چرایی این دوره

دوره: The Science of Well-Being / فصل: Introduction / درس 3

چرایی این دوره

توضیح مختصر

  • زمان مطالعه 3 دقیقه
  • سطح متوسط

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

ترجمه‌ی درس

بنابراین این دوره مجموعه‌ای از مباحث است که ما با موضوع تصورات غلط پیرامون شادی شروع می‌کنیم. از آنجایی که این اولین سخنرانی من است، ممکن است، معرفی این که چرا می‌خواستم این دوره را انجام دهم، مفید باشد. زیرا فکر می‌کنم اینکه هدف از برگزاری این دوره را مطرح کنم بسیار مهم است. مانند اینکه چرا این کلاس در حال حاضر برگزار می‌شود؟ بعضی از شما می دانید که من یک کلاس در محوطه دانشگاه برگزار می‌کنم، که این یک کلاس روانشناسی تکاملی است، من فکر می‌کنم بعضی از شما حتی این کلاس را گذراندید. و یا فکر می‌کنم من نیازی به شروع کلاس‌های جدید روانشناسی نداشتم، و یا اقدامات در این حوزه زیاد است و هنوز بر روی آن تحقیقاتی انجام می‌شود، و به زمان زیادی نیاز دارد.

اما تصمیم گرفتم این دوره را به دلایلی انجام دهم. اول اینکه سه دلیل وجود دارد که چرا من تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم. اولین دلیل از سه تا دلیل این است که زمان تفکر در مورد کاربرد علم روان شناسی فرا رسیده است، زیرا ما در حال یادگیری چگونگی اعمال این گونه مفاهیم در مورد شاداب تر کردن خودمان هستیم. ما واقعاً درک می‌کنیم که چه چیزهایی ما را خوشبخت‌تر می‌سازد، ما را خندان می‌کند و زندگی ما را بیشتر رونق می‌بخشد.

ما این را درک می‌کنیم، زیرا دانشمندان نه تنها دانش خوبی دارند، بلکه راه‌هایی برای اندازه گیری این مسائل دارند، اما مردمی که واقعاً در مورد اعمال علم به سیاست عمومی فکر می‌کنند، برای تمرین از مقدار زیادی از این چیزها استفاده می‌کنند. بنابراین این‌ها مقالات متفاوتی درباره برنامه‌های دولت هم در اینجا ایالات متحده و هم در انگلستان هستند که مردم را به علم روانشناسی در جهت درست تشویق می‌کنند. و آنها را به پس انداز و تغذیه سالم و … سوق می‌دهند و چیز شگفت انگیزی که در این برنامه وجود دارد، حتی زمانی که در مقیاس بزرگ دولتی اجرا می‌شوند، به نظر می‌رسد که به طرز شگفت انگیزی کار می‌کنند. که موفقیت‌های مختلفی از به کارگیری این موارد برای تغییر رفتار افراد در طول زمان وجود دارد.

پیش از این ما بینش‌های زیادی درباره‌ی زمان و نوع مناسب این مطالب برای اعمال در زندگی‌مان داشتیم که من می‌توانم درباره آنها به شما تدریس کنم. بنابراین این دلیل شماره یک از بینش‌های بسیار زیادی است که قرار است به شما تدریس شود. دومین دلیل این است که ما واقعا به این نگرش های نسبتا بد نیاز داریم .زیرا واقعیت این است که ما به اندازه ای که باید خوشحال نیستیم یا شادکامی را در زندگی هایمان افزایش نمی دهیم. من به شما یک مقاله نشان می دهم، که مربوط به سال 2013 در ABC News است، که می گوید آمریکایی ها ناراحت ترین مردم در جهان هستند، درست است؟ و الان 2013 است قبل از انتخابات های تفرقه انداز و کمی قبل تر از بحران اقتصادی که ما به نوعی در موردش ناراحت هستیم. طبق آمار فوری، ما 400برابر کاری که در 20سال پیش کرده ایم، داروی ضد افسردگی تجویز کردیم.(400برابر آمار 20سال پیش)

اکثر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها و بسیاری از مردم به طور کلی شاد نیستند. و اگر شما برخی از زیرمجموعه‌ها در مورد جمعیت را مشاهده کنید، نظرسنجی‌هایی نظیر نظرسنجی هریس و غیره، نشان می‌دهد که برخی گروه‌ها واقعاً ناراضی هستند و یکی از این گروه‌ها که اخیراً فارغ‌التحصیل می‌شوند، مانند بسیاری از شما که به‌زودی به این امر نائل می‌آیید. یعنی بیشتر از آنچه که قبلاً تجربه کرده‌اند، ناراحت می‌شوند. خب این خوب نیست. این مردم به این محتوا نیاز دارند. کسانی که در این جامعه زندگی می‌کنیم، ولی در حد توانمان شاد نیستیم، پس ما به نوعی به این (دروس) نیاز داریم. من فکر می‌کنم این یکی از دلایلی است که انتخاب کرده‌ام تا این درس را اینجا تدریس کنم.

و اکنون در حال صحبت کردن با شما به عنوان بخشی از یک جامعه گسترده هستم که همچنین فکر می‌کنم ما حتی بیشتر از دانش آموزان ییل به این دوره نیاز داریم. و این دلیل دومی بود که تصمیم گرفتم این دوره را برای شما بچه‌ها تدریس کنم. شما بچه‌هایی به عنوان یک جامعه گسترده هستید و همانند بچه‌های ییل به این محتوا نیاز دارید. اما دلیل سوم این است که همه افراد به این دوره نیاز دارند حتی من. بنابراین شما ممکن است فکر کنید که چون این دوره را تدریس می‌کنم پس من یک فرد خوشحال و خندانم هستم و در صورتی که این‌گونه نیست. من در کنار دانشجویان ییل زندگی می‌کنم و که ناراحت هستند و به خودم می گویم: “من می‌توانم شما را نیز مانند خودم خوشحال کنم” اما در واقعیت درست نیست اگر همه چیز مثل این باشد که خودم نیز ناراحت هستم “.

متن انگلیسی درس

So that’s the set of topics, and we’re going to start with this idea of misconceptions. But I though since this is the first of these lectures, it might be useful to kind of give an introduction of why I wanted to do this class, because I think that sort of shows off the point of why I think this is so important. Like why teach this class now? Some of you know I teach a class here on campus, that’s a class on evolutionary psychology, I think some of you even took that class. And I didn’t need to start teaching a new psychology class, in fact it’s a lot of work to come up with this stuff, still working on the lectures, it takes a lot of time.

But I decided to do this for a couple of reasons. The first, and there’s going to be three reasons why I decided to do this. The first of those three reasons is that this is the time that is ripe for thinking about applying the science of psychology, in part because, we are learning a ton about how to apply like these kind of concepts about how we can make ourselves happier. We actually have lots of insights into the kinds of things that make us happier, that make us laugh, that make our life more fulfilling.

And we know this, in part because, not only are scientists coming up with good ways to study this stuff, good ways to measure this stuff, but folks that really think about applying science to public policy, to practice, are using this stuff a ton. So these are a couple of different articles about different programs in government, both in the UK and here in the states to apply the science of psychology to kind of nudge people’s behavior in the right directions, nudge people to save more, nudge people to eat healthier, and so on. And the amazing thing is that these programs, even when they’re implemented in large government scales, actually seem to work amazingly well. There’s tons of successes of applying this stuff to changing people’s behavior in real time.

So never before have we really had so many insights that I could actually teach you about and kind of time is right to start applying this stuff in our own lives. So that’s kind of Reason #1, lots of insights there to teach you guys about. Second reason though is that we kind of really need these insights pretty badly, because the fact is that we’re not as happy or as kind of increased in our well-being as we sort of need to be. I’ll give you an article, this is from 2013 on ABC News, Americans Most Unhappy People In The World, right? And this is 2013, this is before our divisive election, this is a little bit before kind of the recession, we’re just kind of unhappy. Couple of quick statistics, we prescribe antidepressants at 400 times the rate that we did 20 years ago, 400 times the rate than 20 years ago.

Most surveys show that Americans and a lot of people in general are not getting happier. And if you look at some subsets of the population, surveys like the Harris Survey and so on, have shown that certain groups are actually getting more unhappy, and one of those groups is recent graduates, like a lot of you guys are about to be soon. Like getting more unhappy than they’ve ever been and more unhappy than they were before. So this is like not cool, like people kind of need this stuff. Like we’re just this society, like kind of walk around, like not being as happy as we could be, so we kind of need this. But I think, one of the reasons I chose to teach this here,

and then I’m talking to you guys and not only doing the online course, is the we, is a kind of broad we, it’s like society at large, but I think the we here on campus, is like even more needy, that like you Yale students need this stuff. And so, that was reason number two, I decided to teach this course now is that you guys, you guys broadly as a society, and you guys as Yale students really need this stuff. But the third reason is actually the most personal one of why I wanted to teach this, which is that it’s not just Yale students that need these insights, I actually need these insights too. So I’m kind of like below average on my own happiness. So you might have the thought that like the professor teaching this course is like this smiley, happy, and I go through life around all these Yale students who are sad, and I’m like “I’m going to make you guys as happy as I am”. But in fact that is not true, if anything it’s like I’m sad. [INAUDIBLE]

مشارکت کنندگان در این صفحه

مترجمین این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

ویرایشگران این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.