Tackling Procrastination - It is Easier, and More Valuable, Than You Think

توضیح مختصر: You've already learned one handy tool to help you with procrastination the pomodoro that 25 minute period of uninterrupted focus followed by a bit of relaxation. You devise irrational excuses that sound superficially reasonable like if I study too far ahead of the test I'll forget the material. This can allow you to take larger doses and look healthy, even as the poison is slowly increasing your risk of cancer and ravaging your organs.

زمان مطالعه: 9 دقیقه

سطح: خیلی سخت

فایل ویدئویی

ترجمه‌ی درس

آرسنیک ماده‌ای بسیار سمی‌ست برای قرن‌ها، تا پیش ازاین که روش‌های جدید تشخیص کشف بشوند این ماده مورد علاقه‌ی جنایتکاران بود. می‌توانید شوکی را تصور کنید که در 48‌امین گردهمایی سازمان علوم و فنون آلمان وارد شد. در 1875 وقتی دو مرد که در ردیف جلوی حضار نشسته بودند، بیش از دو برابر دوز کُشنده‌ی آرسنیک خوردند. روز بعد این دو نفر خندان و سالم به کنفرانس بازگشتند. چه طور ممکن است که چیزی به این بدی بخورید و زنده بمانید و حتی سالم هم به نظر برسید، به رغم آسیبی که در سطح مولکولی به بدنتان وارد شده است؟ جواب رابطه‌ی مرموزی با به عقب انداختن کارها دارد که درباره‌ی آن‌ در چند ویدیوی بعدی صحبت می‌کنیم. در حال حاضر یک ابزار مفید را یاد گرفته‌اید این ابزار در رویارویی با مشکل ‘امروز و فردا کردن’ به کمکتان می آید. پومودورو یعنی آن 25 دقیقه تمرکز بدون وقفه و بعد استراحتی کوتاه. این هفته می‌خواهیم چیز بیشتری یاد بگیریم. اندکی با روانشاسی شناختی عقب اندازی آشنا می‌شویم، مشابه فهمیدن شیمی مواد سمی، که به ما در توسعه پیش‌گیری‌های سالم کمک می‌کند. در این ویدیوها، یادتان خواهم داد افراد تنبل چگونه با به عقب انداختن مقابله می‌کنند. یعنی چیزهایی در مورد زامبی‌های درونی‌تان یاد خواهید گرفت. واکنشی از روی عادت که مغزتان به علامت خاصی نشان می‌دهد. این واکنش‌های زامبی‌ای اغلب برای بهتر کردن چیزها تمرکز دارند. بعداً خواهید دید که می‌توانید به برخی از زامبی‌ها کلک بزنید در موقع لازم به شما در دفع عقب انداختن کمک کند. عقب انداختن همیشه هم بد نیست. حتی اگر در حال حاضر هم عقب انداختن را مهار کرده‌اید چیزهایی یاد خواهید گرفت که کمک می‌کند به بینشی برسید که توانایی اولویت‌بندی بهتری در یادگیری داشته باشید. دلیل بسیار مهم یاد گرفتنِ مقابله با به عقب انداختن این است که یادگیری خوب فرایندی تدریجی است. نمی‌خواهید سَرسَری درس بخوانید که هیچ ساختار عصبی محکمی نمی‌سازد. با همان مقدار وقت صرف کردن برای یادگیری اما فضا دادن به یادگیری با شروع زودتر، بهتر یاد خواهید گرفت. چیزهای اول، اول هستند. برخلاف عقب انداختن که به راحتی در دامش گرفتار می‌شویم قدرت اراده به سختی به دست می‌آید. خیلی از ذخایر عصبی را مصرف می‌کند. قدرت اراده را نباید خرج مقابله با عقب انداختن کنید به جز مواقع مطلقاً ضروری. بهتر از بعداً خواهید دید که اصلاً احتیاجی به این کار نیست. اگر به یاد داشته باشید، کارهایی را عقب می‌اندازیم که به ما کمی احساس ناراحتی می‌دهند. به چیزی فکر می‌کنید که مشخصاً دوست ندارید، مرکز درد در مغزتان روشن می‌شود و در نتیجه شما توجه‌تان را بر چیزی متمرکز می‌کنید که لذت‌بخش‌تر است. این عمل باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. حداقل موقتاً اما متاسفانه اثرات دراز مدت عادت به بی‌خیالی می‌تواند مضر باشد. طفره رفتن از درس خواندن حتی می‌تواند منجر به بیزاری از فکر کردن درباره‌ی آن بشود زمان امتحان ممکن است دچار تنگی نفس شوید چون بنیان عصبی مورد نیاز را نساخته‌اید تا با موضوع احساس راحتی کنید. عقب انداختن به تنهایی می‌تواند شاه‌کلید مهمی برای عادات بد باشد عاداتی که می‌توانند بر بخش‌های مهمی از زندگی تاثیر بگذارند. اگر توانایی‌هایتان را در این بخش بهبود بدهید به تدریج تغییرات مثبت زیادی پدیدارخواهند شد. عقب انداختن وجوه مشترکی با اعتیاد دارد در برابر واقعیت خسته کننده احساس سرخوشی و هیجان موقتی می‌دهد مثلاً به راحتی می‌توانید خودتان را با این فکر گول بزنید که بهترین راه استفاده از لحظات برای کسب اطلاعات، چرخ زدن در اینترنت هست، به جای خواندن کتاب درسی یا حل تکالیف و تمرین‌ها برای خودتان قصه می‌بافید مثلاً شاید به خودتان بگویید که شیمی آلی نیاز به استدلال خاص دارد، به همین دلیل در این مورد خیلی ضعیف هستید. بهانه‌های مبهم سر هم می‌کنید که علی‌الظاهر منطقی است، مثل این که اگر من خیلی قبل از امتحان مطالعه کنم، موضوع را فراموش می‌کنم اگر به دلیل عقب انداختن ناموفق هستید، حتی ممکن است شروع کنید به خودتان بگویید که عقب انداختن بخشی از شخصیت مادرزادی غیر قابل تغییرتان هست. اگر عقب انداختن به راحتی قابل حل بود، چرا همین حالا درستش نمی‌کردید؟ هر چقدر در درس خواندن ترقی کنید به کنترل در آوردن عقب انداختن مهم‌تر می‌شود. عادت‌هایی که در ابتدا جواب می‌دادند، تغییر کرده و نابودتان می‌کنند. در ویدیوهای بعدی نمایش خواهم داد که چه گونه می‌توانید حاکم بر عادت‌هایتان بشوید. تصمیم‌هایتان نه تنها با حسن‌نیت بلکه باید بدون توجه به زامبی‌ها، یعنی عادت‌هایتان باشد همین طور که خواهید دید، استراتژی‌های مقابله با عقب انداختن ساده هستند. فقط گاهی به وضوح نمایان نمی‌شوند. حالا برمی‌گردیم به داستانی که در ابتدای این ویدیو شروع کردم خورنده‌های آرسنیک با دوزهای ناچیز آرسنیک شروع کرده بودند دوز ناجیز آرسنیک به نظر مضر نمی‌رسد. به طوری که می‌توانید نسبت به آن مقاوم شوید به این ترتیب می‌توانید دوزهای بالاتری بخورید و سالم به نظر برسید در حالی که سم به تدریج خطر ابتلا به سرطان را افزایش داده و اعضای بدن را از بین می‌برد است. در حالتی مشابه، عقب اندازها فقط یک طفره‌ی کوچک می‌روند آنها این کار را دوباره و دوباره انجام می‌دهند تا به آن عادت می‌کنند آنها حتی به نظر سالم هم می‌رسند، اما اثر دراز مدت؟ چندان خوب نیست من باربارا اوکلی هستم. تشکر برای یادگرفتن چطور یادگیری.

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.