تمرین فعالیت ترکیبی

دوره: تافل iBT / فصل: بخش گفتاری تافل اینترنتی / درس 5

تمرین فعالیت ترکیبی

توضیح مختصر

از فعالیتهای گفتاری ترکیبی آزمون تافل نترسید. این فعالیتها بخشهای زیادی دارند اما اگر نحوه کار روی آنها را یاد بگیرید، چندان هم سخت نخواهند بود.

  • زمان مطالعه 7 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

ترجمه‌ی درس

فعالیتهای گفتاری ترکیبی در تافل

فعالیتهای گفتاری ترکیبی در آزمون تافل از شما می خواهند با توجه به یک متن شنیداری یا متنهای شنیداری و خواندنی به سوال جواب بدهید. این فعالیتها به این دلیل ترسناک به نظر می رسند که باید کارهای مختلفی مانند گوش دادن و صحبت کردن، یا حتی گوش دادن، خواندن و صحبت کردن را در یک سوال انجام دهید. اما یک راز در میان است: آنها آنقدرها هم که به نظر می آید، بد نیستند. توضیح دادن درباره فعالیتهای ترکیبی همیشه باعث می شود وحشتناک به نظر برسند، اما وقتی شروع به انجام آنها کنید، زیاد هم بد نیستند.

در این درس روی یک نمونه سوال برای نوع پیچیده تری از فعالیت ترکیبی کار خواهید کرد: فعالیتی با خواندن، گوش دادن و صحبت کردن. شما برای انجام این فعالیت به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • کاغذ و قلم

  • وسیله ای برای ضبط صدای خود

اگر این موارد را الان در دسترس ندارید، تهیه کرده و برای شروع کار روی سوال بازگردید!

متن خواندنی و شنیدنی

برای سوال تمرینی مستقیماً سراغ فعالیتی می رویم که هم متن خواندنی دارد و هم متن شنیدنی. ابتدا پاراگرافی را می خوانید که اصطلاحی را تعریف می کند و سپس به گزیده ای از یک سخنرانی درباره آن اصطلاح گوش می دهید. سپس سوال را خواهید خواند. 30 ثانیه وقت خواهید داشت که جواب خود به سوال را آماده کنید و سپس برای صحبت کردن 60 ثانیه وقت دارید.

از هر دو متن خواندنی و شنیدنی یادداشت برداری کنید؛ از این یادداشتها برای برنامه ریزی جواب خود استفاده خواهید کرد. این متن خواندن است که با آن شروع می‌کنید. فقط هنگام خواندن متن روی صفحه نمایشگر، ویدیو را نگه دارید و وقتی آماده شنیدن متن شنیدنی شدید، دکمه play را بزنید.

به فرایند تبدیل اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به اقتصاد صنعتی، صنعتی شدن گفته می شود. در جامعه ی مبتنی بر کشاورزی، اقتصاد عمدتاً بر زراعت متکی است. در جامعه صنعتی اقتصاد به تولید انبوه کالاهای مصرفی وابسته است. علامت مشخصه ی جوامع صنعتی تقسیم کار و استفاده وسیع از فناوری است.

این متن خواندنی بود. حالا متن شنیدنی را گوش بدهید. یادتان باشد هنگام گوش دادن یادداشت برداری کنید:

معروفترین انقلاب صنعتی بریتانیا در اواسط قرن 17 میلادی روی داد. بریتانیا از کشوری با اقتصاد وابسته به کشاورزان خرده پا به ملتی از کارگران و تولیدکنندگان تبدیل شد. مردان و زنان مزارع را ترک و به شهرها نقل مکان کردند تا در کارخانه های جدیدی کار کنند که همه از چیز از پوشاک و کالاهای مصرفی گرفته تا ماشین آلات سنگین تولید می کردند. ماشین آلات جدید همه چیز از جمله ریسندگی پشم تا ضرب سکه را ارتقا دادند و اَشکال تخصصی کار پدید آمد تا نیازهای جامعه صنعتی را که پیچیدگیشان روزافزون بود، مرتفع سازد.

سوال

بسیار خوب، این از متنهای خواندنی و شنیدنی. حالا قرار است سوال را ببینید و 30 ثانیه وقت دارید تا از یادداشتهای خود استفاده کرده و جوابتان را برنامه ریزی کنید. آماده‌اید؟

سوال: بریتانیا قبل از نیمه اول قرن 17 میلادی چه نوع اقتصادی داشت؟ پس از آن چه نوع اقتصادی داشت؟ جوابهایتان را با تعریفی کوتاه از هر یک از انواع اقتصاد بیان کرده و شواهدی از جامعه بریتانیا که آن را در زمره ی این دو اقتصاد قرار می داد، ارائه نمائید.

حالا قرار است 30 ثانیه برای یادداشت برداری، برنامه ریزی جواب و آماده‌سازی حرفهایتان وقت داشته باشید… شروع شد!

وقت تمام شد! میکروفون یا هر وسیله ای که برای ضبط جواب دارید، روشن کنید و آماده باشید که 60 ثانیه درباره سوال صحبت کنید.

نمره دادن به جواب

حالا که جواب سوال را داده اید، وقت آن رسیده که بازخورد دریافت کنید. به جوابی که همین الان ضبط کرده‌اید گوش کنید و به مشکلات احتمالی زیر توجه نمائید:

  • زمانبندی: آیا وقت کم آوردید یا حرفهایتان قبل از اتمام وقت تمام شد؟ آیا در آخر مجبور شدید عجله کنید؟

  • روان بودن: آیا جوابتان پر از مِن من یا مکثهای طولانی است که در آن چیزی نمی گوئید؟

  • ساختار جملات: آیا طول جملاتتان یکسان است؟ آیا همه آنها کوتاهند؟ آیا از کلمات تکراری محدودی بارها و بارها استفاده کرده‌اید یا مدام دنبال کلمات جدید مورد نیاز خود می گردید؟

  • دستور زبان: آیا متوجه وجود الگوی خاصی از خطاهای دستوری می شوید؟

  • جواب به سوال: آیا واقعاً سوال را جواب می دهید؟ آیا از اطلاعات کمکی موجود در متنهای خواندنی و شنیدنی استفاده می کنید؟

  • شاید مجبور شوید بیش از یکبار به جوابتان گوش کنید تا به تمامی این سوالات جواب بدهید. اگر همراه با یک دوست درس می‌خوانید، می توانید صداهای ضبط شده خود را با او معاوضه کنید و به جوابهای هم نمره بدهید. از این سوالات برای تشخیص حوزههایی استفاده کنید که می توانید در آزمون واقعی در آنها بهتر عمل کنید- برای مثال اگر دچار خطاهای دستوری هستید، خطاهایی که مرتکب می شوید، پیدا کرده و نحوه اصلاح آنها را بیاموزید.

  • اما از داشتن چند خطای کوچک از خود بی خود نشوید؛ از شما انتظار نمی‌رود بی‌نقص باشید. مصححان می دانند زبان انگلیسی زبان مادری شما نیست و از شما انتظار ندارند بدون اشتباه حرف بزنید. فقط از سوالات تمرینی به عنوان راهی برای تشخیص مواردی استفاده کنید که نیاز به کار دارند و از آنجا کار را ادامه دهید.

خلاصه درس

در این درس، فعالیتهای ترکیبی تافل را تمرین کردید. در واقع سختترین نوع فعالیت ترکیبی را انجام دادید: فعالیتی همراه با هر دو نوع متن خواندنی و شنیدنی. در آزمون واقعی دو عدد از این فعالیتها به اضافه ی دو فعالیت دیگر که دارای متن شنیدنی هستند، خواهید داشت.

در فعالیت ترکیبیِ دارای متن خواندنی و شنیدنی، 30 ثانیه برای برنامه ریزی و 60 ثانیه برای صحبت کردن وقت دارید. در فعالیتهای ترکیبی که فقط متن شنیدنی دارند، 20 ثانیه برای برنامه ریزی و 60 ثانیه برای صحبت کردن زمان دارید. در هر دو نوع فعالیت به شما اجازه می دهند از متن یا متنها یادداشت‌برداری کنید- از این یادداشتها هوشمندانه استفاده کنید زیرا آنها واقعاً می‌توانند به شما کمک کنند.

اگر آنطور که دوست داشتید، عمل نکردید، نترسید. تمرین برای همین است. آن را نقطه شروع بدانید و سعی کنید از آنجا پیشرفت کنید!

متن انگلیسی درس

Integrated Speaking Tasks on the TOEFL

Integrated speaking tasks on the TOEFL ask you to respond to a prompt by referencing a listening passage or a listening and reading passage. These tasks can be intimidating because you have to do so many different things: listening and speaking, or even listening, reading, and speaking all in the same question. But, here’s a secret: they sound worse than they are. Explaining the integrated tasks always makes them sound awful, but when you actually start doing them, they just aren’t that bad.

In this lesson, you’ll work on a practice prompt for the more complicated type of integrated task: a task with reading, listening, and speaking. To do the practice task, you will need:

A pen and paper

A way to record yourself speaking

Go get those things right now if you don’t already have them, and then come back to start working on the question!

Passage and Listening

For the practice question, you’ll be jumping right into a task with both a reading passage and a listening passage. First, you’ll read a paragraph defining a term, and then you’ll listen to an excerpt from a lecture discussing that term. After that, you’ll read the prompt. You’ll have 30 seconds to prepare your answer to the prompt, and then 60 seconds to speak in response.

Take notes on both the reading and listening passage; you’ll be able to use those notes in planning your response. Here’s the reading to start you off. Just pause the video while you read the text on screen, and press play when you’re ready to hear the listening passage:

‘Industrialization refers to the process of transformation from an agricultural into an industrial economy. In an agricultural society, the economy is largely based on farming. In an industrial society, the economy is based on mass production of consumer goods. Industrial societies are marked by division of labor and extensive use of technology.’

That was the reading passage. Now, here’s the listening passage. Remember to take notes as you listen:

‘The most famous of the industrial revolutions occurred in Britain towards the middle of the 17th century. From an economy centered on small independent farmers, Britain grew into a nation of workers and producers. Men and women left the land and moved to cities, where they worked in the new factories producing everything from clothing to consumer goods to heavy machinery. New machines improved everything from spinning wool to stamping coins, and new specialized forms of labor appeared to serve the increasingly complex needs of the industrial economy.’

Prompt

Okay, that was both the reading and listening passages. Now, you’re going to get the prompt, and you’ll have 30 seconds to use your notes and plan your response. Ready?

PROMPT: What kind of economy did Britain have before the mid-17th century? What kind did it have afterwards? Support your answer with a brief definition of each type of economy and evidence that the British economy fit that model.

Now, you’re going to have 30 seconds to take notes, plan your response, and prepare what you’ll say, starting… now!

Your prep time’s up! Turn on your microphone or whatever you’re using to record your answer, and get ready to spend 60 seconds speaking about the prompt.

Scoring Your Answer

Now that you’ve responded, it’s time to get some feedback. Listen to the response you just recorded, paying attention to the following potential problems:

Timing: Did you run out of time or finish talking way too early? Were you rushing to finish at the end?

Fluidity: Is your response full of ‘um… uh… um… uh… ,’ or long pauses where you don’t say anything?

Sentence structure: Are all your sentences the same length? Are they all very short? Do you hear yourself using the same few words over and over, or constantly struggling to find the word you need?

Grammar: Do you notice any patterns of grammatical errors?

Response to the prompt: Did you actually answer the question? Did you use supporting information from both the reading and listening passage?

You might have to listen through your response more than once to hit all of these questions. If you have a friend you’re studying with, it can also be very helpful to trade recordings and grade each other’s answers. Use the questions to identify areas where you could improve for the actual test - for example, if you struggle with grammar errors, look up the ones you tend to make and learn how to fix them.

Don’t freak out about a few small errors, though; you’re not expected to be perfect. The graders know that English isn’t your native language, and they aren’t expecting you to speak it flawlessly. Just use the practice question as a diagnostic to figure out what you need to work on, and go from there.

Lesson Summary

In this lesson, you got some practice with integrated tasks on the TOEFL. In fact, you did the hardest kind of integrated task: one with both a reading and a listening passage. You’ll get two of those on the actual test, plus two more with just a listening passage.

On the integrated tasks with reading and listening, you’ll get 30 seconds to plan and 60 seconds to speak. On the tasks with listening only, you’ll get 20 seconds to plan and 60 seconds to speak. On both types of tasks, you’ll be allowed to take notes on the passage or passages - use these notes wisely because they can really help you.

If you didn’t do as well as you wanted to, don’t panic; that’s what practice is for. Think of it as a starting point and just try to improve from there!

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.