بخش نوشتاری تافل- راهکارهای فعالیت ترکیبی

دوره: تافل iBT / فصل: بخش نوشتاری تافل / درس 5

بخش نوشتاری تافل- راهکارهای فعالیت ترکیبی

توضیح مختصر

آیا نگران فعالیت ترکیبی در بخش نوشتاری تافل هستید؟ نترسید- اینجا راهکارهایی برای همراهی شما و ترفندهایی برای شما جهت گرفتن بالاترین نمره ارائه می شود.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

آیا نگران فعالیت ترکیبی در بخش نوشتاری تافل هستید؟

نترسید: اینجا راهکارهایی برای همراهی شما و ترفندهایی برای شما جهت گرفتن بالاترین نمره ارائه می شود.

در آزمون تافل، فعالیتهای نوشتاری ترکیبی از شما می خواهند اطلاعاتی را به زبان انگلیسی بخوانید و گوش کرده و سپس آن را در نوشتار خلاصه کنید.

ابتدا متنی به زبان انگلیسی خواهید خواند.

سپس به صدای گوینده ای گوش می کنید که درباره همان موضوع متنِ خواندنی صحبت می کند.

در پایان باید خلاصه ای بنویسید که نکات اصلی متن شنیدنی را دربرگیرد و نحوه ی ارتباط آنها را با متن خواندنی توضیح دهید.

تمام این کارها از اول تا آخر 20 دقیقه طول می کشد و طول پیشنهادی برای متن نوشته شده حدود 150 تا 225 کلمه است.

استفاده از مهارتهای خواندن، گوش دادن و نوشتن در یک تکلیف می تواند تاحدی دشوار باشد، پس ترفندها و راهکارهایی برای آسانتر کردن کار به شما ارائه می کنیم.

ابتدا نحوه ی روبرو شدن هر چه موثرتر شما با مطالب خواندنی و شنیدنی بدون از قلم انداختن چیزهای مهم را بیان می کنیم .

اینجا هدف اصلی یادداشت برداری است که به شما کمک می کند تفاوتها و شباهتهای متن را بیابید.

از قبل می دانید که قرار است سوال از شما درباره اش بپرسد پس تمام انرژی خود در یادداشت برداری را روی آن متمرکز نمائید.

کار را به این ترتیب انجام دهید.

با متن خواندنی شروع می کنید.

برای خواندن حدود 230 تا 300 کلمه سه دقیقه زمان دارید.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، 230 تا 300 کلمه تقریباً به اندازه ی نطق گتیزبورگ، دو برابر یک غزل شکسپیری یا سه برابر تیتراژ آغازین سری فیلمهای جنگ ستارگان است.

می توانید حین خواندن متن یادداشت برداری کنید اما به دلیل ساختار آزمون باید این کار را با تدبیر انجام دهید.

به خصوص اینکه نگران هیچ چیز به جز نکات اصلی نویسنده و کلمات کلیدی مهم او نباشید.

چرا نباید از هر چیزی که می توانید بنویسید، یادداشت برداری کنید؟

چون دوباره هنگام نوشتن مقاله خواهید توانست متن را ببینید.

متن اصلی را درست جلوی خود خواهید داشت پس نیازی نیست هر چه می گوید سراسیمه یادداشت کنید.

پس اصلا چرا باید یادداشت برداری کرد؟

چون یادداشتهایی که از متنهای خواندنی برمی دارید در مرحله ی بعدی فرایند یادداشت برداری که متن شنیندی است به شما کمک خواهد کرد.

یادداشت برداری از متن شنیدنی بسیار مهم است زیرا شما فقط یکبار به آن گوش می دهید و بعد تمام می شود.

مانند متن خواندنی نیست؛ دیگر برنمی گردد.

پس باینجا باید کارتان را درست انجام دهید.

یادتان باشد سوال از شما خواهد خواهد نکات مهم متن شنیدنی را به نکات مهم متن خواندنی ربط بدهید؛ همه ی نکته ها درباره ایم مسئله خواهند بود.

داشتن فهرستی اجمالی از نکات مهم متن خواندنی به شما کمک می کند به طور فعال به متن شنیدنی گوش کنید و می توانید به سرعت شباهتها و تفاوتها را تشخیص دهید.

در واقع حتی ممکن است بخواهید یادداشتهایتان را مثل این سازماندهی کنید:

در ستون سمت چپ یادداشتهای دانش آموز از متن خواندنی نوشته می شود.

در ستون سمت راست فضایی برای نوشتن این نکته هست که آیا متن شنیدنی با متن خواندنی موافقت دارد یا مخالفت.

در پائین فضایی برای نوشتن چیزهایی دیگر درباره متن شنیدنی وجود دارد.

پس از برداشتن تمام یادداشتها به نوشتن خود مقاله می پردازید.

سوال همیشه یکسان است: باید نکات اصلی متن شنیدنی را به طور خلاصه بیان کرده و توضیح دهید که چه ارتباطی با نکات متن خواندنی دارند.

مقاله شما باید دارای ساختاری کلی باشد که چیزی شبیه به این می شود:

الف: مقدمه- نکات مورد توافق یا مخالفت را به طور اجمالی فهرست کنید.

ب:نکته 1

  1. متن شنیدنی

  2. متن خواندنی

ج:نکته 2

  1. متن شنیدنی

  2. متن خواندنی

د:نکته 3

  1. متن شنیدنی

  2. متن خواندنی

ممکن است نکات اصلی بیشتر یا کمتری داشته باشید.

ه: نتیجه- نکات اصلی را سریع بیان کنید.

این طرح چندان هیجان انگیز نیست اما کار را به سرعت انجام می دهد و این همان چیزی است که لازم دارید.

وقت زیادی برای نوشتن ندارید، پیشروی با ساختاری از پیش تعیین شده کمکتان می کند بدون نگرانی از نحوه ی سازماندهی به مقاله دست به کار نوشتن شوید.

چند ترفند دیگر برای نوشتن مقاله:

یادتان باشد درباره هر دو متن بحث کنید. اگر این کار را نکنید از شما نمره کم می کنند.

متن خواندنی روی صفحه مانیتور است: از آن استفاده کنید! این به ویژه در درست نوشتن املای کلمات بسیار مفید است.

از جملات ربطی برای حرکت بین پاراگرافها استفاده کنید.

یکی از بزرگترین چیزهایی که مصححان دنبالش هستند استفاده موثر از ربط دهنده ها است.

تمرین کردن با جملاتی از این دست را امتحان کنید:

'’As well as (first thing), another major point in the passage is (second thing)(‘‘«علاوه بر (چیز اول) نکته ی مهم دیگر متن (چیز دوم) است»).

'’After (first thing), the passage discusses (second thing)’’(«پس از (چیز اول) متن درباره ی (چیز دوم) صحبت می کند»)

'’On top of (first thing), another area of (agreement/disagreement) is (second thing)(‘‘«علاوه بر (چیز اول) جنبه ی دیگری (موافقت /مخالف) (چیز دوم) است»).

این جملات به ارتباط دادن نکات در مقاله کمک کرده و آنها را در واحدی کلی به هم پیوند می دهد.

اگر وقت داشتید مقاله را سریع غلطگیری کنید.

سعی نکنید تغییری کلی در ساختار ایجاد کنید؛ فقط آن را از لحاظ املایی و دستوری سریع ببرسی نمائید.

در این درس ترفندها و راهکارهایی برای موفقیت در فعالیتهای ترکیبی تافل ارائه شد.

یادتان باشد در این فعالیت باید متنی را بخوانید، به گوینده ای که درباره ی همان موضوع صحبتمی کند، گوش کرده و سپس مقاله ای بنویسید که نکات اصلی گوینده را در رابطه با متن خواندنی خلاصه نماید.

تمام اینها در مجموع 20 دقیقه طول می کشد.

هنگام خواندن از نکات مهم و اصطلاحات کلیدی یادداشت برداری کنید اما نگران نوشتن همه چیز نباشید، زیرا هنگام نوشتن مقاله متن خواندنی به عنوان مرجع در اختیارتان گذاشته خواهد شد.

از « یادداشتها بعنوان راهنما هنگام گوش دادن به متن استفاده کنید.

از متن شنیدنی به دقت یادداشت برداری کنید و توجه ویژه ای به نکات اصلی داشته باشید چرا که قرار است درباره ی همینها بنویسید.

هنگام نوشتن، از قبل طرحی کلی ترتیب دهید، از کلمات ربطی برای حرکت بین نکات اصلی استفاده کنید و در آخر اگر وقت داشتید سریع غلطگیری کنید.

یادتان نرود که از متن خواندنی استفاده کنید. این متن آنجا روی صفحه ی مانیتور است!

متن انگلیسی درس

Worried about the Integrated Task on the TOEFL Writing section?

Don’t panic: here are some strategies to see you through and tips to help you get your highest score.

On the TOEFL, integrated writing tasks ask you to read and listen to information in English and then summarize it in writing.

First, you’ll read a passage in English.

Then, you’ll listen to a speaker talking about the same subject that was covered in the reading passage.

Finally, you’ll have to write a summary covering the main points of the listening passage and explain how they relate to the reading passage.

The whole thing takes about 20 minutes from start to finish, and the suggested length for the written passage is around 150-225 words.

Using reading, listening, and writing skills in one assignment can get pretty tough, so here are some tips and strategies for making everything work for you.

First, we’ll go over how to tackle the reading and listening material as efficiently as possible without missing anything important.

The main goal here is to take notes that will help you compare and contrast the passages.

You know in advance that the prompt will ask you about that, so spend all your note-taking energy focusing on it.

Here’s how to make it work.

You’ll start with the reading passage.

You’ll have 3 minutes to read approximately 230-300 words.

For comparison, 230-300 words is about as long as the Gettysburg Address, twice as long as a Shakespearean sonnet, or three times as long as the opening crawl from Star Wars.

You’ll be able to take notes during the reading passage, but because of the way the test is set up, you’ll want to approach this strategically.

Specifically, don’t worry about anything but the author’s major points and important key words.

Why wouldn’t you want to take notes on everything you can write down?

Because you’ll be able to look at the reading passage again as you write your essay.

You’ll have the original passage right there in front of you, so there’s no need to frantically write down everything it says.

So then why take notes at all?

Because the notes you take on the reading passage will help you in the next step of the note-taking process: the listening passage.

Taking notes on the listening passage is critical, because you only hear it once and then it’s gone.

It’s not like the reading passage; it won’t come back. So you really have to be on your game here.

Remember that the prompt will ask you to connect important points in the listening passage to important points in the reading passage; all your notes revolve around that.

Having a quick list of the main points in the reading passage will help you actively listen to the listening passage, so you can quickly identify similarities and differences.

In fact, you might even want to organize your notes something like this.

On the left are the student’s notes on the reading.

On the right, there’s a space for writing down where the listening passage agrees or disagrees with the reading passage.

At the bottom, there’s a space for anything else about the listening passage.

After taking all your notes, you’ll move on to writing the essay itself.

The prompt is always the same: you’ll have to summarize the important main points in the listening passage and explain how they relate to the points of the reading passage.

Your essay should follow a basic structure that looks something like this:

A Introduction - quickly list the points of agreement and disagreement

B Point 1

a Listening passage

b Reading passage

C Point 2

a Listening passage

b Reading passage

D Point 3

a Listening passage

b Reading passage

You may have more or fewer main points.

E Conclusion - quickly restate the main points.

It’s not a very exciting outline, but it gets the job done quickly, and that’s what you need.

You don’t have a lot of time to write; going with a prearranged structure helps you to get right down to the job without worrying about how you’ll organize your essay.

A few other tips for writing the essay:

Remember to discuss both passages.

You’ll get marked down if you don’t.

The reading passage is on the screen: use it! This is especially handy for spelling.

Use transition sentences to move between paragraphs.

One big thing the graders are looking for is effective transitions. Try practicing with sentences like

'’As well as (first thing), another major point in the passage is (second thing).’’

'’After (first thing), the passage discusses (second thing).’’

'’On top of (first thing), another area of (agreement/disagreement) is (second thing).’’

These sentences help connect the points in your essay and tie it together into a coherent whole.

Quickly proofread your essay if you have time.

Don’t try to dramatically change the structure; just give it a once-over for spelling and grammar.

In this lesson, you got some tips for the Integrated Task on the TOEFL Writing section.

Remember that on this task, you’ll have to read a passage, listen to a speaker talking about the same subject, and then write an essay summarizing the speaker’s main points in relation to the reading passage.

The whole thing takes about 20 minutes in total.

While you’re reading, take note of the main points and key terms, but don’t worry about writing down everything, because you’ll get the reading passage as a reference while you write.

Use those notes to help guide you as you listen to the listening passage.

Carefully take notes on the listening passage, and pay special attention to main points, since that’s what you’ll be writing about.

When you’re writing, plan an outline structure in advance, use transition words to move between main points, and quickly proofread at the end if you have time. Don’t forget to use the reading passage. It’s right there on the screen!

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.