Summary for Module 4

توضیح مختصر: Keep in mind that when you whiz through a homework or test question and you don't go back to check your work, you're acting a little like a person who is refusing to use parts of your brain. Counterintuitive strategies such as the hard start jump to easy technique, can give your brain a chance to reflect on harder challenges even as you're focusing on other more straightforward problems. This means that whenever possible you should blink, shift your attention, and then double check your answers using a big picture perspective, asking yourself, does this really make sense?

زمان مطالعه: 5 دقیقه

سطح: سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدئویی

ترجمه‌ی درس

این هفته مهمترین جنبه های یادگیری را به طور کامل بررسی کردیم. کنايه و تشبيه فقط در هنر و ادبیات استفاده نمی شود. یکی از بهترین کارهایی که برای به خاطر سپردن و درک مفاهیم می توان انجام داد بکار گیری استعاره و تشبیه است. که هر چقدر بصری‌تر باشد بهتر است. برنده جایزه نوبل Santiago Ramony Cajal معتقد است که با عوض کردن تفکرات، قطعا می‌توان زندگی را تغییر داد. به نظر می رسد که افراد می توانند با تمرینات فکری به رشد مدارهای عصبی که از همان نورونها استفاده می کنند، کمک کنند. می توانید مثل سانتیاگو رامونی کاهال به خود ببالید از اینکه قصد موفقیت در همان کارهایی را دارید که دیگران می‌گویند که موفق نخواهید شد. وقتی که شما به سرعت تکالیف و یا سوالات امتحان را حل می‌کنید ولی کار خود را بازبینی نمی‌کنید مانند کسی هستید که نمی خواهد بخشهایی از مغزش را بکار بگیرد. درنگی نمی کنید تا یک نفس ذهنی تازه کرده و کاری را که کرده‌اید را با تصویر ذهنیتان مقایسه کنید و ببینید که آیا معقول به نظر می‌آید. استفاده از تنها یک روش فکر کردن باعث اطمینان بیش از حد به نتایج می‌شود. وقتی عادت کردید بخشی از درسهایتان را با دوستانتان بخوانید، راحت‌تر می فهمید که کجا را بیراهه رفته‌اید. شرکت در یک آزمون شوخی بردار نیست. مانند کار خلبانان یا جراحان است که قبل از پرواز یا عمل جراحی، چک لیست را بررسی می کنند. شما هم با بررسی چک‌لیست ِ آمادگی برای امتحان، شانس موفقیت خود را به طرز چشمگیری افزایش خواهید داد. راهبردهای به ظاهر غیر معقول مانند روش “شروع از سوالات سخت و پرش به سوالات آسان” به مغز شما این شانس رو می‌دهد تا با چالش‌های سخت‌تری روبرو شود حتی هنگامی‌که روی مسایل ساده‌تری تمرکز می‌کنید. این هم چند نکته‌ی آخر آزمون دادن بدن هنگام استرس موادی مانند کورتیزول ترشح می کند. مهم اینه که شما عکس‌العمل بدنتان در برابر ترشح مواد را چگونه تفسیر می‌کنید. اگر ذهنتان را از، “ خیلی از این امتحان می ترسم” به “ ذوق دارم که تمام سعی ام را بکنم” تغییر دهید، عملکردتان بهبود خواهد یافت. اگر در امتحان، ناگهان به وحشت افتادید، به نفس کشیدنتان دقت کنید. دستتان را روی شکمتان بگذارید، شکم را شل کنید و آرام آرام یک نفس عمیق بکشید دستتان باید به سمت خارج حرکت کنه و قفسه سینه‌تان مانند یک بشکه باد کند ذهنتان می‌تواند شما را متقاعدکند که کاری که کرده‌اید درست است حتی اگر اینگونه نباشد. این یعنی هر وقت شد، پلکی بزنید و از زاویه دیگری به مساله نگاه کنید به جواب ها یتان نگاهی بیاندازید و با بکار گیری تصویر بزرگتر از خود بپرسید که آیا جواب با عقل جور در می آید. و در نهایت این را به خاطر داشته باشید که نداشتن خواب کافی در شب قبل از امتحان می‌تواند سایر تدارکات شما برای امتحان را خنثی کند من باربارا اوكلي هستم و براي يادگرفتن درباره یادگیری از شما ممنونم.

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.