ارتباط دادن و ترکیب اطلاعات

دوره: تافل iBT / فصل: بخش شنیداری تافل / درس 14

ارتباط دادن و ترکیب اطلاعات

توضیح مختصر

سوالات ارتباط دادن و ترکیب اطلاعات از دشوارترین سوالات بخش شنیداری تافل هستند. در این درس چند نکته و تمرین درباره آن خواهید داشت

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

سوالات ارتباط دادن و ترکیب اطلاعات از سختترین سوالات بخش شنیداری تافل هستند.

این سوالات از شما می خواهند متن را به طور کلی درک کنید.

شما باید سازماندهی متن و روابط بین مفاهیم را درک کرده، نتیجه بگیرید و از اطلاعات ارائه شده استنباط کنید.

به عبارت دیگر، باید به چیزی بیش از مفهوم اصلی بپردازید. شما باید نحوه ارائه مفاهیم توسط گوینده را درک کنید. این ممکن است به خصوص با وجود محدودیت زمانی، واقعا دشوار باشد.

پس در این درس، چند رهنمود را مرور کرده و سپس روی چند نمونه سوال کار می کنیم.

قبل از شروع تمرین سوالات، چند رهنمود برای موفقیت در سوالات ارتباط دادن و ترکیب اطلاعات ارائه می کنیم:

هنگام گوش دادن از سازماندهی متن یادداشت برداری کنید.

سیستمی که برایتان موثر است بیابید- مثلا شاید بخواهید تغییرات موضوعی را با ستاره علامت گذاری کنید یا بخش های مقدمه و نتیجه را در کمانک بگذارید.

به کلمات ربط توجه کنید- کلماتی از جمله first، second و third شما را به مفاهیم مورد نظر گوینده رهنمون می شوند.

در یادداشتهایتان رابطه ی منطقی بین مفاهیم را درج کنید- برای مثال اثر علت و معلولی را با پیکان و یا مقایسه را با جدول نشان دهید.

و این هم از متن تمرینی واقعی. حتما یادداشت برداری کنید. اگر کاغذ و قلم ندارید همین الان تهیه کنید.

استاد: بسیار خُب بچه ها، قراره درباره مشکلات مدارس منشوری بحث کنیم. مدارس منشوری، مدارس منشوری مدارسی هستند که با هزینه همگانی تأسیس میشن پس هزینه ی اونها از طریق مالیات تأمین میشه اما مستقل از دولت هستند، پس برنامه درسی لزوماً مطابق برنامه درسی مدارس دولتی نیست.

مدارس منشوری می تونن صرفا موضوع خاصی داشته باشن، مثلا مدرسه ای که واقعاً روی ریاضیات و علوم تجربی تمرکز می کنه. یا مدرسه ای برای دانش آموزان خاص مثل مدرسه ای برای فراگیران زبان انگلیسی.

شما در این متن درباره مدارس منشوری و اینکه آیا در کاهش نابرابر های آموزشی موثر هستند یا نه، خوندید. نویسنده درباره شواهد هر دو طرف صحبت می کنه و امروز قراره به اونا بپردازیم: موافقان مدارس منشوری و مخالفان آن. پس یه نفر می تونه در پشتیبانی از مدارس منشوری نکات مهم رو برای من خلاصه وار بگه؟

دانش آموز اول: خُب، مطلب اینه که این مدرسه ها انعطاف پذیرتر هستن، پس میشه مدارسی داشت که به دانش آموزان مختلف بهتر خدمت می کنن به این ترتیب به دانش آموزا فرصتهای بیشتری داده میشه، مثلا اگه زبان مادری کسی انگلیسی نباشه مجبور نیست از بقیه عقب بمونه.

دانش آموز 2: و به پدر و مادرا حق انتخاب میده مثل وقتی که مدرسه های عادی با هم رقابت می کنن، مجبور میشن بهتر عمل کنن تا بتونن با مدرسه های منشوری رقابت کنن. پس دست آخر همه مجبور میشن پیشرفت کنن.

دانش آموز 3: درسته و به همین دلیل به کم شدن نابرابری کمک می کنه مثلا مدرسه های منطقه های فقیر نشین بدتر از منطقه های بالا شهریه. اگه همه ی دانش آموزای منطقه های فقیر نشین بتونن یه جای دیگه برن می تونن از اون مدرسه ها فرار کنن و توی یه مدرسه بد گیر نمی افتن.

استاد: بسیار خُب، خوبه. این از دلایل کسایی که با مدرسه های منشوری موافقن، مخالفا چی میگن؟

دانش آموز 4: خُب اول از همه اینکه نویسنده چند تا مطالعه رو اسم می بره که این مدرسه ها واقعا نابرابری رو کم نکردن، در واقع اونا نابرابری رو افزایش میدن چون تقاضانامه اونا واقعا پیچیده اس به همین خاطر پدر مادرای همه بچه های نمی تونن اونو پر کنن، نتیجه هم این میشه که باز بچه های پولداران که به هر حال وارد این مدرسه ها میشن.

دانش آموز 1: درسته و تازه مدیرای مدرسه های منشوری مجبورن نشون بدن که مدرسشون موفقه، به همین خاطر سعی می کنن بچه هایی رو پذیرش کنن که واقعا درسشون خوبه نه بچه هایی که به کمک احتیاج دارن. به همین خاطر بچه هایی رو که واقعا به این مدرسه ها احتیاج دارند قبول نمی کنن و مثلا بچه هایی که انگلیسی رو خوب بلد نیستن، نمی تونن وارد این مدرسه ها بشن.

بسیار خوب، متن را شنیدید. حالا چند سوال مطرح می کنیم:

۱- دوباره این بخش از متن را گوش بدهید:

استاد: بسیار خُب، خوبه. این از دلایل کسایی که با مدرسه های منشوری موافقن، مخالفا چی میگن؟

در اینجا استاد:

الف: دانش آموزان را تشویق می کند موضوع را همه جانبه تر بررسی کنند.

ب: استدلال یکی از دانش آموزان را تکذیب می کند.

ج: به طور ضمنی بیان می کند که دانش آموزان به درستی از مدارس منشوری تعریف و تمجید می کنند.

د: بحث را بر اساس برنامه ای که قبلا ذکر کرده بود، پیش می برد.

جواب صحیح در راه است، پس اگر برای فکر کردن نیاز به زمان دارید، ویدیو را متوقف کنید. جواب درست گزینه د است. استاد در آغاز متن گفت که بحث بر مباحث مخالفان و موافقان مدارس منشوری تمرکز خواهد کرد. در این بخش او بخش اول را جمع بندی می کند و به بخش دوم می رود.

۲- دوباره به این بخش از متن گوش دهید:

دانش آموز 2: و به پدر و مادرا حق انتخاب میده مثل وقتی که مدرسه های عادی با هم رقابت می کنن، مجبور میشن بهتر عمل کنن تا بتونن با مدرسه های منشوری رقابت کنن. پس دست آخر همه مجبور میشن پیشرفت کنن.

دانش آموز 3: درسته و به همین دلیل به کم شدن نابرابری کمک می کنه.

دانش آموز 3 مشخص می کند.

الف: یکی از مشکلات مدارس منشوری

ب:رابطه ای علت و معلولی

ج:تفاوت بین مدارس منشوری و مدارس دولتی عادی

د: اشکال استدلال دانش آموز 2

جواب صحیح در راه است، پس اگر برای فکر کردن نیاز به زمان دارید، ویدیو را متوقف کنید. جواب صحیح گزینه ب است. دانش آموز 3 با توضیح دادن درباره نحوه کاهش نابرابری توسط مدارس منشوری ( یا در واقع اینکه چرا کاهش نابرابری یکی از اثرات داشتن حق انتخاب مدرسه است) به استدلال دانش آموز 2 اضافه می کند.

۳- در این متن، دانش آموزان اساسا در حال چی هستند.

الف: بیان استدلالهایی در دفاع از دو جایگاه مختلف

ب: مقایسه دو نظریه آموزشی مختلف

ج: بحث درباره دو مقاله درباره یک موضوع

د: بحث درباره تاریخ یک مؤسسه

جواب صحیح در راه است، پس اگر برای فکر کردن نیاز به زمان دارید، ویدیو را متوقف کنید. جواب صحیح گزینه الف است. دانش آموزان در حال سنجیدن دو دیدگاه مختلف نسبت به مدارس منشوری هستند: اینکه آنها نابرابری را کم می کنند و اینکه آنها نابرابری را افزایش می دهند.

در این درس سوالات ارتباط دادن و ترکیب اطلاعات را تمرین کردید. این سوالات آسان نیستند- در واقع آنها ممکن است بسیار دشوار و گیج کننده باشند. هنگام کار روی سوالات ارتباط دادن و ترکیب اطلاعات به یاد داشته باشید که به کل متن توجه کنید. به کلمات ربطی مانند in conclusion یا also توجه کنید تا شما را در متن هدایت کنند. یادداشتهایی بردارید که شما را در به یاد آوردن سازماندهی مفاهیم و روابط منطقی موجود در متن یاری دهند- برای مثال می توانید تغییر موضوع متن را با ستاره و روابط علت و معلولی را با پیکان نشان دهید. با این حال مهمتر از همه این است که خیلی تمرین کنید: هر چه این سوالات را بیشتر تمرین کنید، در جواب دادن به آنها بهتر عمل خواهید کرد.

متن انگلیسی درس

Connecting and Synthesizing Information questions are some of the hardest parts of the TOEFL Listening section.

These questions ask you to understand the passage as a whole.

You’ll have to understand the organization of the passage and relationships between ideas, draw conclusions, and make inferences from the information presented.

In other words, you’ll need to have a handle on more than what the main idea is. You’ll have to understand how the speaker presents his ideas. This can be really tough, especially under time pressure.

So, in this lesson, we’ll go over a few tips and then work on some practice questions.

Before heading into the practice questions, here are a few tips for success on the Connecting and Synthesizing Information questions:

As you’re listening, take notes on the organization of the passage.

Find a system that works for you and practice with it - for example, you might mark topic changes with a star, or put brackets around the introduction and conclusion.

Listen for transition words - words like ‘first,’ ‘second,’ ‘third’ guide you through the speaker’s ideas.

Note logical relationships between ideas in your notes - for example, you could show cause and effect with arrows or comparisons with a quick chart.

And now for the actual practice passage. Make sure you’re taking notes. If you don’t have a pen and paper, go get one right now.

PROFESSOR: Okay class, today, we’re going to discuss the problem of charter schools. Now, charter schools, those are schools that are funded with public money, so they’re paid for by taxes, but are governed independently, so, um, the curriculum isn’t necessarily the same as it is with public schools.

With a charter school, you can have a specialized school for specific subjects, like a school that really focuses on math and science. Or, you can have a school for specific types of students, like a whole school just for English-language learners.

For your reading, you read about charter schools and whether or not they work to reduce inequality in education. The author talked about the evidence for both sides, and today we’re going to go over that: the pro-charter and the anti-charter arguments. So, can someone summarize for me the major points in support of charter schools?

STUDENT 1: Well, um, the idea is that they’ll be more flexible, so you have schools that serve all different kinds of students better, so it gives more students a fair chance, like, if English isn’t your fist language, you don’t have to fall behind.

STUDENT 2: And, that you’re going to give parents a choice, so it’s like, um, if the regular schools have some competition, they’ll have to get better to compete with the charter schools. So, in the end, everyone has to improve.

STUDENT 3: Right, and so because of that, it’ll help reduce inequality, like the way that schools in poor areas tend to be worse than schools in richer areas. If all the students from poor areas can just go somewhere else, they can, like, escape and they aren’t trapped in just the one bad school.

PROFESSOR: All right, good. So, now we have these arguments in support of charter schools - what about against?

STUDENT 4: Um, okay, first of all, the author cites a bunch of studies that actually the schools don’t reduce inequality; they actually increase it because the applications are really complicated, so the parents of poor students don’t always understand how to do it, and it ends up just being the richer students who go there anyway.

STUDENT 1: Right, and also, um, the managers of the charter schools have to show that their school is successful, so they’re really motivated to pick the kids who are doing really well, not the kids who need help. So, they won’t take people who really need it, like the kids who don’t know English really well, they can’t get in.

Okay, you’ve heard the passage. Now here are some questions:

1) Listen to the following section of the passage again:

PROFESSOR: All right, good. So, now we have these arguments in support of charter schools - what about against?

Here, the professor is:

a) Encouraging the students to explore the subject more thoroughly

b) Refuting an argument made by one of the students

c) Implying that the students are correct in their praise of charter schools

d) Moving the discussion forward according to his previously stated agenda

The answer’s coming up, so pause the video if you need time to think about it. The correct answer is d. The professor said at the start of the passage that the discussion will focus on the pro-charter school and anti-charter school arguments. In this section, he’s wrapping up the first part of the discussion and moving on to the second.

2) Listen to the following section of the passage again:

STUDENT 2: And, that you’re going to give parents a choice, so it’s like, um, if the regular schools have some competition they’ll have to get better to compete with the charter schools. So, in the end, everyone has to improve.

STUDENT 3: Right, and so because of that, it’ll help reduce inequality.

Student 3 is identifying:

a) A problem with charter schools

b) A cause-and-effect relationship

c) A difference between charter schools and regular public schools

d) A flaw in Student 2’s reasoning

The answer’s coming up, so pause the video if you need time to think about it. The correct answer is b. Student 3 is adding to Student 2’s argument by explaining the way that school choice is a cause reducing inequality (or, in other words, why reduction in inequality is an effect of school choice).

3) In this passage, the students are primarily:

a) Identifying arguments in support of two different positions

b) Comparing two different theories of education

c) Discussing two articles on a given topic

d) Debating the history of an institution

The answer’s coming up, so pause the video if you need time to think about it. The correct answer is a. The students are examining two different positions on charter schools: that they reduce inequality and that they increase inequality.

In this lesson, you got some practice with Connecting and Synthesizing Information questions. These questions aren’t easy - in fact, they can be very tricky. When you’re working on Connecting and Synthesizing Information questions, remember to focus on the big picture. Listen for transition words, like ‘in conclusion’ or ‘also’ to help you navigate the passage. Take notes that will help you remember the organization of ideas and the logical relationships in the passage - for example, you could star shifts in the conversation or mark cause-and-effect relationships with arrows. Most of all, though, make sure to get plenty of practice: the more of these questions you do, the better you’ll get at them.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.