درباره سوالات خواندن برای یادگیری

دوره: تافل iBT / فصل: بخش خواندن تافل - مبانی / درس 2

درباره سوالات خواندن برای یادگیری

توضیح مختصر

سوالات خواندن برای یادگیری در آزمون تافل کاملا غیرعادی هستند- از این رو لازم است آنها را از قبل تمرین کنید! در اینجا درسی پر از تمرین و راهنمایی برایتان داریم تا وقتی نوبت آنها شد، برایشان آماده باشید.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زوم»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زوم» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زوم»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

در بخش خواندن آزمون تافل بیشترِ سوالات کاملا استاندارد هستند.

آنها چند گزینه ای هستند؛ از شما درباره اطلاعات موجود در متن سوال می کنند.

شما این سوالات را قبلا دیده اید؛ میدانید از چه قرارند.

اما سوالات خواندن برای یادگیری خاص و منحصر به فرد هستند.

سوالات خواندن برای یادگیری از شما می خواهند نکات کلیدی متن را به یکی از دو شیوه زیر مرتب کنید: یک جدول موضوعی یا خلاصه.

اگر سوال از شما بخواهد با جدول موضوعی کار کنید، جدولی با دو ستون دارید.

هر ستون به اسم یکی از مقوله های اصلی متن است.

مثلا اگر متن درباره دو کشور مختلف است، ممکن است ستون ها نام دو کشور را بگیرند.

این جدول چیزی شبیه به این خواهد شد.

در زیر ستونها چند جمله خواهید داشت.

جملات بیشتری در ستونها نسبت به عددها وجود خواهد داشت.

شما باید انتخاب کنید که کدام جملات در ستون A ، در کدام ستون B قرار می گیرد و کدام در هیچ کدام نمی گنجد.

سپس ، جملات متناسب با یکی از ستون ها را به ستون مناسب می کشید.

مثال بالا چهار نمره دارد.

گاهی اوقات سوالات موضوعیِ کمی کوچکتری حاوی 5 جای خالی در جدول داریم.

این سوالات سه نمره خواهند داشت.

شما می توانید با دادن چند جواب درست بخشی از نمره را بگیرید.

سوالات خلاصه نوع دیگری از سوالات خواندن برای یادگیری هستند.

آنها چیزی شبیه به این هستند.

در بالای جدول جمله ای را می بینید که کل متن را خلاصه کرده است.

شما باید سه جمله را انتخاب کنید که مضامین اصلی متن را بهتر بیان می کنند و آنها را در جدول خلاصه قرار دهید.

این نوع سوالات دو نمره دارند و می توانید بخشی از آن را بگیرید.

هر متن ریدینگ در تافل حداقل یک سوال خواندن برای یادگیری خواهد داشت.

یعنی به طور قطع سه یا چهار عدد از آنها در کل آزمون وجود خواهد داشت.

قبل از شروع به تمرین ، در اینجا چند نکته کلی برای مدیریت سوالات ریدینگ وجود دارد.

آنها را برای آخر نگه دارید

سوالات خواندن برای یادگیری در کل سختترین سوال است زیرا شما باید تمام متن را بفهمید تا بتوانید به آنها جواب دهید.

از سوالات دیگر برای درک متن استفاده کنید و سپس بعد از آنکه با متن آشنا شدید، سوال خواندن برای یادگیری را نگاه کنید.

از حذف کردن استفاده کنید.

حتی اگر دقیقا نمی دانید کدام جوابها درست هستند، بلافاصله جوابهای غلط را حذف کنید.

این به شما کمک می کند گزینه هایتان را کم کنید.

از برگه چکنویس خود استفاده کنید.

چیزها را فقط در ذهنتان حذف نکنید.

به جای این کار حروف گزینه‌ها را در برگه چکنویس نوشته و آنهایی را که غلط هستند خط بزنید.

این به شما کمک می کند تمرکز کرده و متمرکز باقی بمانید.

برای آزمودن مهارتهای خود آماده اید؟

در اینجا یک متن و سپس سوالات خلاصه‌ی تمرینی مربوط به آن آمده است:

اگرچه ما منابع بسیاری درباره جمهوری رم (از 147 تا 130پیش از میلاد) و امپراتوری رم (270 پیش از میلاد تا 476 پس از میلاد) در دست داریم، اطلاعات مربوط به سالهای اول جمهوری رم از حدود سال 458 تا 274 پیش از میلاد هنوز به سختی یافت می شوند.

یکی از دلایل کم بودن منابع و وجود فواصل زیاد بین آنها صرفا زمان است.

چندین تاریخ نگار حوادث اوایل جمهوری را به رشته تحریر در آورده اند، اما بسیاری از وقایع نگاری های آنان از دست رفته یا در طول 2500 سال فاصله صدمه دیده اند.

دست نوشته ها اغلب تصادفا نابود شده، از دست رفته اند یا توسط راهبان قرون وسطایی که آنها را از قرون وسطا عبور داده اند به اشتباه نسخه برداری شده اند.

حتی نسخه های ماندگارتر از کاغذ نیز اثر ویرانگر گذشت زمان را بر خود دیده اند.

برای مثال معماری می تواند روایتگر مطالب بسیاری درباره یک شهر و مردمانش باشد، اما رمِ سالهای آغازین جمهوری توسط امپراتور آگوستوس از نو بنا و زیباسازی شد و وقایع ویرانگری همانند آتش سوزی عظیم رم (سال 64 میلادی) و چپاول شهر به دست گوتها در سال 410 میلادی ساختمانهای قدیمی باقیمانده را نیز نابود کرد.

از منظر تاریخ نگاران مدرن یکی دیگر از مشکلات این است که منابعی که در دست داریم اغلب به درستکاری اخلاقی پرداخته اند تا به درستی تاریخی.

برای مثال تیتوس لیویِ مورخ، نویسنده ی تاریخ رم که شروع آن از زمان بنیانگذاری رم است، اصولا سعی بر آن داشته تا نشان دهد که اشرافیت پایه و اساس جامعه رم بوده است.

وی اغلب حقایق تاریخی را تغییر داده تا برگزیدگان سیاسی رم را خوب جلوه دهد و درک و تشخیص آنچه را که در واقعیت اتفاق افتاده، دشوار ساخته است.

با اینکه هنوز چند منبع درباره جمهوری باقی مانده است، بخش اعظم مطالبِ بالقوه مرجع ما با گذشت زمان یا بر اثر بی مبالاتی از بین رفته و مطالبی که در دست داریم اغلب از نظر واقعیت داشتنِ آن نادرست است و نمی توان با آنها کار را شروع کرد.

این موجب خسته کننده شدن مطالعه‌ی سالهای آغازین جمهوری برای تاریخ نگاران مدرن می‌شود.

اگر می خواهید هنگام کار روی سوال متن را دوباره بخوانید فقط روی نشانه ی ویدیو کلیک کنید تا شما را به شروع بخش سوال تمرینی ببرد.

و اما سوال!

جدول خلاصه‌ی زیر یک جمله ی خلاصه برای کل متن نشان می دهد.

سه جمله ای را که با بیان نکات اصلیِ متن، این خلاصه را به بهترین شکل کامل می کنند، در جدول قرار دهید.

هنگام کار روی سوال، ویدیو را متوقف کنید.

یادتان باشد می توانید با کلیک کردن روی نشان ویدیویِ بخش سوال تمرینی، به متن بازگردید.

آیا آماده هستید که جواب را بشنوید؟

سه جواب درست عبارتند از (a)، (c) و (f).

این سه جمله نکات اصلی متن را بیان می‌کنند.

گزینه ی (b) درست نیست زیرا متن درباره دست نوشته های تذهیب شده صحبت نمی کند.

گزینه ی (d) درست نیست زیرا متن به پولیبیوس مورخ اشاره نمی کند.

گزینه (e) درست نیست زیرا این جمله بخش مهمی از استدلال متن نیست.

توجه داشته باشید که گزینه های (b)، (d) و (e) همگی از نظر حقیقت داشتن، درست هستند اما این مسئله اهمیتی ندارد.

سوال از شما آنچه را که در متن هست، می پرسد و نه آنچه که در واقع درست است.

در این درس مروری بر سوالات خواندن برای یادگیری داشتید.

این سوالات شبیه سوالات چندگزینه ای معمولی نیستند؛ آنها پیچیده تر بوده و نمره بیشتری نیز دارند.

در سوالات خواندن برای یادگیری شما یا خلاصه ای از متن را تکمیل می کنید یا یک جدول موضوعی را که جملات مختلف متن را به مقوله های مختلف دسته بندی کرده است.

سوالات جدول موضوعی بسته به طولشان سه یا چهار نمره و سوالات خلاصه دو نمره دارند.

شما در هر متن تافل یک سوال خواندن برای یادگیری دارید. هنگام کار روی این سوالات یادتان باشد:

آنها را برای آخر نگه دارید- ابتدا با پرداختن به سوالات دیگر با متن آشنا شوید.

از حذف کردن استفاده کنید- این کار به شما کمک می کند تا حتی زمانی که بلافاصله جواب را نمی دانید، کار را شروع کنید.

از چکنویس خود استفاده کنید- انرژی ذهنی خود را برای به یاد آوردن چیزهایی که حذف می کنید، هدر ندهید؛ به جای اینکار آنها را روی چکنویس خود یادداشت کنید.

اگر شکل سوال باز هم برایتان عجیب به نظر رسید، نگران نباشید- این عادی است!

کمی تمرین بسیار مفید است- خیلی زود در انجام آنها مانند حرفه ای ها عمل می کنید.

متن انگلیسی درس

On the TOEFL Reading Test most of the questions are pretty standard.

They’re multiple-choice; they ask you about information in the passage.

You’ve seen these before; you know how they work.

But the Reading to Learn questions are in a league of their own.

Reading to Learn questions ask you to organize key points of the passage in one of two ways: a category chart or a summary.

If the question asks you to work with the category chart, you’ll get a chart with two columns.

Each column will be labeled with a major category from the passage.

For example, if the passage discusses two different countries, the columns might be labeled with the country names.

It will look something like this.

Below the columns, you’ll get several sentences.

There will be more sentences than numbers in the columns.

You’ll have to choose which sentences fit in Column A, which fit in Column B, and which don’t fit in either.

Then, you’ll drag the sentences that fit in one of the columns into the appropriate column.

The example above would be worth four points.

Sometimes, you’ll also get slightly smaller category questions with only five spaces in the chart.

These will be worth three points.

You can get partial credit for getting some of the answers right.

Summary questions are the other type of Reading to Learn questions.

They’ll look something like this:

At the top of the chart, you’ll see a sentence summarizing the entire passage.

You’ll have to pick the three sentences that best express the three main points of the passage and insert them into the summary chart as appropriate.

These questions are worth two points, and you can get partial credit.

Each Reading passage on the TOEFL will have at least one Reading to Learn question.

That’s a guaranteed three to four of these on the whole test.

Before heading into the practice, here are some general tips for managing Reading to Learn questions:

Save them for last.

Reading to Learn questions are typically the hardest Reading questions of all because you have to understand the entire passage to answer them.

Use the other questions to get a feel for the passage and then look at the Reading to Learn question once you’re already familiar with the passage.

Use elimination.

Even if you don’t know exactly which answers are correct, get rid of anything that’s wrong right away.

This will help you narrow down your options.

Use your scrap paper.

Don’t just ‘eliminate’ things in your head.

Instead, write down the letters of every answer choice on your scrap paper and cross off the ones that are wrong.

This will help you focus and stay on track.

Ready to test your skills?

Here’s a passage followed by a practice summary question:

Although we have many sources about the Late Republic (147-30 BC) and the Roman Empire (27 BC-476 AD), information about the early days of the Roman Republic, from approximately 458-274 BC, is still hard to come by.

One reason why sources from this period are so few and far between is simply time.

Several historians recorded the events of the early Republic, but many of their chronicles have been lost or damaged in the intervening 2,500 years.

Manuscripts were often accidentally destroyed, lost, or simply mis-copied by the generations of Medieval monks who handed them down through the Middle Ages.

Even records more permanent than paper have suffered the ravages of time.

Architecture, for example, can tell us a great deal about a city and its people, but the Rome of the early Republic was rebuilt and beautified by the emperor Augustus, and traumatic events like the Great Fire of Rome (64 AD) and the sack of the city by the Goths in 410 AD further damaged whatever early buildings were left.

Another problem, from the point of view of modern historians, is that the sources we do have are often less concerned with historical accuracy than with moral rectitude.

For example, the historian Titus Livy, who wrote a history of Rome starting with its foundation, was primarily concerned to show that the aristocracy was the pillar of Roman society.

He frequently bent historical truths to present Rome’s political elite in a good light, making it hard to determine what actually happened.

While some sources on the Republic still do remain, much of our potential source material has been destroyed by time or neglect, and the material we do have is often factually imprecise to begin with.

This makes studying the Early Republic frustrating for modern historians.

If you want to read through the passage again while you’re working on the question, just click on the video marker that will take you back to the beginning of the Practice Question section.

Now for the question!

The summary chart below shows a summary sentence for the entire passage.

Fill in the three sentences that best complete the summary by expressing the main points of the passage.

Pause the video while you work on the question.

Remember that you can go back to the passage by clicking on the video marker for the Practice Question section.

Are you ready to hear the answer?

The three correct answers are (a), (c), and (f).

These three sentences all express major points in the passage.

Choice (b) is not correct because the passage doesn’t talk about illuminated manuscripts.

Choice (d) is not correct because the passage doesn’t mention the historian Polybius.

Choice (e) is not correct because this statement is not an important part of the argument of the passage.

Note that choices (b), (d), and (e) are all factually true, but that doesn’t matter.

The question asks you what’s in the passage, not what’s factually correct.

In this lesson, you got a preview of Reading to Learn questions.

These questions are not like typical multiple-choice questions; they’re more involved and are also worth more points.

On Reading to Learn questions, you’ll either fill out a summary of the passage or fill out a category chart organizing different sentences from the passage into categories.

Category chart questions are worth either three or four points, depending on length, and summary questions are worth two.

You’ll get one Reading to Learn question on each TOEFL passage.

While you’re working on these questions, remember:

Save them for last - Get familiar with the passage by doing the other questions first.

Use elimination - It can help you start working even if you don’t know the answer right away.

Use your scrap paper - Don’t waste mental energy remembering what you eliminated; write it down on your scrap paper instead.

If the format still looks strange to you, don’t worry - that’s normal!

A little practice goes a long way - soon you’ll be working through them like a pro.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.