بخش نوشتاری تافل- راهکارهای فعالیت مستقل

دوره: تافل iBT / فصل: بخش نوشتاری تافل / درس 2

بخش نوشتاری تافل- راهکارهای فعالیت مستقل

توضیح مختصر

فعالیتهای مستقل نوشتاری تافل لزوماً موجب اضطراب نمی شوند! این درس را تماشا کنید تا ترفندها و راهکارهایی برای شروعی بدون ترس و موثر بیاموزید.

  • زمان مطالعه 7 دقیقه
  • سطح سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

ترجمه‌ی درس

فعالیتهای مستقل

در روز آزمون وقتی می نشینید تا بخش نوشتاری تافل را شروع نمائید دو فعالیت دارید: یک فعالیت ترکیبی و یک فعالیت مستقل. فعالیتهای ترکیبی در درس دیگری خواهد آمد؛ اینجا فقط به فعالیتهای مستقل خواهیم پرداخت.

فعالیتهای نوشتاری مستقل در آزمون تافل از شما می خواهند با توجه به تجارب و باورهای شخصی خود درباره ی حالتی از یک مسئله استدلال کنید. شاید لازم باشد با جمله ای خاص موافقت یا مخالفت کنید یا از شما بخواهند بین یک یا دو نظر متفاوت درباره ی موضوعی یکسان یکی از انتخاب کنید.

برای این فعالیت نیازی به اطلاعات متفرقه ندارید و لازم نیست اسم، تاریخ یا حقایقی از کلاسهایتان را به یاد داشته باشید. سوال مسئله ای را مطرح می کند که هر کسی می تواند درباره اش نظر بدهد. تنها کاری که باید بکنید این است که یکی از دو حالت را انتخاب کرده و سپس دلیلتان برای انتخاب آن را توضیح دهید.

این سوالها هیچ جواب درستی ندارند- یا به عبارت دیگر شما هستید که تعیین می کنید کدام جواب درست است. مصححان اهمیتی نمی دهند که کدام حالت را انتخاب کرده اید و نمره شما به هیچ وجه به آن بستگی ندارد.

فعالیت نوشتاری مستقل 30 دقیقه طول می کشد و طول نهایی مقاله که به شما توصیه می کنیم، 300 کلمه است اما بیشتر هم می توانید بنویسید و اجازه دارید هر چقدر می خواهید بنویسید. حالا می دانید قرار است چه کنید؛ در این درس چند ترفند و راهکار برای موفقیت در این فعالیت به شما ارائه می کنیم.

برنامه ریزی و نوشتن

ابتدا تمام فرایند نوشتن مقاله را از اول تا آخر همراه با ترفندهایی برای مدیریت زمان و مواردی که در هر مرحله از فرایند باید بر آنها تمرکز نمایید، مرور می کنیم. در فعالیت نوشتاری مستقل فقط 30 دقیقه زمان دارید تا مقاله ی خود را از ابتدا تا انتها برنامه ریزی کرده و بنویسید. اینجا طرحی کلی برای نحوه ی زمانبندی موثر داریم.

اول مقاله ی خود را برنامه ریزی می کنید. این می تواند فقط چند دقیقه زمان ببرد زیرا ساختار مقاله همیشه یکسان است پس می توانید آن را از قبل تهیه نمائید. شما از قبل می دانید که قرار است استدلالتان شکلی اینگونه داشته باشد: «من با الف موافقم و نه با ب زیرا (دلیل اول)، (دلیل دوم) و (دلیل سوم)».

اینجا نموداری ار ساختار یک نمونه مقاله داریم:

الف: مقدمه: بگوئید کدام حالت را انتخاب کرده اید

ب. دلایل

  1. دلیل اول

  2. دلیل دوم

  3. (احتمالاً) دلیل سوم

ج. نتیجه: دوباره بیان می کنید که کدام حالت را انتخاب کرده اید

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مسئله ی خاص و دلایل خاص را وارد طرح کلی مشابهی کرده و کار را تمام کنید. پس در سه تا پنج دقیقه ی اول مقاله دیدگاه خود و دو تا سه دلیل برای انتخاب آن یادداشت کرده و ادامه دهید.

هنگام انجام این کار اطمینان یابید که دلایلتان بازگویی دیدگاهتان نباشد. برای اینکه نمره ی خوبی بگیرید باید توجیه خوبی برای دیدگاه خود ارائه دهید نه اینکه فقط بگوئید دیدگاهتان چیست. یک مثال دیگر می زنیم:

سوال: شما ساحل را ترجیح می دهید یا پارک را؟

من ساحل را بیشتر از پارک دوست دارم چون در تابستان می خواهم خنک شوم و در ساحل می توانم برای شنا بروم. در پارک جایی برای خنک شدن نداریم پس خوشایند نیست.

نمره شما به تواناییتان در اثبات دیدگاه خود با دلایل بستگی دارد پس هنگامی که دست به کار نوشتن می شوید از وجود دلایلی خوب اطمینان یابید.

حالا شروع به نوشتن واقعی می‌کنیم- اینجا جایی است که بیشتر زمان را صرف خواهید کرد. چند ترفند برای بیان خوبِ دیدگاه و دلایل خود ارائه می کنیم.

  • یکی از دو حالت مسئله را انتخاب کنید. وقت ندارید که دیدگاهی پر جزئیات اتخاذ کرده و مزایا و معایب هر دو حالت را بیان نمائید. فقط یکی از دو حالت را انتخاب کرده و درباره ی آن استدلال کنید.
  • هنگام نوشتن حواستان به زمان باشد. وقتی نیمی از زمان گذشت باید در میانه ی نوشتن دلایل خود برای اثبات دیدگاهتان باشید. اگر لازم است سرعتتان را بالا ببرید بهتر است این کار را در میانه ی راه انجام دهید نه یک دقیقه مانده به پایان.
  • از کلمات و عبارات ربط استفاده کنید. کلمات و عبارات ربطی مانند also، additionally یا moreover به انسجام مقاله کمک می کنند و خواننده را در دنبال کردن منطق آن یاری می نمایند. مصححان آزمون تافل واقعاً دوست دارند کلمات ربط را ببینند پس هر چه بیشتر از آنها استفاده کنید بهتر است.

سرانجام اندکی زمان در آخر برای کمی غلطگیری دارید. این کار نباید زیادی طول بکشد. وقت ندارید که مقاله را مرور کرده و اشتباهات ساختاری اصلی را اصلاح نمائید؛ فقط نگاهی به آن می اندازید تا غلطهای املایی و دستوری را پیدا کرده و تا حد امکان اصلاح نمائید. مصححان می دانند شما تحت فشار زمانی کار می کنید پس از شما انتظار ندارند عالی باشید.

راهکارهایی برای آمادگی آزمون

حالا که کارهای روز آزمون را با هم مرور کردیم، خلاصه وار برخی از ترفندهای آمادگی برای آزمون را مرور می کنیم تا کمکتان کنیم تمام این نصایح را عملی کنید. یکی از بهترین راهها برای موفقیت در فعالیت نوشتاری مستقل این است که از قبل آماده شوید: هیچ کس مادرزادی بلد نیست سوالات آزمونهای استاندارد را جواب بدهد.

یکی از روشهای ارتقای مهارتها برای آزمون آن است که تشخیص دو حالت یک مسئله را تمرین کنید و بعد یکی از دو حالت را انتخاب کرده و چندین دلیل برای اثبات انتخاب خود ردیف نمائید. برای مثال:

  • این ایده را در نظر بگیرید که «با هم غذا خوردن یکی از بهترین راههای نزدیکتر شدن به افراد دیگر است». موافقید یا مخالف و چرا؟
  • آیا درست است که بهترین معلمان همیشه آنهایی هستند که سواد بیشتری در رشته ی خود دارند؟

انتخاب سریعِ یکی از دو حالت و یافتن دو تا سه دلیل در اثبات آن را تمرین کنید. این به شما کمک می کند یاد بگیرید به سرعت یکی از دو حالتِ فعالیت را انتخاب کرده و درباره ی دلایل موضوعات مختلف ذهن انگیزی نمائید. وقتی این کار را در روز آزمون انجام می دهید، دیگر برایتاان عادت شده است.

بیان دلایل خود با استفاده از کلمات ربط را نیز تمرین کنید. به جای اینکه دلایل خود را با نقاط سیاه به شکل دلیل اول، دلیل دوم، دلیل سوم ردیف کنید، سعی کنید آنها را در جمله ای مثل این قرار دهید:

As well as reason one, I also take this position because of reason two.

علاوه بر دلیل اول، من این دیدگاه را به خاطر دلیل دوم اتخاذ کرده ام.

An additional reason is reason three.

’یکی دیگر از دلایلم دلیل سوم است.

وقتی فقط دارید این کار را برای خود انجام می دهید، احمقانه به نظر می رسد اما واقعاً در استفاده از کلمات ربطی در مقاله ی واقعی کمکتان خواهد کرد.

در آخر، نوشتن مقالات نمونه را در محدوده ی زمانی آزمون واقعی تمرین کنید. این کار کمکتان می کند به صورت شهودی تشخیص دهید که 30 دقیقه چقدر زمان است و همچنین کمکتان می کند به چک کردن منظم ساعت عادت کنید، و سر امتحان دچار چیز غیرمنتظره ی ناخوشایندی نشوید.

خلاصه درس

در این درس ترفندها و راهکارهایی برای موفقیت در فعالیتهای مستقل تافل ارائه شد. در این فعالیتها 30 دقیقه زمان دارید تا بر اساس تجارب و قضاوتهایتان، نظر خود را درباره ی یک مسئله بیان کرده و آن را اثبات نمائید.

هنگام نوشتن مقاله از طرحی اولیه و از پیش تعیین شده استفاده کنید تا فقط لازم باشد مسئله خاص و دلایل این سوال خاص را در آن جای دهید. اطمینان یابید برای دیدگاه خود دلایلی دارید و اینکه آن دیدگاه را با شواهد و استدلالهایتان اثبات کنید. هنگام نوشتن حواستان به زمان باشد و حتماً از کلمات ربط برای ارتباط دادن بخشهای مقاله استفاده کنید. چند دقیقه ی آخر را صرف اصلاح کنید اما اختیار خود را از دست ندهید؛ فقط هر جا که بتوانید غلطهای املایی را اصلاح کنید. زمان کافی برای اصلاح زیادی ندارید.

برنامه ریزی از قبل و تمرین این مهارتها از بهترین راههای موفقیت در آزمون واقعی است. انتخاب یک دیدگاه و پشتیبانی از آن با شواهد، استفاده از کلمات و عبارات ربطی برای اتصال استدلالهای اثباتی به هم و نوشتن در محدوده ی زمانی واقعی آزمون را تمرین کنید. خیلی زود آماده خواهید شد تا این راهکارها را در روز آزمون به اجرا دربیاورید.

متن انگلیسی درس

Independent Tasks

When you sit down to tackle the TOEFL Writing section on test day, you’ll complete two tasks: one Integrated task and one Independent task. Integrated tasks are covered in another lesson; here, we’re just going over the Independent tasks.

Independent writing tasks on the TOEFL ask you to argue one side of an issue based on your personal experiences and beliefs. You might have to agree or disagree with a particular statement, or you might be asked to choose between one of two different opinions about the same topic.

For this task, you won’t need any outside information, and you won’t have to remember any names, dates, or facts from your classes. The prompt will give you an issue that anyone could have an opinion about. All you have to do is pick one side of the issue and then explain why you picked it.

There’s no ‘right’ answer to these questions - or to put it another way, you get to pick which answer is ‘right.’ The graders don’t care which side of the issue you take, and your score doesn’t depend on it in any way.

The Independent writing task takes 30 minutes, and the recommended length for your final essay is at least 300 words, but there’s no word limit, and you’re allowed to write as many words as you want. Now you know what you’re taking on; in this lesson, you’ll get some tips and strategies for making it work.

Planning and Writing

First, we’ll go over the whole process of writing the essay from start to finish, with tips for time management and what to focus on at each step in the process. On the Independent writing task, you’ll have just 30 minutes to plan and write your essay from start to finish. Here’s a rough outline of how to break down your time effectively.

First, you’ll plan your essay. This should only take a few minutes because the structure of the essay is always the same, so you can plan it in advance. You already know that your argument is going to be some variation of ‘I agree with X instead of Y because of (reason one), (reason two), and (reason three).’

Here is a diagram of a sample essay structure:

A. Introduction: State which side of the issue you take

B. Reasons

a. Reason 1

b. Reason 2

c. (potentially) Reason 3

C. Conclusion: Restate which side of the issue you take

All you have to do is plug the particular issue and your particular reasons into a basic outline like that, and you’ll be set. So, during the first three to five minutes of the essay, jot down your position and two to three reasons, and then move on.

As you’re doing this, make sure your reasons aren’t just restating your point of view. To score well, you have to provide justification for your position, not just state what your position is. Here’s an example:

Question: do you prefer the beach or the park?

I like the beach better than the park, because in summer I want to cool off, and at the beach I can go for a swim. There’s nowhere to cool off at the park, so it’s not pleasant.

Your score depends on your ability to support your position with reasons, so make sure you have a few good ones ready to go by the time you start writing.

Now, we’ll move on to the actual writing - this is where you’ll spend the bulk of your time. Here are some tips for expressing your position and reasons well:

Stick to one side of the issue. You don’t have time to take a nuanced position or explore the pros and cons of both sides. Just pick one side and argue for it.

Keep track of time as you write. When your time is half over, you should be about halfway through your list of reasons supporting your position. If you need to speed up, it’s better to figure that out in the middle of the question than one minute before the time is up.

Use transition words and phrases. Transition words and phrases, like ‘also,’ ‘additionally,’ or ‘moreover,’ help tie your essay together and guide the reader through your logic. The TOEFL graders really like seeing transitions, so the more of them you use, the better.

Finally, you’ll have time for a little bit of proofreading at the end. This shouldn’t take long. You don’t have time to go over your essay and fix major organization errors; just look over it for spelling and grammar and fix what you can. The graders know you’re working under time pressure, so they don’t expect perfection.

Test Prep Strategies

Now that we’ve gone over what to do on test day, we’ll briefly cover some tips for test prep to help you put all that advice into practice. One of the best ways to do well on the Independent writing task is to prepare well beforehand: nobody’s born knowing how to answer standardized test questions.

One way to sharpen your skills for the test is to practice identifying two sides of an issue, picking one and listing some reasons that support your choice. For example:

Consider the idea that ‘sharing a meal together is one of the best ways to bond with other people.’ Do you agree or disagree, and why?

Is it true that the best teachers are always the ones who know the most about their subjects?

Practice quickly taking a position and thinking two to three reasons in support of it. This helps you learn to quickly pick one side of the task and brainstorm reasons on a variety of different topics. By the time you have to do it on test day, it’ll be second nature.

Also practice expressing your reasons using transition words. Instead of just listing reason one, reason two, and reason three with bullet points, try putting them in a sentence like: ‘As well as reason one, I also take this position because of reason two. An additional reason is reason three.’ This sounds silly when you’re just doing it to yourself, but it will really help you use transitions more naturally in your actual essay.

Finally, practice writing sample essays with the time limits of the actual test. This will help you get an intuitive feel for how long 30 minutes is and will also help you get into the habit of checking the timer regularly, so you don’t get any unpleasant surprises.

Lesson Summary

In this lesson, you got some tips and strategies for success on the TOEFL Independent tasks. On these tasks, you’ll have 30 minutes to state and support your opinion on an issue, based on your own experiences and judgments.

While you’re writing your essay, use a basic pre-prepared outline so you only have to plug in the specific issue and reasons in this particular prompt. Make sure you have reasons for your position, and that you support your side of the case with evidence and arguments. While you write, keep track of the time and be sure to use transition words to connect parts of your essay. Spend the last few minutes on revising, but don’t get too crazy here; just fix the spelling where you can. You don’t have time for a lot of revision.

Planning ahead and practicing these skills are some of the best ways to do well on the actual test. Practice choosing a position and supporting it with evidence, using transition words and phrases to tie your supporting arguments together, and writing to the actual time limits of the test. Soon, you’ll be all set up to put the strategies into practice on test day.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.