Overlearning, Choking, Einstellung, and Interleaving

توضیح مختصر: The crowded bumpers of the focus mode and the previous patterns you built can create a sort of rut that prevents you from springing to a new place where the solution might be found. In other words, they blindly start working on homework without reading the text book, attending lectures, viewing online lessons, or even speaking with someone knowledgeable. When you teach a child how to deal effectively with a bully, or you fix a leaky faucet, or you quickly pack a small suitcase for a business trip to Hong Kong, all of these illustrate the outcomes of important aspects of learning.

زمان مطالعه: 14 دقیقه

سطح: خیلی سخت

فایل ویدئویی

ترجمه‌ی درس

[صدا] زمانی که در حال یادگیری یک موضوع جدید هستید، برای مثال یک کلمه جدید، یا یک مفهوم جدید ویا یک روش حل مساله جدید، بعضی اوقات تلاش خواهید کرد که آن را چندین بار در همان جلسه درسی تکرار کنید. انجام این کار تا کمی مفید و لازم است، اما ادامه مطالعه یا تمرین بعد از این که شما آن کاری که میتوانید در یک جلسه انجام دهید را فراگرفته اید، یادگیری بیش از حد خوانده می‌شود. یادگیری بیش از حد جایگاه خودش را دارد. می تواند کمک کند به تولید یک خودکاری که زمانی که شما برای مثال یک سرو در تنیس را به نمایش می گذارید یا یک کنسرتو پیانو حرفه ای را می‌نوازید مهم است . اگر شما در یک امتحان یا یک سخنرانی عمومی مشکل داشته باشید، یادگیری بیش از حد می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. آیا می دانستید که حتی سخنرانان حرفه ای حداقل 70 ساعت برای 20 دقیقه سخنرانی تد تمرین می‌کنند؟ به طور اتوماتیک حتما می تواند در موقعیت های پر استرس کمک کند. اما مراقب تکرار در یادگیری بیش از حد در یک جلسه باشید. تحقیقات نشان داده است که این می‌تواند زمان ارزشمند یادگیری شما را از بین ببرد. واقعیت این است که زمانی که شما ایده اساسی را یاد گرفته باشید در طول یک جلسه، اصرار بر یادگیری با فشار بیش از حد در طول همان دوره آن نوعی از ارتباط با حافظه‌ی بلند مدت را که شما می‌خواهید تقویت شود، تقویت نمی‌کند. بدتر اینکه، تمرکز بر روی یک تکنیک کمی شبیه به یادگیری نجاری با فقط یک چکش است. بعد از مدتی شما فکر می‌کنید می‌توانید مشکل را فقط با فشار حل کنید. استفاده کافی از جلسات مطالعه برای تکرار آنچه شما تلاش می کنید یاد بگیرید خوب و ارزشمند است. می تواند الگوهای سیستم عصبی قطعه بندی شده‌ی شما را تقویت کند. اما آگاه باشید. تکرار آنچه شما آن را به خوبی می دانید آسان است. می‌تواند همچنین توهم صلاحیت اینکه بر تمام مطالب مسلط شده‌اید را به وجود آورد زمانی که شما فقط بر چیزهای ساده مسلط هستید. در عوض شما می‌خواهید بین مطالعاتتان به طور عمد با تمرکز بر روی چیزهایی که سخت‌تر هستند تعادل برقرار کنید. این تمرکز بر روی موضوعات سخت‌تر تمرین عمدی خوانده می‌شود. اغلب این چیزی است که تفاوت میان یک دانش آموز خوب و عالی را نشان می‌دهد. تمام این همچنین در ارتباط با مفهومی است به عنوان اینشتلونگ. در این پدیده ، فکر ساده اولیه شما، ایده ای که شما در ذهن دارید یا الگوی عصبی‌ای که در شما شکل گرفته و تقویت شده است، ممکن است از پیدا شدن ایده یا راه حلی بهتر جلوگیری کند. ما این پدیده را در تصویر متمرکز پین بال دیدیم جایی که فکر اولیه پین بال شما به قسمت بالایی مغز رفت ، اما الگوی حل کننده فکری درقسمت پایینی بود. ازدحام سپرهای حالت متمرکز و الگوهای قبلی‌ای که شما ساخته‌اید می‌تواند نوعی شیفتگی به وجود آورد ‌که از پریدن به مکان‌های جدید که راه حل‌ها احتمالا در آنجا هستند جلوگیری می‌کند. ضمنا کلمه آلمانی اینستلونگ به معنی نصب کردن است. اساسا می توانید اینستلونگ رابه عنوان نصب یک مانع در جاده به یاد آورید به خاطر روشی که شما از ابتدا به چیزی نگاه می‌کردید. این روش نادرست دسترسی به خصوص هنگام کار در ورزش و علم، بدون توجه به آن در رشته‌های دیگر آسان است. زیرا بعضی وقت‌ها حدس اولیه شما درباره آنچه دارد اتفاق می‌افتد یا آنچه شما باید انجام دهید گمراه کننده است. شما بایستی تفکرات غلط قبلی یا حتی راه حل‌های دستیابی به آن را زمانی که در حال یادگیری راه حلهای جدید هستید فراموش کنید. یک اشتباه بزرگ که اغلب دانش آموزان در یادگیری مرتکب می‌شوند، نتیجه گیری کردن بدون اینکه مطالعه کافی داشته باشند است. به عبارت دیگر کوکورانه تمرینات را بدون خواندن کتاب‌های درسی، شرکت در سخنرانی‌ها یا مرور آنلاین دروس انجام می‌دهند. و یا حتی مشاوره با یک فرد خبره. این دستور العملی برای غرق شدن است، مانند اینکه به طور تصادفی اجازه دهید فکری در ذهنتان در حالت متمرکز ماشین پین بال به وجود بیاید، بدون توجه به اینکه که راه حل واقعا کجاست. فهمیدن اینکه راه حل واقعی را چگونه بدست آوریم در زندگی و یادگیری مهم است. یادگیری یک موضوع جدید به معنی نه تنها یادگیری قطعه‌های پایه‌ای اما همچنین یادگیری اینکه چگونه این قطعه‌ها را انتخاب کنیم و به کار ببریم است. بهترین راه یادگیری از طریق تمرین و مرورکردن [صدا] بین مسائل و موقعیتهایی که خواستار تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی هستند است. این همچنین [صدا] نشانه گذاری خوانده می‌شود. زمانی که ایده اولیه یک تکنیک را در طول جلسه مطالعه‌تان دارید، به گونه ای شبیه یادگیری دوچرخه سواری با چرخهای کمکی است، نشانه‌گذاری تمریناتان با مشکلات یا راه حل‌ها، مفاهیم، یا فرایندهای متفاوت را شروع کنید. گاهی این کار بسیار سخت خواهد بود. بخشی از کتاب برای مثال اغلب به تکنیک خاصی اختصاص یافته بنابراین زمانی که شما به آن بخش می‌روید، می‌دانید که چه تکنیکی را به کار خواهید برد. هنوز، آن کاری را که می‌تواند باعث تلفیق یادگیری شما شود انجام دهید. در علم و ریاضیات به طور اختصاصی می‌تواند کمک کند به این که زودتر به مسائل مختلفی که در انتهای فصول یافت می‌شوند نگاه کنیم. یا می توانید عمدا تلاش کنید تا انتخاب کنید که چرا برخی از مسائل به دنبال تکنیکی بر خلاف دیگری هستند. شما می خواهید مغزتان عادت کنید به این فکر که تنها دانستن اینکه چگونه یک مفهوم، روش یا تکنیک حل مساله‌ی خاص را به کار ببرید کافی نیست. شما همچنین باید بدانید چه زمانی آن را به کار ببرید. نشانه‌گذاری مطالعاتتان، به عنوان مثال ساختن نکته‌ای برای مرور یک تست، با خواندن مسائل مختلف در فصول و جزوات مختلف گاهی می تواند یادگیری شما را به نظر سخت‌تر کند، اما در واقعیت باعث می‌شود که عمیق‌تر آن را یاد بگیرید. نشانه گذاری به طور غیر قابل باوری مهم است. هر چند تمرین و تکرار برای ساخت یک مدل عصبی مستحکم خیلی مهم است، نشانه گذاری است که باعث شروع ساخت انعطاف و خلاقیت می‌شود. این جایی است که شما دنیای تمرین و تکرار را رها می‌کنید و مستقل فکر کردن را شروع می‌کنید. زمانی که شما در یک موضوع یا رشته نشانه گذاری می کنید، قدرت خلاقیتتان را در آن رشته توسعه می‌دهید. زمانی که بین موضوعات یا رشته‌های مختلف نشانه گذاری می‌کنید به سادگی می توانید ارتباطات جدید جالبی بین قطعه‌ها در زمینه‌های مختلف بسازید که باعث می‌شود خلاقیتتان بیشتر تقویت شود. مطمئنا زمان می برد تا یک قطعه‌های مستحکم از علم در زمینه های مختلف را توسعه دهیم. بنابر این گاهی یک نوع تبادل وجود دارد. توسعه دادن تخصص در زمینه‌های مختلف بدین معنی است که شما می‌توانید ایده های جدید زیادی را از یک زمینه تخصصی به یک زمینه دیگر ببرید. اما همچنین می‌تواند به این معنا باشد که تخصص شما در یک زمینه یا دیگری به اندازه کسی که در تنها در یک زمینه متخصص است عمیق نیست. از طرف دیگر، اگر تخصص شما تنها یک زمینه گسترش یابد، شما آن را احتمالا خیلی عمیق می‌دانید اما شما شیفته راه‌های آشنای فکر کردن خود خواهید شد، و نخواهید توانست ایده‌های جدید را بپذیرید. فیلسوف علم توماس کان کشف کرد که بیشتر تغییرهای الگویی در علم یا توسط جوانان و یا توسط آنانی که در اصل در زمینه‌‌ای متفاوت تربیت شده اند به وجود آمده اند. آن‌ها به سادگی توسط یک اینستالیشن گیر نمی‌افتند. ایده‌های محدود شده به دلیل تعالیم قبلی. و مطمئنا یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید علم به اندازه یک تشییع جنازه در زمان پیشرفت می‌کند وقتی که مردمی که جذب راه‌های قدیمی شده اند می‌میرند. نهایتا این اشتباه را نکنید که یادگیری فقط زمانی اتفاق می‌افتد که شما موضوعاتی را از کتاب‌ها و معلمانتان می‌آموزید. زمانی که به فرزندتان یاد می دهید که چگونه به طور موثر با استهزاء مقابله کند و یا یک لوله خراب را تعمیر کند‌ یا به سرعت چمدانتان را برای سفر به هنگ کنگ آماده می‌کنید همه این‌ها دستاوردهای مهم یادگیری را نشان می‌دهد. ریچارد فیمن فیزیکدان در مطالعه اش که برنده جایزه نوبل بود از نگاه کردن به یک نفر که داشت در یک کافه تریا یک بشقاب شام را در هوا پرت می‌کرد ایده گرفت. و آقای مایک روو از برنامه تلویزیونی “کارهای کثیف” و ی”ک نفر باید این کار رو انجام بدهد”، نشان می دهد که یادگیری چقدر می تواند در موضوعات متعدد غیر علمی مهم و هیجان انگیز باشد. من باربارا اوكلي هستم و براي يادگرفتن درباره یادگیری از شما ممنونم. [سکوت]

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.