سرفصل های مهم
چگونه در یک مقاله بحثی ترتیب دهیم
توضیح مختصر
هنگام نوشتن مقالهای متقاعدکننده، باید دربارهی نحوهی سازماندهی بحث خود از نحوهی چیدمان نکات مهم گرفته تا نحوه و محل رد دیدگاههای مخالف فکر کنید. این ویدیو برخی از اصول ترتیب دادن یک بحث را در برمیگیرد.
- زمان مطالعه 0 دقیقه
- سطح خیلی سخت
دانلود اپلیکیشن «زوم»
فایل ویدیویی
برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.
ترجمهی درس
نحوه ترتیب دادن بحث در مقاله
آیا دقت کردهاید که در فیلمهای اکشن معمولاً به نظر می رسد قهرمان فیلم گنجینهای ناتمام از سلاحها و تجهیزات دارد و همیشه درست اقدام می کند؟ و حتی اگر دشمنان زیادی داشته باشد هیچکدام نمیتوانند به هدف بزنند؟ قهرمان همیشه درست همان چیزی را که لازم است، در اختیار دارد درحالی که دشمن هیچوقت نمیتواند به هدفش برسد و هیچوقت نمیتواند درست دفاع کند.
شما آن دشمن نباشید. بحثهایی را که در مقاله متقاعدکننده خود ترتیب دادهاید، مبارزاتی تلقی کنید که باید با شواهد متعدد برای ادعاهایتان و نیز دفاع از چالشهای احتمالی دیدگاهتان برای آنها آماده شوید.
شواهد کافی ارائه دهید
در مقالات متقاعدکننده، حتی اگر برای دیدگاه خود استدلالهای هوشمندانه و قانعکننده هم بیاورید، باز کفایت نمی کند. باید برای اثبات استدلالهای خود دلایلی نیز بیاورید و این دلایل باید در قالب حقایق و مثالهای دقیق باشند.
اگر دارید مقالهای کلاسی می نویسید، میتوانید برای یافتن حقایق و مثالهای مورد نیاز خود دست به تحقیق بزنید. اگر مشغول نوشتن مقالهای متقاعدکننده به عنوان بخشی از یک آزمون نگارش زمانمند هستید، اطلاعاتی را که میتوانید به عنوان دلیل به کار ببرید، به شما خواهند داد یا از شما میخواهند از تجربیات خود به عنوان شواهد استدلالهایتان استفاده کنید.
برای مثال اگر دارید مقالهای متقاعدکننده مینویسید که در آن استدلال میکنید که مدرسهتان باید خدمات آموزشی رایگانی ارائه دهد که در آن از دانشآموزان داوطلب بعنوان مدرس استفاده کند، باید دلایلی در حمایت از نظر خود یا استدلال اصلی ارائه نمائید.
باید چند نکتهی اصلی در حمایت از فرض اصلی خود بیاورید که جملات اصلی پاراگرافهای بدنه را تشکیل دهند. شاید دو نکتهی بحث برانگیز پیدا کرده باشید که بخواهید در مقالهتان مطرح کنید: دانشآموزان اغلب میتوانند با توضیحاتی که همکلاسیهایشان از مفاهیم درسی ارائه میدهند، ارتباط برقرار کرده و آنها را بفهمند و خودِ دانشآموزانی که تدریس میکنند با توضیح مفاهیم برای دیگر دانش آموزان، درک خود را از آنها ارتقا میدهند .
شواهد و دلایلی را که میتوانید برای نکته اصلی اول ارائه دهید، در نظر بگیرید. شاید بخواهید آمار پژوهشهایی دربارهی مزایای یادگیری یک به یک همسالان را ارائه دهید. شاید بخواهید ماجرای کوتاهی را که خودتان درباره نحوه ی تدریس یک همکلاسی به شما در دبیرستان و فهمیدن بهتر مفاهیم به شیوه ای نو داشتهاید، روایت کنید.
مسئله مهم این است که نمیتوانید فقط اعلام کنید که چیزی درست است. فقط نمیگوئید که دانشآموزان توضیحات همکلاسیهایشان را میفهمند و این جمله را بدون ارائه شواهدی برای تایید ادعایتان ارائه نمیدهید. همیشه فرض کنید خوانندهتان شکاک است. باید منظور خود را با ارائه شواهدی اثبات کنید تا مقالهتان نمره خوبی بگیرد.
غلط بودن دیدگاههای مخالف را اثبات کنید
شما علاوه بر ارائه دلیل برای اثبات دیدگاه خود باید دیدگاههای مخالف احتمالی را نیز پیشبینی کرده و آنها را نیز رد کنید. رد کردن یک نظر یعنی اینکه نادرستی آن را اثبات کنید. چرا در مقاله، رد دیدگاههای مخالف اهمیت دارد؟ شاید نکات و نظراتی که دارید به حد کافی قوی باشند که توجه نکنید که خوانندگان شکاکی که با استدلال شما مخالفند، ممکن است چه بگویند.
اما اگر دیدگاههای احتمالی مخالف را نادیده بگیرید استدلالتان به راحتی در معرض انتقاد بوده و شما نظراتتان را بیدفاع رها کردهاید. پس باید تحقیق کنید و اگر سر جلسهی آزمونی زمانمند هستید، کمی ذهنانگیزی کنید تا بفهمید قویترین استدلالهای مخالف کدامند.
در نمونه مقالهی ما درباره تدریس دانشآموزان، شاید یک دیدگاه مخالف این باشد که مدارس باید مراکز کمک آموزشی در اختیار دانشآموزان بگذارند که توسط مربیان حرفهای و معلمان اداره میشوند و نه خود دانشآموزان، و بدین ترتیب کسانی که برای دریافت کمک به این مراکز مراجعه میکنند اطمینان پیدا کنند که اطلاعات معتبر و درستی دریافت میکنند.
از نکات اصلی خود طرحی کلی ترتیب دهید و مشخص کنید که در مقاله چطور به دیدگاههای مخالف خواهید پرداخت
شاید بخواهید این دیدگاه را اینگونه رد کنید که مدارس بودجه ندارند تا مربیان حرفهای را به خدمت بگیرند و اینکه در مدرسه دانشآموزانی هستند که میتوانند به خوبی نقش مربی را ایفا کرده و در سیستمی که کار آنها را جزء واحدهای درسی به حساب بیاورد، انگیزهی بیشتری برای انجام وظایف خود پیدا میکنند.
نکات خود را سازماندهی کنید
دانستید که باید برای اثبات فرض اصلی، نکات استدلالی اصلی را شناسایی کنید؛ باید برای اثبات این نکات شواهدی ارائه داده و نادرستی دیدگاههای مخالف را نیز ثابت کنید. طبیعی است که باید مشخص کنید این مطالب را در کجا جای دهید.
بهتر است مثل هر مقالهی دیگری، طرحی کلی از نکات مهم خود ترتیب دهید تا مقالهای با ساختار موثرتر داشته باشید. انجام این کار به شما کمک میکند در رابطه با دیدگاههای مخالفی که طرح کرده و رد میکنید، بهترین شیوههای سازماندهی نکات خود را بیابید.
مهمترین نکات خود را در نظر بگیرید. آیا نقطه قوت اصلیتان نکات استدلالی اصلی است که در اثبات فرض اصلی مطرح کردهاید؟ آیا مهمترین نکتهتان همان است که از رد یک دیدگاه مخالف حاصل شده است؟ مختارید که مقالهتان را با قدرتمندترین نکته خود شروع کنید و یا آن را در انتهای مقاله بیاورید. هر یک از دو حالت، اثرگذاری خاص خودش را دارد.
به همین ترتیب میتوانید تمامی نکاتی را که در رد دیدگاههای مخالف مطرح میکنید، در آغاز بدنه مقاله یا در پایان آن بیاورید. شاید هم بخواهید پاراگرافهای استدلال خود را به گونهای سازماندهی کنید که وقتی دیدگاههای مخالف نمایان میشوند، به آنها بپردازید.
برای مثال پس از آنکه یک پاراگراف را به این نکته استدلالی اصلی اختصاص دادید که دانش آموزان اغلب میتوانند با توضیحاتی که همکلاسیهایشان از مفاهیم درسی ارائه میدهند، ارتباط برقرار کرده و آنها را بفهمند، شاید بخواهید با تأکید بر وجود مربیان شایسته و تأثیرگذار در میان دانشآموزان، یک پاراگراف را صرف رد این دیدگاه مخالف کنید که مربیان حرفهای در اولویت قرار دارند. یادتان باشد باید برای حمایت از دیدگاه خود شواهدی ارائه کنید که میتواند در قالب ارائهی جزئیات کار مدارسی باشد که خدمات آموزش توسط دانش آموز-مربیان ارائه کرده و موفق بودهاند.
خلاصه درس
در مقاله متقاعدکننده لازم است جزئیات دقیق و مثالهایی برای اثبات نکات اصلی طرح شده ارائه نمائید. علاوه بر سازماندهی پاراگرافهای اصلی بر مبنای نکات اصلی بحث، باید دیدگاههای مخالف احتمالی را نیز پیشبینی کرده و نادرستی آنها را اثبات کنید تا نکاتی که مطرح کردهاید، در معرض انتقاد قرار نگیرند. اگر هرگونه ضعف احتمالی در استدلالهایتان را رفع نمائید، آنها متقاعدکنندهتر میشوند.
هنگام سازماندهی پاراگرافهایتان درباره این فکر کنید که آیا میخواهید بحث خود را با قویترین استدلال شروع کنید و یا به پایان ببرید و نیز تصمیم بگیرید که در خلال بحث، اثبات نادرستی دیدگاههای مخالف در کجای مطلب به طور طبیعی نمایان شوند.
متن انگلیسی درس
How to Structure an Argument in Your Essay
Have you noticed that in action movies, the hero usually seems to have an endless supply of weapons and ammunition, and he always makes just the right moves? And even though there might be a lot of bad guys, they can never get in a good shot? The hero is always armed with just what he needs, while the other guy is sloppy, can never hit his target, and never mounts a real defense.
Don’t be that other guy. Think of the arguments that you construct in your persuasive essays as battles that you must come prepared for with plenty of evidence for your claims as well as defenses to potential challenges to your positions.
Provide Sufficient Evidence
In persuasive essays, it isn’t enough to have smart, compelling arguments in favor of your position, though you do want those. You also need evidence to support your arguments, and that evidence should come in the form of specific facts and examples.
If you’re writing a term paper for school, you may conduct research to find the facts and examples you need. If you’re writing a persuasive essay as part of a timed essay exam, you’ll be provided with information that you can use as evidence, or you’ll be asked to draw on your own experiences as evidence for your arguments.
For example, if you’re writing a persuasive essay in which you argue that your school should offer a free tutoring service staffed by student volunteers, you’ll need to provide evidence to support your thesis, or main argument.
You’ll need to come up with a few major points in support of your thesis that can serve as topic sentences in the body paragraphs of your essay. You might identify two major argumentative points that you want to make in your paper: Students are often able to relate to and understand their peers’ explanations of academic concepts and The student tutors themselves benefit from increased understanding by explaining concepts to other students .
Consider what evidence you might offer for the first major point. You might offer some researched statistics regarding the benefits of learning from a peer in a one-on-one setting. You might offer a brief story from your own experience relating how you were tutored by a friend in high school and how you were able to understand the concepts in a new and better way.
The key is that you can’t simply make an assertion that something is true. You wouldn’t simply state that students understand their peers’ explanations and offer that as support for your thesis without providing evidence to back up your claim. Always imagine that your reader is skeptical. You’ll need to fully prove your point with evidence in order to receive a good score on your essay.
Refute Opposing Views
In addition to offering evidence to support your own position, you’ll need to anticipate and refute potential opposing views. To refute an idea is to prove that idea false. Why is it important to refute opposing views in your essays? You might have enough strong points in the case you’re already building without discussing what skeptical readers who oppose your arguments might say.
But if you don’t address potential opposing views, you’ve left your argument open to very easy criticism without defending your ideas. So you’ll need to conduct research - or, if you’re working on a timed essay exam, do some brainstorming - to come up with what the opposing side’s strongest arguments would be.
For our example essay about student tutoring, an opposing view might be that the school should offer a tutoring center staffed by professional tutors and teachers rather than students, so that the people who come to the center seeking help can be assured that they’ll be receiving reliable and accurate information.
Outline your major points and how you will address opposing views in the essay.
You might refute this point by countering that the school does not have the funds to hire professional tutors and that your school is home to more than enough students who could very effectively work as tutors and who might be motivated to perform their duties well through a system that awards course credits for their work.
Organize Your Points
So we know that you’ll need to identify major argumentative points in support of your thesis, that you’ll need to present evidence in support of those points, and that you’ll need to refute opposing ideas. Naturally, you’ll need to figure out where to put all of that stuff.
As is the case with any paper, it’s very useful to sketch out an outline of the major points that you’ll make so that you can more effectively structure your paper. Doing this will help you determine the best ways to arrange your points with respect to the opposing views that you’ll raise and refute.
Consider what your strongest points are. Do your strengths lie in the major argumentative points that you sketched out in support of your thesis? Is your most effective point one that comes from refuting an opposing view? It’s up to you to decide whether to open the body of your essay with what you deem to be your strongest point or to close with your strongest point. Each strategy can be effective in its own way.
Similarly, you might group all of your points that you make refuting opposing views together at the start of the body of your paper or at the end of the body. Or you might decide to structure the paragraphs in your argument so that you address opposing views when they naturally arise.
For example, after you devote a paragraph to your major argumentative point that Students are often able to relate to and understand their peers’ explanations of academic concepts , you might devote a paragraph to refuting the opposing view that professional tutors would be preferable by underscoring the availability of qualified and effective student tutors. Remember that you’ll need to provide evidence in support of your point, perhaps in the form of details about other schools that have student-staffed tutoring services that have proven successful.
Lesson Summary
In a persuasive essay, it’s crucial to offer specific details and examples in support of the major points that you argue. In addition to structuring your body paragraphs around your major argument points, you’ll also need to anticipate and refute potential opposing views so as not to leave yourself vulnerable to obvious criticisms of your points. You’ll be more convincing if you shore up any potential weaknesses in your argument.
As you structure your paragraphs, think about whether you want to begin or end your argument on the strongest note, as well as where your refutations of opposing views might arise naturally in the course of your argument.
مشارکت کنندگان در این صفحه
تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.
🖊 شما نیز میتوانید برای مشارکت در ترجمهی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.