Optional- Part 1- How NOT to Take a Test, Interview with Dr. Richard Felder and Dr. Rebecca Brent

توضیح مختصر: Rich Felder has written the best selling book on introductory chemical engineering in the country and possibly in the world. He's also won the Lifetime Achievement Award from the American Society of Engineering Education for his enormously influential work. And, you know, I, I, I tend to believe what I've read in cognitive science about all of the stuff going on underneath the conscious part that I'm aware of.

زمان مطالعه: 19 دقیقه

سطح: سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدئویی

ترجمه‌ی درس

[BLANK_AUDIO] باعث خوشوقتی من است که در این ویدیو شما را با دکتر ریچارد فِلدر و دکتر ربکا برنت آشنا کنم، دومربی که تأثیر بسیار مهمی برعرصه آموزش گذاشته‌‌اند. اولین بار با ریچارد و ربکا در آغاز حرفه‌ی تدریسم آشنا شدم. خوش‌شانس بودم که در کارگاهشان درباره یادگیریِ دانش‌آموزمحور شرکت کردم. آن کارگاه تمرکز تدریسم را کلاً تغییر داد و باعث شد یادگیری را به شکلی کاملاً جدید و عمیق درک کنم. فکر می‌کنم درک شما هم از یادگیری با دیدن این مصاحبه تغییر کند. ریچ فِلدر پر‌فروش‌‌ترین کتاب را درباره مقدمه‌ای بر مهندسی شیمی، در سطح کشور و شاید دنیا، نوشته است. او همچنین، جایزه دست‌آورد حیات را از جامعه آموزش مهندسی آمریکا، به خاطر کارهای فوق‌العاده مؤثرش دریافت کرده است. اما به اشتباه تصور نکنید که کار دکتر فلدر صرفاً برای مهندسین مفید است. یکی از دلایل تأثیر گذاریِ او این است که رویکردهای مورد استفاده‌اش، تقریباً برای هر رشته‌ای کاربرد دارد. در حقیقت همسر فوق‌العاده با استعدادِ دکتر فلدر، دکتر ربکا برنت، رئیس یک شرکت مشاوره آموزشی به نام شرکت طراحی آموزشی، و مدیر برنامه اتحادیه ساکسید، با اسپانسریِ اِن.اِس.اِف، برای توسعه دانشکده است، که کمک کرده است به تأثیرگذاری گسترده و چند رشته ایِ کارهای این زوج در زمینه آموزش. فکر میکنم کار دکتر فلدر و دکتر برنت همانقدر برای شما تأثیر‌گذار باشد، که برای من بوده است. خب، شما توصیه‌های بسیار مفیدی نوشته‌اید برای دانش‌آموزان، درباره نحوه آمادگی برای آزمون‌ها. اگر بخواهید آن توصیه‌ها را بطور خلاصه بیان کنید، چه می‌گویید؟ بگذارید اول بگویم که چطور نباید برای آزمون آماده شد، کاری که بیش از نود درصدِ دانش‌آموزان من برای آمادگی آزمون انجام می‌دهند. اول اینکه، ممکن است کتاب را بخوانند. اغلب کتاب را نادیده میگیرند، اما ممکن است آن را مثل یک رُمان بخوانند، صرفاً صفحات را ورق بزنند. شاید زیر نکات خط بکشند، که تا جایی که من میدانم بدرد‌ نخور‌‌ترین کاری است که میتوانند انجام دهند. و بعد از این کار، شاید نگاهی بیندازند به جواب تکالیف قدیمی، و دوباره روخوانی‌شان کنند مثل یک رُمان، و بعد تصور کنند که درس خوانده‌اند، در حالی‌ که این کار هیچ کمکی به آمادگی آنها برای آزمون نمی‌کند. اولاً اینکه، آزمون قرار نیست مشابه تکالیفشان باشد. قرار است مسائل جدیدی باشد که باید حل کنند. پس اگر این کارها اشتباه است، راه درست چیست؟ تنها روش مناسبی که یافته‌ام برای آمادگی آزمون‌ها، بخصوص آزمون‌های حل مسئله، مشابه آزمون‌هایی که در مهندسی می‌گیرم، حل مسائل است. حل کلی مسائل، نه محاسبه‌ جزئیات. پس به دانش‌آموزان میگویم، می‌توانید از مسائل تکالیف شروع کنید و دوباره حلشان کنید. راه حل کلی را بیابید، بدون نگاه کردن به جواب‌های حل شده و نمره داده شده، و ببینید تا کجا می‌رسید. اگر بتوانید راه حل کلی را بیابید، می‌ماند محاسبات جبری و ساده ریاضی، پس تمام است. بروید سراغ مسئله بعدی. وقتتان را برای جبر و حسابان هدر ندهید. از اینها چیزی یاد نمی‌گیرید. و بعد مثلاً، بروید سراغ کتابتان و مسائل دیگری پیدا کنید و سعی کنید راه حل کلی آنها را بیابید. و هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، در حل مسائل بهتر خواهید بود، و احتمال آن بیشتر است که بتوانید مسائل آزمون را حل کنید. و مورد دیگری که به شدت توصیه می‌کنم، کار گروهی است. عضو یک گروه درسی شوید. یک گروه درسی جدی بسازید، طوری که حداقل یک نفر در گروه درسی از شما باهوش‌تر باشد و روش حل مسائل را بداند. تا اگر در جایی گیر کردید، او بتواند راه حل را پیدا کند و همه با هم پیش بروید. و بگذارید نوشیدنی و خوراکی ها در یخچال بمانند. وقتتان را بگذارید برای کار با مسائل، حل کلی مسائل، یادگیری راه حل و حل مسائل بیشتر. و بعد، زمانی که خسته شده‌اید یا مطالب را تا آنجا که لازم بوده پوشش داده‌اید، میتوانید بروید سراغ یخچال. خیلی شبیه به صحبتهای ما در طول دوره است. خواندن یک کتاب، لزوماً به معنای قرار دادنش در ذهن نیست. و باید مطالب را فعالانه درک کنید. و کار کردن با دیگران، برخی اوقات، روش بسیار خوبی برای تقویت یادگیری، و نیز پر کردن شکاف‌های یادگیری است. پس فکر می‌کنم این توصیه فوق‌العاده ای است. و باید از شما به‌ خاطر آن فهرست تشکر کنم. خواهش می‌کنم. فکر میکنم کارهایی هم هست که می‌توانید در زمان آزمون انجام دهید، که گاهی شرایط پرفشاری است. ممکن است دچار نگرانی شدید بشوید. پس، وقتی سؤالات را می‌گیرید، دقیقه ای وقت بگذارید و نگاه کلی بیندازید. تا بفهمید چگونه است. از سؤالات آسان شروع کنید. و اگر در جایی گیر کردید، بروید سراغ مسئله دیگری که می‌دانید میتوانید حل کنید. به حرکت ادامه دهید، متوقف نشوید. گاهی هنگام نگرانی، خُشکمان می‌زند. حرکت کنید، ادامه دهید. حتی اگر نمیتوانید کاملش کنید، بخشی از امتیاز را بگیرید. درسته. برخی را حل کنید، چیزی بنویسید. و همین کمک میکند در آزمون موفق‌تر باشید. من دانش‌آموزانی داشته‌ام که مضطرب می‌شدند اگر به سؤالی می‌رسیدند که نمی‌توانستند بلافاصله حل کنند. اگر می‌بینید که آشفته میشوید، دست نگه دارید، نفس عمیق بکشید، درنگ کنید و بعد دوباره به آن نگاه کنید. اندکی آرامش میتواند بسیار مفید باشد. بله، می‌تواند. این مسئله را هم در دوره گفته‌ایم. اینکه از شکم نفس بکشید تا تنفس عمیقی داشته باشید، این یک تکنیک بسیار موثر برای آرام کردن خودتان، به لحاظ فیزیولوژیِ عصبی است. و به نظرم نکته جالب دیگر برای مخاطبان ما، همین تفاوت میان رویکرد اساتید سطح بالا است. چیزی که ما گفتیم این است که، در ابتدای آزمون که سؤالات را بررسی میکنید، شروع کنید به حل برخی از سؤالات دشوار‌تر، صرفاً تا زمانی که گیر کنید. پس، اراده زیادی میخواهد. می‌باید خودتان را به سرعت کنار بکشید به محض اینکه تشخیص دادید گیر کرده‌اید. اما این کار در واقع شما را متمرکز می‌کند روی مسئله، و بعد تمرکزتان را برمی‌دارد. و زمانی که مسئله ساده‌ای را حل می‌کنید، به شما اجازه می‌دهد در پس‌ زمینه، به‌ طور غیرمتمرکز با آن کار کنید. پس زمانی که به آن سؤال دشوار برمی‌گردید، ذهن روشن‌تری دارید، زیرا برای فکر کردن به آن زمان داشته‌اید. اگر صبر کنید و دشوارترین مسائل را برای انتهای آزمون بگذارید، گاهی مشکل ساز می‌شود. پس رویکردهای مختلفی وجود دارد. و به نظر من اگر افراد مختلف با رویکردهای گوناگون آشنا شوند، ابزارهای بیشتری برای استفاده در جعبه ابزار فکرشان خواهند داشت. دقیقاً، فکر میکنم همواره مهم است که تمام توصیه‌ها و پیشنهادها را در نظر بگیریم، آنها را به قدر کافی امتحان کنیم تا ببینیم چقدر برای ما مناسب هستند. پس فکر می‌کنم خیلی مهم است برای‌ دانش‌آموزان شما که چنین کنند. میخواهم این توصیه شما را گسترش دهم. فکر می‌کنم توصیه‌ای برای زندگی است، نه فقط آزمون‌ها. این یک پدیده جادویی است که من بارها تجربه کرده‌ام در زندگی‌ام، وقتی که روی مسئله‌ای کار می‌کنم، زمانی که دانش‌آموز بودم شاید یک تکلیف مدرسه بود، ممکن بود مسئله‌ای در آزمون باشد، ممکن بود مسئله‌ای در تحقیقات دکتری من باشد یا چیزی که روی آن کار می‌کردم، زمانی که به عنوان عضو دانشکده وارد تحقیق می‌شدم، اگر با چیزی درگیر می‌شدم، و نمی‌توانستم آن را پیش ببرم، تمایل طبیعی من این است که پافشاری کنم. و بارها سرم را به آن دیوار بتُنی بکوبم. و دیوار اصلاً خراب نمیشود. برای سرِ من هم خوب نیست. و فهمیدم زمانی که از سرِ نا امیدی یا نیاز به استراحت یا هر چیز دیگری، دست میکشیدم و به کار دیگری می‌پرداختم، مثلاً پیاده‌روی می‌کردم، چُرت میزدم، کار دیگری انجام میدادم، بعد که برمی‌گشتم و دوباره روی مسئله کار می‌کردم، راه حل به طور معجزه آسایی آنجا بود. آنچه را که در علوم شناختی خوانده‌ام باور دارم، درباره تمام اتفاقاتی که در پسِ خودآگاه و آگاهی ما رخ می‌دهند. و جایی در آن بخش از مغز من، فردی یا چیزی وجود دارد که بسیار باهوش‌تر از خود من است. و زمانی که حل مسئله‌ای را شروع می‌کنم، همانطور که گفتید، و بعد کنار میکشم، انگار که دارم مسئله را به آن بخشِ باهوش‌تر مغزم می‌سپارم. و به طریقی مسئله را حل می‌کند و زمانی که برمی‌گردم‌ راه حل آنجاست، مثل جادو‌. بله، قضیه همین است، اساساً زمانی که شما توجهتان را به صورت عمدی از چیزی می‌گیرید، وارد حالت آرامش عصبی می‌شوید که برای حل مسائل نیاز است. و اشاره کنم به اتفاقات مشابه روزمره، گاهی اوقات من و همسرم راجع به مسئله‌ای که باید حل کنیم فکر می‌کنیم. مثلاً اینکه چطور مصاحبه‌ها را برنامه‌ ریزی کنیم. و بعد می‌گوییم، نیازی نیست همین امشب حلش کنیم. و قطعاً طی یکی دو روز آینده به جواب خواهیم رسید. مادرم همیشه می‌گفت، به ناخودآگاهت وظیفه ای محوّل کن. اغلب به آن فکر می‌کنم. مادر شما بسیار باهوش بوده است. [BLANK_AUDIO]

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.