مراقبه

دوره: The Science of Well-Being / فصل: Stuff that Really Makes Us Happy / درس 1

مراقبه

توضیح مختصر

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

ترجمه‌ی درس

در این فعالیت میخوایم روی مراقبه تمرکز کنیم. چرا مراقبه؟

خب، همونطور که در کلاس دیدیم، یک ذهن سرگردان، یک ذهن غمگینه. از طریق فرایند مراقبه، میتونیم سرگردانی و پریشانی ذهن خودمون رو کنترل کرده و فرو بنشونیم. میتونیم در همون لحظه ای که در اون قرار داریم متمرکز بشیم، همچنین مراقبه یک گروه از منافع مثبت دیگه هم داره.

میتونه حال و حوصله ما رو بهبود و ارتقا بده و اینکار رو میتونه فقط ظرف چند هفته انجام بده. مراقبه همچنین میتونه استرس ما رو کاهش بده و حتی میتونه در فعالیت بخش خاکستری مغز، تسریع و ارتقا ایجاد کنه.

بنابراین سوال اینجاست که چطوری بیشتر این فعالیتهای مراقبه رو انجام میدیم؟ خب، اگر در زمینه مراقبه تازهکار هستین، فقط امتحانش کنین. اینکار رو حدود پنج دقیقه در روز انجام بدین. اگر قبلا عملیات مراقبه رو انجام میدادین، سعی کنین مدت زمانی رو که صرف انجام اون میکردین، افزایش بدین و مثل همیشه دنبالش کنین. با پیگیری مراقبه در طول زمان، ما میتونیم مقداری از اونرو تبدیل به عادت طولانی مدت بکنیم.

پس برین و کمی مراقبه انجام بدین. این کار باعث میشه شما کمی بیشتر احساس آرامش کنین و احتمالا شما رو بسیار شاد خواهد کرد.

متن انگلیسی درس

In this activity, we’re going to focus on meditation. Why meditation?

Well, as we saw in class, a wandering mind is an unhappy mind. Through the process of meditation, we can curb our mind wandering. We can just be in the present moment. Meditation also has a host of other positive benefits.

It can increase our mood, and it can do so in just a couple of weeks. It also decreases our stress, and it can even boost our grey matter.

So how do you make the most of this meditation activity? Well, if you’re new to meditation, just try it out. Do it for about five minutes a day. If you’ve meditated before, try to increase the amount of time you spend in meditation. And as usual, track it. By tracking our meditation over time, we can turn a little bit of meditation into a long term habit.

So get out there and try some meditation. It will make you a little bit more zen and maybe a lot happier.

مشارکت کنندگان در این صفحه

مترجمین این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

ویرایشگران این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.