Introduction to Memory

توضیح مختصر: When I look back on my childhood or I remember some words from Spanish or from Russian, Zdravstvuite, or I bring to mind one of Maxwell's equations, I'm drawing on portions of my brain involved in long term memory. But what I'm trying to hold a few ideas in mind to connect them together so I can understand a concept or solve a problem, I'm using my working memory. Long term memory is important because it's where you store fundamental concepts and techniques that are often involved in whatever you're learning about.

زمان مطالعه: 7 دقیقه

سطح: سخت

فایل ویدئویی

ترجمه‌ی درس

وقتی به کودکی‌ام نگاه می‌کنم یا کلماتی را از اسپانیایی یا روسی به یاد می‌آورم، سلام [به روسی]، یا یکی از معادلات مکسول را در ذهن مرور می‌کنم، از حافظه‌ی بلندمدت مغزم استفاده می‌کنم. ولی وقتی سعی می‌کنم چند ایده را در ذهنم نگه دارم تا بتوانم یک مفهوم را درک کنم یا یک مشکل را حل کنم، از حافظۀ کاری استفاده می‌کنم. بدیهی است که گاهی اوقات چیزی را از حافظه بلندمدت به کوتاه‌مدت می‌آورم تا بتوانم در موردش فکر کنم. پس این دو نوع حافظه به هم مرتبط هستند. راه‌های متفاوت زیادی برای تقسیم‌بندی درک ما از حافظه وجود دارد، ولی برای این دوره آموزشی فقط در مورد این دو سیستم اصلی حافظه صحبت می‌کنیم: حافظۀ کاری و حافظۀ بلندمدت. حافظۀ کاری بخشی از حافظه است که مربوط به چیزهایی می‌شود که شما درلحظه و آگاهانه در ذهنتان پردازش می‌کنید. مرکز حافظه کاری شما در قشر پیش‌پیشانی قرار دارد، اگرچه همانطور که خواهیم دید، با بخش‌های دیگر هم مرتبط است تا بتوانید به حافظه‌‌های بلندمدت دسترسی داشته باشید. پژوهشگران تصور می‌کردند که حافظۀ کاری می‌تواند در حدود هفت آیتم یا چانک را نگه دارد، ولی اکنون این باور رایج وجود دارد که حافظه کاری فقط در حدود چهار چانک از اطلاعات را نگه می‌دارد. ما خودبه‌خود آیتم‌های حافظه را در این چانک‌ها قرار می‌دهیم به همین دلیل حافظۀ کاری بزرگتر از آنچه واقعا هست به نظر می‌رسد. حافظه کاری شبیه تخته‌سیاه است، اما تخته‌سیاه خیلی خوبی نیست. اغلب لازم است چیزی را که می‌خواهید با آن کار کنید مرتب تکرار کنید تا در حافظۀ کاریتان باقی بماند. مثلا، برخی اوقات شماره تلفنی را تا زمانی که فرصت نوشتنش را پیدا کنید، برای خودتان تکرار می‌کنید. تکرار لازم است تا خون‌آشام‌های متابولیکی، یعنی فرایند طبیعی از بین رفتن حافظه، آن حافظه‌ها را از بین نبرند. ممکن است متوجه شوید که چشمانتان را بسته‌اید تا وقتی در حال تمرکز هستید مانع از نفوذ بقیۀ چیزها به ظرفیت محدود حافظۀ کاریتان شوید. ما می دانیم که حافظه کوتاه مدت مانند یک تخته سیاه ذهنی ناکارآمد است حالت دیگر حافظه - حافظه بلند مدت - مانند یک انبار ذخیره سازی است. و دقیقا مثل انباری بزرگ، در فضایی بزرگ توزیع شده است. انواع مختلف حافظه‌های بلندمدت در قسمت های مختلف مغز انبار شده‌اند. تحقیقات نشان داده‌اند که وقتی برای اولین بار می‌خواهید آیتمی از حافظۀ کوتاه مدت را در حافظۀ بلندمدت ذخیره کنید، باید حداقل چندین بار آن را مرور کنید تا شانس پیداکردنش را در زمانی که به آن احتیاج دارید افزایش دهید. انبار ذخیره‌سازی حافظۀ بلند‌مدت عظیم است. برای میلیاردها آیتم فضا دارد. در واقع تعداد آیتم‌ها می‌تواند آنقدر زیاد باشد که همدیگر را دفن کنند، به‌طوری که پیداکردن اطلاعاتی که نیاز دارید دشوار می‌شود مگر اینکه آن را تمرین و چندین بار تکرار کنید. حافظۀ بلندمدت مهم است چون جایی است که مفاهیم و تکنیک‌های بنیادینی را در آن ذخیره می‌کنید، که اغلب با مطالبی که می‌آموزید مرتبط هستند. وقتی با چیز جدیدی برخورد می‌کنید اغلب با استفاده از حافظۀ کاری آن را پردازش می‌کنید. اگر بخواهید آن اطلاعات را به حافظۀ بلندمدت منتقل کنید،‌ باید وقت بگذارید و تمرین کنید. برای کمک به این فرایند از تکنیکی به اسم «تکرار با فاصله» استفاده کنید. این روش شامل تکرار چیزیست که می‌خواهید حفظ کنید،‌ ولی باید این تکرار را با فاصله انجام دهید. مثلا تکرار یک کلمه یا یک ترفند جدید برای حل مسأله، در طی چند روز. گسترش طول تمرین به چند روز واقعا تفاوت ایجاد می‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که اگر سعی کنید چند چیز را در طول یک شب با ۲۰ بار تکرار در حافظه به هم پیوند بزنید، اصلا به خوبی حالتی که همان تعداد تکرار را در ظرف چندین روز انجام دهید،‌ در حافظه ثبت نمی‌شود. مثل ساختن دیوار آجری است که قبلا دیدیم. اگر زمانی برای خشک شدن ملات در نظر نگیرید یعنی زمان برای اینکه اتصالات سیناپسی شکل بگیرند و مستحکم شوند سازۀ خیلی خوبی نخواهید داشت. صحبت از سازۀ ماندگار شد، این قسمت «آکروپولیس» را ببینید. با تشکر از یادگیری درباره‌ی یادگیری. من بارابارا اوکلی هستم. [بی‌صدا]

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.