با یادگیری و اعمال علم روانشناسی شادتر باشید.

دوره: The Science of Well-Being / فصل: Introduction / درس 2

با یادگیری و اعمال علم روانشناسی شادتر باشید.

توضیح مختصر

بر خلاف بسیاری از دوره های آنلاین، ما در اتاق نشیمن خانه ام نشسته ایم و در این فضای راحت با شما صحبت می کنیم. هدف این است که این را به یک دوره واقعا بزرگ در Yale تبدیل کنیم و شما بچه ها هدایتگر این برنامه هستید. و بخشی از آن به این دلیل است که ما واقعا می خواهیم بررسی کنیم که آیا این نوع رویکرد از آموزش به شما، علم است یا خیرو اگر این علم با عمل با هم انجام شود، در واقع موثر واقع می شود.

  • زمان مطالعه 4 دقیقه
  • سطح متوسط

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

ترجمه‌ی درس

خب، همه شما به مجموعه دروس علم شادکامی خوش آمدید: چیزی که علم روانشناسی درباره زندگی خوب می‌گوید. من قصد دارم به یک مقدمه کوتاه در مورد مسائل مربوط به این دوره بپردازم و سپس به مشارکتمان درباره موضوع امروز خواهیم پرداخت. به هر حال، من دوست داشتم که این دوره را شروع کنم، زیرا این ماجراجویی، کمی عجیب و غریب است. من اینجا با حدود ۲۵ دانش آموزم نشسته‌ام که اکثر این دانش آموزان از کالج سیلیمان، یکی از کالج‌های تحصیلات تکمیلی اینجا در ییل هستند، اما عده‌ای از آنان نیز از سایر کالج‌ها (به صورت دزدکی) آمده‌اند. اما به هر حال ما به شما خوش آمد می گوییم. من فکر کردم که خوب است بدون مقدمه به شما خوش آمد بگویم که در حال شروع یک سفر جدید هستید. منظورم از واژه جدید، از دو بعد مختلف است. یک جنبه آن این است که این دوره، چیز جدیدی برای کالج ییل است. زیرا آنها قبلاً هرگز در ییل دوره‌ای در مورد این نوع از علم روانشناسی و سواد آموزی درباره چگونه شاد بودن نداشته‌اند. بنابراین برای ییل، این مجموعه دروس به نوعی برای ییل جدید است. (اما همان‌طور که مشاهده می‌کنید) بر خلاف بسیاری از دوره‌های آنلاین، ما در اتاق پذیرایی خانه‌ام نشسته‌ایم، و در این فضای راحت با شما صحبت می‌کنیم. این یک نوع روش جدید فکر کردن درباره نحوه یادگیری برای افرادی است که در ییل نیستند. و این نیز یک سفر جدید برای همه شما است. امیدواریم که این دوره برای شما مثل یک کلاس معمولی یا یک سخنرانی نباشد. این همان چیزی است که ما واقعاً امیدواریم بتوانیم زندگی خود را به شیوه‌ای واقعی تغییر دهیم، نه فقط با آموزش محتوای جدید و اطلاعات جدید بلکه با تغییرات واقعی عادت‌هایمان. این هدف ما است. بنابراین، به این سفر جدید خوش آمدید. اگر از این سفر می‌ترسید و نمی‌خواهید اینجا باشید، می‌توانید بروید. دوستان دوربین را خاموش می‌کنند و شما را از کادر حذف می‌کنند. بنابراین، این دو راهی هست که شما در آن حق انتخاب انتخاب دارید. خیلی خوب. اما سفر جدید، جالب است. هدف از کلاس این است که دو کار جداگانه انجام دهیم. یکی از آن موارد این است که ما در کلاس های معمولی در ییل قصد داریم به شما در مورد برخی از مفاهیم علم شادی بیاموزیم. همه یافته‌های جدیدی که در علم روانشناسی وجود دارد. اما قسمت دوم که کمی متفاوت است و به نوعی، بخشی از سفر است، این است که ما صرفاً به دنبال چیزی در مورد علم شادی نیستیم، و در مورد تمرین کردن شادی نیز می‌اندیشیم. یکی از مواردی که ما می‌خواهیم یاد بگیریم این است که دانستن این اطلاعات که بدانیم چه چیزی باعث خوشحالی شما می‌شود، واقعاً برای خوشحالی‌تان کافی نیست. در واقع باید همه چیز را در عمل انجام دهید. و امیدواریم که شما در اینجا به عنوان بخشی از این دوره، متعهد شوید تا این بخش سخت را نیز انجام دهید. شما با کارهایی همچون خواندن این مطالب، مشغول انجام تکالیف نیستید، اما اگر می خواهید چیزهایی را بدست آورید و در مورد عادت های خود و این چیزها فکر کنید، شما قصد انجام تکالیفتان را خواهید داشت. به همین دلیل ما واقعا امیدواریم. چون من یک دانشمند هستم نه فقط ارائه دهنده محتوای این مطالب، بلکه واقعا می خواهم ببینم آیا این چیزها موثر است یا خیر. هدف این است که این دوره را به یک دوره واقعاً بزرگ در ییل تبدیل کنیم که شما بچه‌ها هدایتگر این موضوع هستید. به همین دلیل، واقعاً می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا این نوع رویکرد از آموزش به شما دانش می‌دهد یا خیر، آیا این تمارین برای شما کار می‌کند؟ بنابراین، اگر بخواهید این کار را انجام دهید، یکی از وظایف شما برای امشب، واقعاً کمک کردن به اندازه گیری این موضوع است که آیا این‌ها در عمل کارایی دارند یا خیر. ما قصد داریم این کار را با اندازه گیری سطوح شادی خود انجام دهیم. و این کار را در بعد از ظهر انجام می‌دهیم – یک‌بار پیش از آن و یک‌بار پس از آن. واقعاً، هدف ما این است که مطمئن شویم کاری که در این دوره انجام می‌دهیم، تأثیر گذار است. و قصد داریم به جزئیات آن نگاه کنیم. بنابراین (بیایید ببینیم) این دوره درباره چیست؟ خب، شما برای پنج سری سخنرانی فشرده که در منزل من برگزار می‌شود، در این دوره ثبت نام کرده‌اید. ما قصد داریم درباره چند موضوع مختلف صحبت کنیم. موضوع امروز در مورد تصورات غلط درباره شادی است. چیزهایی که فکر می‌کنید باعث خوشحالی شما می‌شوند اما در واقعیت این‌طور نیستند. بنابراین، آماده باشید تا هر نوع از تصورات غلط شما اصلاح شود که عالی خواهد بود. در زمانی دیگر، ما قصد داریم درباره اینکه که چرا انتظاراتمان خیلی بد است، صحبت کنیم. اساساً، من فکر می‌کنم که شما مواردی را مشاهده خواهید کرد که اغلب اوقات فکر می‌کنیم که باعث شادی ما می‌شوند، اما این گونه نیستند. بنابراین، چرا ما نباید درباره انواع چیزهایی که باعث شادی ما می‌شوند به طور دقیق بدانیم؟ چرا ما این چیزهایی که به شادی ما کمک نمی‌کنند را رها نمی‌کنیم؟ در مرحله بعد ما قصد داریم به مباحثی بپردازیم که واقعاً شادی را افزایش می‌دهد. و همان‌طور که در بسیاری از مقالات بازفید نیز آمده است، پاسخ این مباحث ممکن است شما را متعجب کند. خیلی عجیب است. از آنجایی که ما قصد داریم موضوع را گسترش دهیم، خب باید بدانیم برای افزایش شادی، چه استراتژی‌هایی را باید استفاده کنیم؟ این همان چیزی است که ما قصد داریم شما دوستان به انجام تکالیف بیشتری مشغول شوید. و بعد از آن چیزی که از این مورد فراتر است، این است که تنها فکر کردن درباره این استراتژی‌ها در رشد خودتان در خصوص شادمانی کافی نیست، بلکه باید به اینکه چگونه می‌توانید این تمارین را در عمل گسترش دهید، نیز فکر کنید. اینکه چگونه می‌توانیم از این مسائل برای کمک به جامعه استفاده کنیم، یا به سیلیمان کمک کنیم و دایره کمک رسانی خود را گسترش دهیم.

متن انگلیسی درس

Well, welcome everybody to The Science of Well-being: What psychological science says about the good life. I’m going to kind of give a quick introduction to the stuff about the course, and then we’ll get to our particular topic of today. But, I kind of wanted to start because this is a bit of a strange adventure. I’m here sitting with about 25 of my students, most of these students are in Silliman College, one of the residential colleges here at Yale, but a couple of students who snuck in from other colleges. But we welcome you anyway. And I thought it’s cool to welcome you by noting that you are starting this kind of interesting new journey. And I mean new in a couple of different senses. One is that this is kind of a new thing for Yale. Never before at Yale have they taught a course on that kind of science or psychology and so practice of how to be happy. So it’s kind of new for Yale. It serves new for Yale’s online courses. Unlike most of the online courses, we’re sitting here in my living room, chatting with you guys in this kind of comfy space. It’s kind of a new way to think about how we teach people who aren’t at Yale. And it’s also a new journey for all of you. The hope is that this isn’t going to be like an ordinary kind of class or lecture series for you. This is the kind of thing that we really hope can actually change your life in a real way, not just by teaching you new content and new information but by really changing your habits. That’s sort of the goal. So, welcome to this new journey. If you’re scared of the journey, you don’t want to be here, you can take off. They’ll shut the cameras off and cut you out of it. So, either way you got that. All right. Okay. But the new journey is cool. The goal of the class is to do two separate things. One is the thing that’s kind of typical of classes here at Yale, we’re going to teach you some content, we’re going to teach you about the science of happiness. All these cool new findings that the field of psychology has. But the second part which is a little bit different, which is the kind of journey part, is that we’re not just going to do stuff on the science of happiness, we’re going to think about the practice of happiness too. One of the things we’re going to learn is just knowing about this information, about what makes you happy isn’t enough to actually make you happy, you actually have to put those things into practice. And the hope is that by being here as part of this course, you’re signing on to do that hard part too. You’re not going to have homework in the way of readings or that kind of stuff, but you are going to have homework if you want the stuff to stick, you’re just kind of thinking about your habits and that stuff too. And in part because of that, we’re really hoping because I’m a scientist not just to kind of give you this content, but I really kind of want to see if this works. The goal is to scale this up to a really large course at Yale, you guys are the pilot program about this. And in part because of that, we really want to check whether or not this kind of approach of teaching you guys the science and sort of seeing if this practice goes together is actually going to work. And so, one of your pieces of homework for tonight, if you guys are interested in doing so, is to actually help me measure whether or not this stuff is working, and we’re going to do that by actually measuring your happiness levels. We’re going to take that sometime this afternoon - that’s going to be the before, and then at the end of this we’re going to do the after. Really, our goal is to make sure that what we’re doing in this course is actually having its effect. We’re going to try to look at that in detail. Okay. So, what is the course about? Well, you’re signed on for five quick lectures here in my home, and we’re going to go through a couple different topics. Today’s topic is going to be about misconceptions about happiness. The things you think make you happy but don’t actually. So, be ready for kind of all of your misconceptions to be cleared up, which would be great. Next time, we’re going to talk about why our expectations are so bad. Basically, I think what you’ll see is many of the things we think are going to make us happy don’t. And so, why are we not accurate about the kinds of things that are going to make us happy? Why are we singling out these things that aren’t going to help us? Third, we’re going to jump to the stuff that actually really does increase happiness. And as is the case in a lot of Buzzfeed articles, the answer may surprise you. So weird. From there, we’re going to broaden to say, okay, if that’s the stuff that’s going to increase happiness, what are the strategies that we should be using? That’s where we’re going to get into more homework and more habits for you guys to engage in. And then, the fifth thing is going to take this even broader, not just thinking about putting these strategies into practice for you yourself in terms of your own personal happiness, but how can you put these in practice more broadly? How can we use this stuff to help society, or help Silliman, or help things more broadly?

مشارکت کنندگان در این صفحه

مترجمین این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.