How to Form a Chunk - Part 2

توضیح مختصر: That's part of why you can grasp an idea when a teacher presents it in class, but if you don't review it fairly soon after you first learned it, it can seem incomprehensible when it comes time to prepare for a test. In math and science related subjects, closing the book and testing yourself on whether you, yourself, can solve the problem you think you understand, will speed up your learning at this stage. Summing it up, chunks are best built with focused attention, understanding of the basic idea, and practice to help you gain mastery and a sense of the big picture context.

زمان مطالعه: 11 دقیقه

سطح: خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدئویی

ترجمه‌ی درس

[صدا] در اين ويدئو، مي خواهم شمارا با گام‌های اولیه چگونگی ساخت قطعه آشنا كنم. هر حوزه‌اي متفاوت است. براي مثال، قطعه بندي در رشته تاريخ متفاوت از قطعه بندي در شيمي يا كاراته است. در اينجا من سعي ميكنم بيشتر بر روي تشريح قطعه بندي افكار ذهني بجاي حركات فيزيكي بدن، تكيه كنم. اما خواهيد ديد كه اين دو رويكرد بسيار بهم نزديك و مرتبط هستند. بنابراين چه بخواهيد چيزي ذهني و چه فيزيكي را ياد بگيريد اینجا ايده‌هاي مفيدي پيدا خواهید کرد. اولين قدم در قطعه بندي اين است كه تمام توجه تان را روي اطلاعاتي كه مي‌خواهيد قطعه بندي كنيد، متمركز كنيد. اگر صداي تلويزيون در پس زمينه وجود داشته باشد و يا شما هر چند دقيقه تلفن همراه و يا پيام‌هاي روي كامپيوترتان را چك كنيد به اين معناست كه در قطعه بندي مشكل بیشتری خواهيد داشت زيرا مغز شما كاملا بر روي قطعه بندي مطالب جديد متمركز نشده است. وقتي شما شروع به يادگيريچیز ی مي‌كنيد الگوهاي عصبي جديد مي‌سازيد و آن‌ها را با الگوهاي از پيش ساخته شده‌اي متصل مي‌كنيد كه در سراسر مغز گسترده شده‌اند. اگر برخی از شاخک‌های هشت‌پای شما درگير افكار ديگري باشند و شكاف‌هاي محدود موجود درحافظه كاري شما را ‌اشغال كنند، نمي توانند به خوبي دسترسي پيدا كنند. قدم دوم در قطعه بندي درك ايده اوليه‌اي است كه مي‌خواهيد قطعه بندي كنيد، چه مربوط به فهم يك ايده مثل رانش قاره اي، پيدا كردن ارتباط بين عناصر اصلي براي يك داستان، درك قانون اقتصادي عرضه و تقاضا، يا فهم معني نوع خاصي از مسئله رياضي باشد. دانش آموزان اغلب مي توانند جان كلام كه در واقع همان كشف ايده يا ايده هاي اصلي است را به طور طبیعی درك كنند. يا مي توانند آن ايده ها را بفهمند اگر اجازه دهند حالت تفکر پراكنده‌شان در جاي خود اتفاق افتاده و به آن‌ها در درك مسئله كمك كنند. ادراك مثل يك چسب بسيار قوي است كه كمك مي كند تا اثرات حافظه‌اي اساسي در كنار يكديگر بمانند. اثرات فراگير گسترده‌اي ايجاد مي‌كند كه مي‌تواند به ساير اثرات حافظه‌اي متصل شود. آيا مي توانید بدون درك قطعه بسازید؟ بله، اما معمولا قطعه‌ای بي فايده خواهد بود كه با ساير مطالبي كه مي آموزيد مطابقت ندارد و مرتبط نيست. در نتیجه، مهم است بدانيم كه فقط دانستن روش حل يك مسئله لزوماً منجر به ايجاد قطعه‌اي كه بعداً بتوانيد به آساني به ياد بياوريد، نمی‌شود. البته درك واقعي مطلب را با فهم مقطعي اشتباه نگيريد. اين يكي از دلايلي است كه وقتي معلم يك مفهوم را در كلاس ارائه مي‌كند آن‌را متوجه مي‌شويد اما اگر در زماني كوتاه پس از يادگيري اوليه آن را مرور نكنيد در زماني‌كه بايد براي امتحانی آماده شويد به نظر غیرقابل فهم خواهد آمد. در موضوعات مربوط به رياضيات و علوم بستن کتاب و اینکه ببينيد كه آيا خودتان مي‌توانيد مسئله‌اي كه فكر مي‌كنيد فهميده ايد را را حل كنيد، يادگيري شما در اين مرحله را تسريع مي‌كند. معمولا متوجه خواهيد شد اولين زماني كه واقعاً چيزي را ياد گرفته ايد موقعي است كه خودتان آن‌را انجام داده ايد. در بسياري از حوزه‌ها همينطور است. صرفا نگاه كردن به نقاشي یک نفر به اين معني نيست كه شما هم مي‌توانيد همان اثر را خلق كنيد. و صرفا گوش كردن به يك آهنگ، تخصص مورد نياز براي اجراي آن آهنگ با همان طنين را به شما نخواهد داد. » [موسيقي] تنها به اين دليل كه چيزي را مي‌بينيد و يا حتي آن‌را مي‌فهميد، به اين معني نيست كه واقعا مي‌توانيد آن‌را انجام دهيد. فقط اگر خودتان آنرا انجام دهيد كمك مي كند تا الگوهاي عصبي كسب مهارت حقیقی ایجاد شوند. سومين گام در قطعه بندي پيدا كردن زمينه است، تا بدانيد چگونه و در چه زماني این قطعه را به كار ببريد. زمينه يعني از مسئله اوليه فراتر رفتن و نگاه جامع، تكرار و تمرين با مسائل مرتبط و نامرتبط ، به‌طوري كه بدانيد چه زماني از قطعه بندي استفاده كرده و چه زماني استفاده نكنيد. اين كمك مي‌كند تا ببينيد كه قطعه جديد شما در كجاي تصوير بزرگتر قرار مي‌گيرد. به بيان ديگر، ممكن است شما ابزاري در استراتژي يا جعبه ابزار حل مسئله خود داشته باشيد اما اگر ندانيد كه چه زماني از آن ابزار استفاده كنيد، چندان به كارتان نخواهد آمد. در نهايت، تمرين به شما كمك مي كند تا شبكه‌هاي عصبي كه به قطعه‌ی شما مربوط هستند را گسترش دهيد و از استحكام و قابليت دسترسي به آن از راه‌هاي مختلف اطمينان حاصل كنيد. همانطور كه در اين تصوير از بالا به پايين، و پايين به بالا مي بينيد، يادگيري از دو طريق صورت مي‌گيرد. يك فرآيند قطعه بندي پايين به بالا وجود دارد كه در آن تمرين و تكرار به شما در ساخت و تقويت هر قطعه كمك مي‌كند و بنابراين شما مي‌توانيد به آساني بدر زمان نیاز به آن دسترسي پيدا كنيد. و همچنين يك فرآيند بالا به پايين تصوير بزرگتروجود دارد كه به شما اجازه مي‌دهد ببينيد كه چه چيزي ياد مي‌گيريد و آن در كجا قرار مي‌گيرد. هر دوي فرآيندها در مسلط شدن بر مطالب ضروري هستند. زمينه جايي است كه دو فرآيند يادگيري بالا به پايين و پايين به بالا تلاقي دارند. براي اينكه شفاف سازي كنيم، قطعه بندي ممكن است شامل یادگیری چگونگي استفاده از برخي تكنيك هاي خاص حل مسئله شود. زمينه يعني ياد بگيريد كه چه زماني از هر تكنيك استفاده كنيد. يك نگاه گذراي دو دقيقه اي در طول يك فصل از كتاب قبل ازاينكه مطالعه را شروع كنيد، نگاه اجمالي بر تصاوير و سر فصل ها، به شما اجازه می‌دهد تا يك ديد كلي و تصوير جامع به دست بياوريد. همچنين گوش كردن به يك سخنراني سازماندهي شده. اين قبيل فعاليت‌ها كمك مي‌كنند تا بدانيد هر قطعه‌اي كه مي‌سازيد را در كجا قرار دهيد، قطعه‌ها چگونه با يكديگر ارتباط دارند، همانطور كه اينجا مي‌بينيد، در عكس مردي در ماشين. ابتدا مفاهیم اصلی یا نکات را ياد بگيريد. اين‌ها جزو بخش‌هاي كليدي طرح كلي یک آموزگار یا نمودارها، جدول ها يا نقشه هاي مفهومي يك فصل كتاب هستند. وقتي اين كار را انجام داديد، به جزئيات بپردازيد. حتي اگر در پايان هر مطالعه تعدادي از تكه هاي پازل در اختيار ننباشند اما همچنان می‌توانید تصویر کلی را ببینید. بفرماييد. جمع بندي كنيم، بهترين راه ساخت قطعه توجه متمركز، درك ايده‌هاي پایه‌ای و تمرين براي كسب مهارت و درک تصوير كلي است. اين‌ها گام‌هاي اساسي در ايجاد قطعه و تطبيق دادن آن در يك چارچوب مفهومي از هرآنچه كه مي‌آموزيد، هستند. اما بيشتر نيز هست. من Barbara Oakley هستم. سپاس برای یادگرفتن درباره یادگیری. [BLANK_AUDIO]

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.