌های اندازه‌گیری در دو طرف معادله باید برابر باشند شما میتوانید ببینید که آیا معادله را درست حل کرده اید یا نه. ترتیب جواب دادن به سوالات در امتحان هم بسیار مهم است. دانش آموزان معمولا سوالات را به ترتیب از اول تا آخر جواب میدهند. وقتی میخواهید جواب‌هایتان را دوباره چک کنید٬ میتوانید سوالات را از آخر به اول ببینید. به نظر میرسد این روش میتواند به مغز شما کمک کند و شما راحت تر اشتباهات خود را پیدا میکنید. هیچ‌چیز قطعی نیست. گاهی اتفاق می‌افتد که شما به اندازه‌ی کافی درس میخوانید٬ ولی خدای امتحان‌ها با شما همراهی نمیکند! ولی اگر شما به خوبی برای امتحان آماده شوید٬ تمرین کنید و یک کتابخانه ی ذهنی قوی بسازید و سر جلسه‌ی امتحان منطقی باشید٬ میبینید که شانس همراه شما خواهد بود! من باربارا اوکلی هستم. سپاس برای یادگرفتن درباره یادگیری.

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.