چطور مقاله خود را متمرکز کرده و به سوال (که خواسته یک مقاله بنویسیم) پاسخ دهیم.

دوره: تافل iBT / فصل: کمک به نگارش مقاله / درس 10

تافل iBT

9 فصل | 96 درس

چطور مقاله خود را متمرکز کرده و به سوال (که خواسته یک مقاله بنویسیم) پاسخ دهیم.

توضیح مختصر

در این ویدیو یاد بگیرید چطور حتماً نوشته تان مستقیماً به تکلیفی که برایتان تعیین شده، مربوط باشد. سپس درباره ی تشخیص نقطه ای که احتمال دارد در آن از موضوع اصلی خود منحرف شوید و نحوه ی بازگشت به آن مطالبی بیاموزید.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

یادم می آید که چندین سال پیش سر امتحان پایان ترم مقاله نویسی از اینکه همه چیز را درباره موضوع یکی از سوالات مقاله می دانستم، بسیار خوشحال شدم. از دیدن سوالی که همه چیز را درباره اش می دانستم به حدی هییجان زده شدم که تصمیم گرفتم تمام چیزهای که درباره موضوع می دانستم برای معلمم بنویسم و جزئیات را یکی پس از دیگری بیرون ریختم. قبل از نوشتن توجه چندانی به جزئیات سوال نکردم و فقط متوجه موضوع اصلی که سوال از من پرسیده بود، شدم. در آخر هم نمره ی چندان خوبی در آن امتحان نگرفتم.

به خودتان لطف کرده و این اشتباه را نکنید. حتی وقتی در یک امتحان زمانمند ثانیه ها می گذرند، زمانی را برای توجه دقیق به چیزی صرف کنید که سوال پرسیده و اگر متوجه شدید هنگام نوشتن پاسخ خود، از راه منحرف شده اید، درباره بازگشت به آن فکر کنید.

ب ندرت سوالی پیدا می کنید که بگوید «تمام چیزهایی که درباره فلان موضوع می دانید، بنویسید»

اگر چنین سوالی داشتید، بسیار ساده است که مشتی حقایق تصادفی و بی ربط را به ترتیبی که به یاد می آورید، بنویسید.

متأسفانه برخی از ما همین کار را می کنیم، وقتی موضوع سوال را می بینیم، به خصوص اگر نگران مقدار زمانی که داریم، باشیم شروع به نوشتن چیزهایی می کنیم که درباره موضوع می دانیم. اما بسیار عاقلانه تر است که رویکردی سازمان‌یافته تر و منطقی تر اتخاذ کنیم. برای مثال بیائید فرض کنیم قرار است سوال مقاله ای به شما داده شود که از شما می خواهد درباره جر و بحثهای مربوط به قانونی کردن مواد مخدر در آمریکا از شما می پرسد.

اولین حرکت شما باید تشخیص رویکردی باشد که با جستجوی اصطلاحات کلیدی، نسبت به سوال اتخاذ می کنید، آیا از شما خواسته اند بحثهای خاصی را درباره قانونی کردن مواد مخدر سازماندهی کنید، یا استدلالهای خاصی را شرح دهید، یا شباهتها و تفاوتهای دیدگاههای خاصی را بیان کنید، یا درباره اینکه کدام یک از دو طرفِ بحث درست می گویند، استدلال نمائید؟

درباره رویکردی که اتخاذ آن را از شما خواسته اند، یادداشت برداری کنید. و همچنین یادتان باشد، که سوالات مقاله ممکن است ظریف باشند. اگر از شما خواسته اند بحثی را مطرح کنید، شاید اینطور نباشد که فقط بگوئید که حق با کدامیک از طرفین است. شاید از شما بخواهند بر اساس مطالب مرجعی که در اختیارتان گذاشته اند، استدلالی را ترکیب کنید. ترکیب کردن در اینجا یعنی مطالب جداگانه را با هم ادغام کنید تا محصولی واحد به دست آورید.

پس شاید از شما بخواهند نظرات بسیار خاص را با هم ترکیب کنید تا به نتیجه خود برسید. همچنین ممکن است مجبور شوید هنگام انجام اینکار به دیدگاههای متضاد بپردازید. همچنین ممکن است از شما بخواهند استدلالهای خاصی را که به شما داده اند ارزیابی نمائید. برای مثال شاید استدلال کوتاهی در حمایت از قانونی کردن مواد مخدر و استدلال کوتاهی نیز در رد آن به شما بدهند. ممکن است از شما بخواهند ارزش و اهمیت این استدلالها را ارزیابی نمائید.

حتما چندین بار سوال مقاله را بخوانید و سپس اصطلاحات کلیدی آن را که امکان اتخاذ رویکرد را به شما می دهد، یادداشت کنید. چه روی یک مقاله در یک آزمون کار کنید و چه یک مقاله ی بلندمدت، باید مطمئن باشید که سوال مقاله را مستقیماً جواب می دهید.

هنگام طرح‌ریزی مقاله سعی کنید لافاصله جوابی کوتاه و یک جمله ای به سوال بدهید.

همانطور که اینکار را می کنید، اطمینان پیدا کنید که این جواب با رویکرد حاصل از جستجوی کلمات کلیدی، هماهنگی دارد، اگر دارید جلمه ای برای یک کلاس می نویسید، زمان زیادی دارید تا درباره این یک جمله فکر کنید، اما حتی اگر دارید امتحان مقاله نویسی می دهید، روش همان است: به جوابی بسیار کوتاه دست یابید که بازتاب سوال باشد.

برای مثال اگر از شما خواسته اند دو دیدگاه متفاوت را مقایسه کنید، حتماً جمله ای طرحریزی کنید که شباهت یا تفاوت اصلی بین این دیدگاهها را خلاصه می کند. اگر فعالیتِ نوشتن یک بحث را به شما داده اند، حتماً دیدگاهی قانع کننده اتخاذ نمائید.

پس اگر از شما خواسته اند استدلالی درباره ی این بنویسید که آیا مواد مخدر در آمریکا باید قانونی شود، می توانید یادداشت کنید که «مواد مخدر نباید در آمریکا قانونی شود زیرا این مسئله شمار معتادان و جرایم ارتکابی مصرف کنندگان مواد مخدر را افزایش می دهد»

اگر از شما خواسته اند جملات خاصی را ارزیابی نمائید، باید جمله ای بنویسید که ویژگیهای خوب آن جملات را ذکر نماید. می توانید توضیح دهید که یک جمله منطقی تر از جمله ی دیگر است.

یکی از مزایای این رویکرد آن است که می توانید از این جمله به عنوان مبنایی برای بیان مسئله مقاله خود استفاده کنید. اما به منظور باقی ماندن در مسیر درست هنگام نوشتن مقاله ذکر این پاسخ کوتاه در یادداشتهایتان ممکن است مفید باشد. می تواند به طور دوره ای به پاسخ اصلی خود نیم نگاهی بیاندازید و از خود بپرسید که آیا هنوز همان چیز را می گوئید یا اینکه با ذکر جزئیات بی ربط فراوان از آن منحرف شده اید.

ممکن است نوشتن جملات تأثیرگذار هنگام تلاش برای انتقال مفاهیم اصلی چالش برانگیز باشد. ترتیب دادن طرحی کلی از نکات اصلی هم هنگام نوشتن مقاله در زمان محدود یک امتحان و هم برای مقاله کلاسی مفید است. در صورت وجود محدودیت زمانی طرحی کلی بسیار کوتاه و ابتدایی تهیه می کنید. برای یک مقاله ی پایان ترم وقت خواهید داشت که جزئیات بیشتری اضافه نمائید. در هر صورت با طرح ریزی نکات اصلی مقاله در ابتدای فرایند نوشتن می توانید بر بیان نکات مهم خود به شکل تأثیرگذار و در قالب ساختار سازمان‌یافته برای نظرات اصلی خود تمرکز کنید. داشتن برنامه می تواند مانع از وحشت درباره مقدار زمانی که برای نوشتن دارید، می شود.

برای مثال اگر بحثی را ترتیب داده اید که مواد مخدر نباید در آمریکا قانونی شود، ممکن است بخواهید مقاله خود را درباره سه مسئله ی اصلی بنویسید. بیائید فرض کنیم بر این سه مطلب اصلی تمرکز می کنید:

1) قانونی کردن ممکن است منجر به افزایش مصرف مواد مخدر شود.

2) قانونی کردن ممکن است منجر به معتاد شدن تعداد بیشتری از جوانان در اوایل زندگی خود شود.

3) قانونی کردن ممکن است به دلیل افزایش تعداد معتادان به جرایم خشونت آمیز بیشتری منجر شود.

با برنامه ریزی نکات اصلی خود در قالب یک طرح اولیه و دنبال کردن آن برنامه می توانید خود را در بیان چیزهایی که می خواهید در مقاله بگوئید و منحرف نشدن از آن یاری کنید. هنگام نوشتن هر یک از پاراگرافهای مقاله می توانید از خود بپرسید: آیا این پاراگراف پاسخ اصلی من را تأیید می کند که مواد مخدر نباید در آمریکا قانونی شود؟ هنگام نوشتن هر یک از پاراگرافها سریع به آن جواب یک جمله ای و نکات طرح اولیه ی خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که از چیزی که باید درباره اش بنویسید، منحرف نشده باشید.

اگر متوجه شدید که از موضوع دور شده اید، توقف کرده و بازگشته به سوال تاحد امکان جواب کاملی بدهید. اگر روی مقاله ای پژوهشی کار می کنید، و زمان فراوانی دارید، این مشکل را می توان مدیریت کرد اما اگر روی مقاله ای در یک امتحان کار می کنید این می تواند موجب اضطراب شود.

بسیار از آزمونهای مقاله نویسی کامپیوتری اجرا می شوند و این مسئله بازگشت به عقب و اصلاح پاراگرافهای نوشته شده را آسانتر می کند. اگر روی مقاله ای در آزمونی دستی کار می کنید، نوشتن مقاله به صورت یک خط در میان روی کاغذ فکر خوبی است تا به این ترتیب در صورت نیاز فضای کافی برای خط زدن و نوشتن مجدد خطوط داشته باشید.

بگذارید بگوئیم اگر با وجود محدودیت زمان متوجه شُدید از موضوع منحرف شده اید، چه کنید. پاراگرافی را که دچار انحراف شده است، بررسی کنید. ماهیت مشکل را تشخیص دهید. آیا رویکرد به کار رفته در آن پاراگراف درست است ولی آن را با جزئیات بی ربط فراوان پر کرده اید؟ می توانید نگاهی دیگری به جواب یک جمله ای خود به سوال بیاندازید. اگر متوجه شدید که چند جمله یا حتی تمام پاراگراف مستقیماً آن جواب را تأیید نمی کند، خواهید فهمید که منحرف شده اید. برای حل این مشکل تمامی اطلاعاتی را که ربط مستقیم به نکته اصلی پاراگراف ندارد، اصلاح کنید. شاید بخواهید چند جزء تأییدی یا مثال اضافه کنید که واقعاَ نکته ی اصلی پاراگراف شما را تأیید می کند.

شاید هم مشکل از جزئیات بی ربط نباشد. شاید شما در پاراگراف رویکرد درستی اتخاذ نکرده اید. به عبارت دیگر شاید سوال مقاله از شما خواسته درباره موضوع استدلالی مطرح کنید اما شما به جای اینکار یک پاراگراف را صرف تشریح موضوع کرده اید بدون اینکه هیچ استدلال واقعی در آن رخ دهد. این اشتباه رایجی است که دانش آموزان در مقالات متقاعدکننده مرتکب می شوند. در چنین حالتی، روی افزودن جملات متقاعدکننده به پاراگراف کار کنید. شاید اطلاعات توصیفی که نوشته اید، در واقع استدلالهایتان را به خوبی تأیید کند و فقط یادتان رفته باشد که جملات استدلالی واقعی را بنویسید. افزودن چند جمله برای بیان چیزهایی که به نظر شما باید درباره موضوعِ مورد بحث رخ دهند، و شفاف سازی استدلالها نباید کار چندان سختی باشد.

هنگام نوشتن یک مقاله باید اطمینان یابید که مستقیماً به سوالی جواب دهید که از شما پرسیده شده است و منحرف نشوید.

برای باقی ماندن در مسیر درست یادتان باشد:

  • دنبال اصطلاحات کلیدی سوال بگردید تا اطمینان یابید اگر از شما خواسته شده استدلال کنید، همین کار را بکنید و یا اگر از شما خواشته اند تجزیه و تحلیل کنید، اقدام به همین کار کنید و الی آخر.
  • قبل از نوشتن مقاله، پاسخی یک جمله ای به سوال بدهید که آنچه از شما خواسته شده است، نشان دهد تا مطمئن باشید که جواب کامل شما مرتبط است. می توانید این جمله را به بیان مسئله تبدیل کنید.
  • طرحی کلی از نکات اصلی خود ترتیب دهید و هنگام نوشتن آن را دنبال کنید. این کار شما را از انحرافهای کلی بازمی‌دارد.
  • اگر متوجه شدید که از موضوع منحرف شده اید، اطلاعات بی ربط را اصلاح نمائید یا نکات مورد نیاز را به آن اضافه کنید.

با اندکی برنامه ریزی می توانید از باقی ماندن در مسیر درست مقاله خود اطمینان یابید.

متن انگلیسی درس

I recall taking a final essay exam several years ago that I was pretty happy about because I knew all about the topic of one of the essay questions. I was so excited to see a question that I knew so much about that I decided to explain everything I knew about that topic to my instructor, just spilling out detail after detail. In hindsight, I didn’t pay all that much attention to the specifics of the question, just the major topic that the question was asking about. I didn’t end up getting a particularly good grade on that exam.

Do yourself a favor and don’t make the same mistake. Even as the seconds tick by during a timed essay exam, take some time to pay close attention to what the question is really asking and think about how you’d get back on track if you find that you’ve lost your way while writing your answer.

You’ll rarely find an essay question that says ‘Hey, why don’t you just tell me whatever you happen to know about topic X.’

If you did have such a question, it would be easy to just write a bunch of random, disconnected facts as you remember them.

Unfortunately, that’s what some of us do - just start writing whatever we know about a subject - when we see the topic of a question, particularly when we’re already worried about how much time we have. But it’s much smarter to take a more organized and logical approach. For example, let’s say that you’re responding to an essay question that asks you about the debate over legalizing drugs in the U.S.

Your first move should be to figure out what approach you need to take with the question by looking for key terms. Are you being asked to analyze certain arguments about legalizing drugs, to describe certain arguments, to compare and contrast certain positions, to make an argument regarding which side of the debate is correct?

Make a note to yourself regarding what approach you’re being asked to take. And keep in mind, too, that essay questions can be nuanced. If you’re being asked to construct an argument, it may not be the case that you simply have to write about which side is right. You may be asked to synthesize an argument based on specific source material that’s provided to you. In this context, synthesize means to combine separate materials to form a single product.

So you might be asked to put together very specific ideas to reach your conclusion. And you may also have to address opposing viewpoints as you do so. Or you might also be asked to evaluate specific arguments that have been provided to you. For example, you might be presented with a short argument in favor of legalizing drugs and a short argument opposed to legalizing drugs. You might be asked to assess the worth and significance of those arguments.

Be sure to read through the essay question a few times, and then jot down the key term or terms that let you know what approach you should be taking. Whether you’re working on a timed exam or a long-term assignment, you want to be sure that you’re responding directly to the essay prompt.

As you plan your essay, try to come up with a brief one-sentence response to the question right off the bat.

As you do so, be sure that it matches the approach that’s been called for by checking for key terms. If you’re working on a paper for a class, you’ll have plenty of time to mull over your one sentence, but even if you’re taking an essay exam, the tactic is the same: come up with a very brief response that echoes the question.

For example, if you’ve been asked to compare two differing views, be sure that you draft a sentence that sums up the major similarity or difference between those views. If you’ve been tasked with writing an argument, be sure that you set forth a persuasive position.

So if you’ve been asked to construct an argument about whether drugs should be legalized in the U.S., you might jot down ‘Drugs should not be legalized in the U.S. because it would increase the number of addicts and crimes committed by drug users.

If you’ve been asked to evaluate specific statements, then you should draft a statement that weighs the merits of those statements. You might explain that one statement is more logically sound than another.

An additional benefit of taking this step is that you can use this statement as the basis for a thesis for your paper. But for purposes of staying on-track as you write your essay, having this short response sketched out in your notes can be helpful. You can glance back periodically at your core response and ask yourself whether you’re still supporting that statement or if you’ve wandered off on a tangent with a lot of irrelevant details.

Writing effective sentences at the same time that you work to convey your large-scale points can be a challenge. Putting together an outline of your major points is useful whether you’re writing a timed essay for an exam or a term paper for a class. In a timed scenario, you can sketch out a very short, basic outline. With a term paper, you’ll have time to add more detail. Either way, by plotting out the major points of your essay at the start of your writing process, you can concentrate on expressing your main points effectively within a well-organized structure for your main ideas. Having a plan can also keep you from panicking about how much time you have to write.

For example, if you’re constructing an argument that drugs should not be legalized in the U.S., you might decide to structure your paper around three major points. Let’s say that you focus on these three main ideas:

1) Legalization would lead to increased drug use.

2) Legalization would lead to more young people becoming addicted early in life.

3) Legalization would lead to more violent crime due to an increase in the number of addicts.

By planning out your major points in a rough outline - and by sticking to that plan - you can help yourself stay on track with what you set out to say in your paper. As you write each paragraph of your paper, you can ask yourself: ‘Does this paragraph support my main response that drugs should not be legalized in the U.S.?’ As you write each paragraph, quickly refer back to your one-sentence response to the question and to your major outline points to ensure that you’re staying on-track with what you need to be writing about.

If you do find that you’ve wandered off course, you’ll want to rein yourself back in and answer the question as fully as you can. If you’re working on a term paper and have plenty of time, this is a manageable problem, but if you’re working on a timed essay exam, this can be a cause for stress.

Many essay exams are administered on computers, which makes it easier to go back and revise your already-written paragraphs. If you’re working on a handwritten exam, it may be a good idea to write on every other line of your paper, leaving enough space to cross out lines and rewrite them if you need to.

Let’s address what to do if you find that you’ve gone off on a tangent with seconds ticking away. Examine the paragraph that’s gone astray. Determine the nature of the problem. Have you used the right approach in that paragraph but overloaded it with too many irrelevant details? You can take another look at your earlier one-sentence response to the essay question. If you find that you have sentences - or even a whole paragraph - that doesn’t directly support that response, you’ll know that you’ve gone off track. To solve this, edit out any information that’s not central to the main point of the paragraph. You may need to add a few more supporting details or examples that actually work to support the main point of your paragraph.

Perhaps irrelevant details aren’t the problem. Perhaps you haven’t used the right approach in the paragraph. In other words, perhaps the essay question asked for you to make an argument about a topic, but instead, you’ve devoted a paragraph to simply describing the issue with no actual argumentation going on. This is a common mistake that students make in persuasive papers. If that’s the case, then work on adding persuasive statements to the paragraph. It may be the case that the descriptive information that you’ve written would actually provide good support for your arguments and that you’ve just forgotten to make the actual argumentative statements. It shouldn’t be too difficult to make your arguments explicit in those types of paragraphs by adding a couple of sentences stating what you think should happen with the issue you’re discussing.

It’s important when writing an essay to be sure that you’re responding directly to the question that’s been asked and that you haven’t gone astray.

To keep yourself on track, remember to:

Look for key terms in the essay question so that you can be sure to provide an argument if you’re asked to argue or provide an analysis if you’re asked to analyze and so forth.

Develop a one-sentence response to the question that reflects what’s being asked before you write your essay so that you can be sure that your full answer is on-point. You can develop this one sentence into your thesis statement.

Sketch out an outline of your major points and stick to it as you write. This will keep you from going on any major tangents.

If you find that you’ve strayed off-point, work on editing out irrelevant information or adding points as needed.

With a little bit of planning, you can be sure to stay on the right track with your essay.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.