سرفصل های مهم
بخش نوشتاری تافل- تمرین فعالیت مستقل
توضیح مختصر
در این درس فرصت دارید تا چندین سوال فعالیت مستقل مختلف از تافل را تمرین کنید. خود را بیازمائید، نقاط ضعف خود را پیدا کرده و نحوه ی ارتقا در آنها را بیاموزید.
- زمان مطالعه 0 دقیقه
- سطح خیلی سخت
دانلود اپلیکیشن «زوم»
فایل ویدیویی
برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.
ترجمهی درس
فعالیتهای مستقلِ بخش نوشتاری آزمون تافل از شما می خواهند نظر خود را درباره ی یک مسئله ی خاص بیان کرده و آن را اثبات نمائید.
در این فعالیتها مجبور نیستید متنی را بخوانید یا گوش کنید و نیازی نیست هیچ اطلاعات خاصی را از کلاسهای خود یا منابع دیگر به یاد داشته باشید.
همه چیز درباره خودتان است!
مسئله های موجود در سوالات بسیار کلی است و هر کسی می تواند درباره ی آنها نظری داشته باشد.
پس از انتخاب یکی از حالات مسئله، 30 دقیقه زمان دارید تا مقاله ای را به زبان انگلیسی بنویسید و در آن نظر خود را بیان کرده و دلایلی برای اثبات آن بیاورید.
مقالات تأثیرگذار معمولاَ حدود 300 کلمه دارند با این حال سقف کلمات محدود نیست و اگر دوست داشته باشید می توانید بیشتر بنویسید.
در این درس روی دو فعالیت تمرینی مختلف کار خواهید کرد تا شما را برای آزمون آماده کند. چیزهایی که لازم دارید عبارتند از: قلم و کاغذ
شما مقاله ی اصلی را با استفاده از کیبورد تایپ خواهید کرد اما برای برنامه ریزی و نوشتن طرح کلی به قلم و کاغذ نیاز خواهید داشت.
زمانسنج یا ساعت زمان نگه دار
از این وسیله برای کنترل زمان در فعالیتهای نوشتاری استفاده خواهید کرد.
آماده شروع هستید؟
بیائید با فعالیت 1شروع کنیم.
در این فعالیت جمله ای را می خوانید و تصمیم می گیرید که آیا با آن موافقید یا نه.
سپس دیدگاه خود را در یک مقاله پشتیبانی می کنید.
اگر آماده شروع هستید، همین حالا زمانسنج خود رو روی سی دقیقه تنظیم کنید.
جمله این است:
*To fight growing rates of obesity around the world, fast food and sugary sodas should be heavily taxed to make them very expensive and discourage consumption (برای مبارزه با نرخ فزاینده ی چاقی در جهان باید برای فست فودها و نوشابه های حاوی قند مالیات سنگینی وضع شود تا قیمتشان بالا برود و این مسئله مانع از مصرف آنها شود).
با این جمله موافقید یا مخالف؟
پاسخ خود را با ذکر دلایل و شواهدی از تجارب و مشاهدات خود پشتیبانی کنید.
حالا ویدیو را 30 دقیقه نگه دارید و مقاله خود را بنویسید.
تمام شد؟
تبریک می گویم، این فعالیت را تمام کردید.
فایل مقاله خود را ذخیره کنید، و مدت کوتاهی را استراحت کنید تا از آن دور باشید.
این ویدیو را نگه دارید و چند ساعت بعد یا فردا باز گردید تا با نگاهی تازه به مقاله خود بنگرید و ببینید چطور می توان آن را ارتقا داد.
حالا که مدتی را از مقاله خود فاصله گرفته و دوباره بازگشته اید، وقت آن است تا نگاهی به آنچه نوشته اید، بیاندازید.
اینجا راهنمای نمره دهی آزمون تافل برای فعالیتهای مستقل را می بینید که مصححان را ملزم به کنترل موارد زیر می کند:
توجه به عنوان و جواب دادن فعالیت
یادتان باشد کار ی که باید بکنید این است که موافقم یا مخالفم را انتخاب کنید نه اینکه به مسائل جزئی تر بپردازید.
در مقاله ی خود زیر جملاتی خط بکشید که در آنها به روشنی بیان کرده اید که کدام حالت از مسئله را انتخاب کرده اید.
اگر چنین جمله ای ندارید، باید یکی بنویسید.
نظر خود را پشتیبانی کنید
نمی توانید فقط نظر بدهید.
باید برای انتخابی که کرده اید، دلیل ارائه بدهید.
در مقاله ی خود دلایلی را که برای اتخاذ یک دیدگاه ارائه کرده اید، شماره گذاری کنید.
باید حداقل دو دلیل داشته باشید اما می توانید دلایل بیشتری هم ارائه دهید.
سازماندهی، کلمات ربط و ساختار
مقاله ی شما باید مقدمه و نتیجه ای روشن داشته باشد و به طور منطقی از یک ایده به ایده دیگر برود.
در مقاله ی خود کلمات ربطی مانند also، therfore یا and so را هایلایت کنید.
باید در مقاله تعداد زیادی از آنها ببینید.
زبان و دستور زبان
اشتباهات کوچک گرامری مشکل بزرگی نیست ، اما نباید خواندن مقاله را سخت کند.
دوباره مقاله را نگاه کنید و دنبال غلطهای دستوری و املایی بگردید و در جستجوی مواردی باشید که مکرر مرتکب آنها شده اید.
مقالاتی که نمره بالایی می گیرند این چیزها را در اغلب موارد درست نوشته اند.
ممکن است غلطهای ناچیزی هم وجود داشته باشد اما به طور کلی مصححان دنبال این چیزها می گردند.
حالا که اولین مقاله ی خود را ارزیابی کرده و نمره دادید، به تماشای ویدیو ادامه دهید تا در فعالیت تمرینی دوم دوباره تلاش کنید.
آماده فعالیت تمرینی دوم هستید؟
درست مانند فعالیت اول سوالی خواهید خواند و سپس در جواب آن مقاله ای خواهید نوشت.
Should organ donation after death be opt-in (people have to make an effort to donate their organs) or opt-out (people have to make an effort to prevent their organs from being donated)(آیا اهدای عضو بعد از مرگ باید انتخابی باشد ( یعنی افراد باید تلاش کنند تا اعضای خود را اهدا نمایند ) یا اینکه انصرافی باشد ( *یعنی افراد باید تلاش کنند تا از اهدای اعضای خود پیشگیری نمایند).
جواب خود را با ذکر دلایل و شواهد پشتیبانی کنید
حالا ویدیو را 30 دقیقه نگه دارید و مقاله خود را بنویسید.
تمام شد؟
تبریک می گویم، فعالیت دوم را تمام کردید.
فایل مقاله خود را ذخیره کنید، و مدت کوتاهی را استراحت کنید تا از آن دور باشید. چند ساعت بعد یا فردا برگردید تا با استفاده از همان راهنمایی که برای اولین مقاله خود به کار بردید، این مقاله ی خود را نیز ارزیابی کرده و نمره بدهید.
در این درس روی دو فعالیت تمرینی برای فعالیتهای مستقل در بخش نوشتاری آزمون تافل کار کردید.
در این فعالیتها سوالی خواهید خواند و یکی از دو حالت مسئله را انتخاب می کنید و سپس دیدگاه خود را در قالب یک مقاله توضیح داده و پشتیبانی می کنید.
برای نوشتن 30 دقیقه زمان دارید و مقالات قدرتمند معمولاً حدود 300 کلمه دارند.
هیچیک از دو حالت مسئله ی موجود در این سوال درست یا غلط نیستند؛ می توانید هر کدام را که دوست دارید، انتخاب کنید.
اگر به موضوع پرداخته و سوال را در قالب مقاله ای سازمان یافته و مستدل جواب داده باشید و املا و دستور زبانتان به حد منطقی درست باشد، نمره ی خوبی می گیرید.
مصححان دنبال همینها هستند.
با انجام فعالیتهای تمرینی بیشتر و ارزیابی آنها با استفاده از راهنمای تصحیح و درخواست از یک دوست برای تصحیح مقالات یکدیگر می توانید به پیشرفت ادامه دهید.
متن انگلیسی درس
On the TOEFL Writing test, independent tasks asks you to state and support your opinion on a given issue.
On these tasks, you won’t have to read or listen to any passages and you won’t have to remember any special information from your classes or other sources.
It’s all about you!
The issues in the prompts are very generic, so anyone will be able to have an opinion on them.
After choosing one side of the issue, you’ll have 30 minutes to plan an essay in English stating your opinion and providing reasons to back it up.
Effective essays are typically around 300 words, although there’s no upper limit, and you can write more if you like.
In this lesson, you’ll work on two different practice tasks to get you ready for the test.
Here’s what you’ll need: A pen and paper.
You’ll write the actual essay on a keyboard, but you’ll need a pen and paper for planning and outlining.
A timer or stopwatch. You’ll use this to time yourself on the writing tasks.
Ready to go?
Let’s start with Task 1.
In this task, you’ll read a statement and decide whether or not you agree with it.
Then, you’ll support your position in an essay.
If you’re ready to go, set your timer for 30 minutes now.
Here’s the statement:
To fight growing rates of obesity around the world, fast food and sugary sodas should be heavily taxed to make them very expensive and discourage consumption.
Do you agree or disagree with this statement?
Support your answer with reasons and evidence from your own experience and observations.
Now, pause the video for 30 minutes while you write your essay.
All done?
Congratulations, you’ve finished this task.
Save the file with your essay in it and take a break to get some distance from it.
Pause this video and come back in a few hours or tomorrow to look over your essay with fresh eyes and see how you can improve it.
Now that you’re back with some distance from your essay, it’s time to take a look at how you did.
Here’s what the TOEFL grading rubric for independent tasks asks graders to check for:
Addressing the topic and responding to the task
Remember that your job is to pick ‘agree’ or ‘disagree,’ not to discuss the finer shades of gray.
In your essay, underline the one sentence where you clearly state which side of the issue you chose.
If you don’t have a sentence like that, you need to put one in.
Support for your opinion
You can’t just state your opinion.
You have to provide reasons why you chose it.
In your essay, number the reasons you give for taking your position.
You should have at least two, but you might have more.
Organization, transitions, and structure
Your essay should have a clear introduction and conclusion, and it should progress logically from one idea to the next.
In your essay, highlight transition words like ‘also,’ ‘therefore,’ or ,’and so.’
You should see a lot of highlights throughout the essay.
Language and grammar
Small grammar mistakes aren’t a big deal, but they shouldn’t make the essay hard to read.
Look through your essay again with an eye for grammar and spelling errors and watch out for any that you tend to make again and again.
High-scoring essays get these things mostly right.
There may be some small mistakes, but overall, this is what the graders are looking to see.
Now that you’ve graded your first essay, keep watching to take another shot at it with a second practice task.
Ready for the second practice task? Just like the first one, you’ll read a prompt and then write an essay in response:
Should organ donation after death be opt-in (people have to make an effort to donate their organs) or opt-out (people have to make an effort to prevent their organs from being donated)?
Support your answer with reasons and evidence.
Now, pause the video for 30 minutes while you write your essay.
All done?
Congratulations, you’ve finished the second task.
Save the file with your essay in it and take a break to get some distance from it.
Come back in a few hours or tomorrow and skip back to grade your essay using the same rubric that you used for the first one.
In this lesson, you worked on two practice tasks for the independent tasks on the TOEFL Writing test.
On these tasks, you’ll read a prompt and choose one side of an issue, and then explain and support your position in an essay.
You’ll have 30 minutes to write, and strong essays are typically around 300 words long.
There is no right or wrong side of the issue on these questions; you can choose whatever side you like.
Your essay will get a high score if you address the topic and answer the question in a well-organized and well-supported essay with reasonably good spelling and grammar.
That’s what the graders are looking for.
You can keep improving by doing more practice tasks and going over them with the rubric, or asking a friend to go over each other’s essays.
مشارکت کنندگان در این صفحه
تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.
🖊 شما نیز میتوانید برای مشارکت در ترجمهی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.